Skip to content

ד"ר אתי גלס-גיסיס נבחרה לאוצרת במוזיאון טיקוטין בחיפה

אתי גלס גיסיס תחליף בתפקיד אוצרת מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, את ד"ר אילנה זינגר בליין הפורשת מהתפקיד לאחר כ 30 שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ד"ר אתי גלס-גיסיס נבחרה פה אחד לתפקיד האוצרת הבאה של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, על ידי חברי ועדת איתור לתפקיד. בוועדה ישבו יו"ר דירקטוריון מוזיאוני חיפה נעמה לזימי, דותן מורנו חבר הדירקטוריון, גב' אילנה דרוקר-טיקוטין בתו של מייסד המוזיאון פליקס טיקוטין, שגרירת ישראל ביפן לשעבר רות כהנוב, האוצרת שיר מלר-ימגוצ'י, פרופ' אורי ברטל יפנולוג ומנהל מחלקה ב'בצלאל' ומנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר.

אתי גלס גיסיס האוצרת החדשה במוזיאון טיקוטין. צילום: עמית גיסיס

ד"ר אתי גלס-גיסיס היא בעלת תואר ראשון ושני בתולדות האמנות ומזרח אסיה מהאוניברסיטה העברית, ובעלת דוקטורט מאוניברסיטת גאקושואין בטוקיו. את דרכה החלה במוזיאון טיקוטין במחלקת החינוך ובהמשך הצטרפה למחלקת האוצרות של מזרח אסיה במוזיאון ישראל. במסגרת תפקידה כאוצרת אצרה מספר תערוכות במוזיאון ישראל ובמוזיאון וילפריד לאמנות המזרח.

היא תחליף בתפקיד אוצרת מוזיאון טיקוטין את ד"ר אילנה זינגר בליין האוצרת הראשית של מוזיאון טיקוטין מזה כשלושים שנים, הפורשת לגמלאות. שתי האוצרות תתחלנה בחפיפה מיד לאחר חג הפסח לאחר שהמינוי אושר גם ע"י חברי דירקטוריון מוזיאוני חיפה.

אתי גלס-גיסיס אמרה עם היבחרה לתפקיד: "אני מתרגשת לשוב אל המקום בו התחלתי את דרכי. במרכז המוזיאון נמצא אוסף פליקס טיקוטין. אשקוד על יצירת הקשרים חדשים בין האוסף לאמנות המקומית. למוזיאון תפקיד חשוב בהפצת התרבות והאמנות היפנית וככזה חשוב לי לשמור על ייחודו ולהרחיב את משפחת אוהבי האמנות היפנית בישראל".

הדפסי עץ יפניים בתערוכה קנרקי לציון 60 שנה למוזיאון טיקוטין בחיפה. צילום: סיגל גליל

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר בירך על המינוי: "בחרנו באתי גלס-גיסיס מתוך מועמדים רבים מתוך הערכה רבה הן למקצועיותה בתחום האוצרות והן לערך המיוחד שהיא מביאה בתחום תרבות ואומנות יפן. אני מבקש להודות לד"ר אילנה זינגר בליין על שנים רבות של עבודה מקצועית ומסורה ועוד ניפרד ממנה בהמשך כפי שראוי. ולאתי – לאחל בהצלחה רבה בהמשך פיתוח מוזיאון טיקוטין למקום של כבוד, מקום ייחודי שהוא ראוי לו בנוף התרבות בישראל".

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית ציין בשנה שעברה 60 שנים להיווסדו במגוון אירועים מיוחדים, מפגש מיוחד בבית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אירוע תקשורת רב משתתפים, ותערוכת ה 60 למוזיאון – "קנרקי" שמה (התחלה חדשה ביפנית) – המוצגת בימים אלה במוזיאון טיקוטין.

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית נפתח בשנת 1960. המוזיאון מחזיק באוסף גדול של חפצי אומנות יפניים ומציג תערוכות אמנות יפנית מסורתית ועכשווית. במהלך שנות קיומו הפך המוזיאון למרכז להפצת תרבות יפן, להבנת תרבות ייחודית זו ולידידות בין שני העמים. בשנת 2000 זכה המוזיאון בפרס המיוחד של קרן יפן, המוענק על ידי קיסר יפן. מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית מרבה בפעילויות חינוך והעשרה על תרבות יפן המיועדות לילדים ונוער.  למוזיאון טיקוטין מגיעים כ-70,000 מבקרים מדי שנה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן