Skip to content

חודשה המחאה – למעלה מאלף מפגינים הפגינו בבלפור

למרות הקור העז, המחאה שבה לבלפור. מכיכר פריז צעדו מפגינים לבית הנשיא. המפגינים קראו לנתניהו להתפטר ולנשיא להוציאו לנבצרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הפוליטיקאים חייבים להתעשת וקודם כל להרחיק את הנאשם, מבלפור", אמר אמש (מוצ"ש) חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון שהשתתף בהפגנת המחאה שנערכה לאחר הפסקה בת 3 שבועות כנגד ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו. יעלון אמר למגפון כי בבחירות החמישיות אם יהיו, הוא יתמודד לאחר שלקח פסק זמן מהפוליטיקה. לגבי ההצעה שנזרקה לחלל האוויר לפיה נתניהו יפרוש מכהונתו ויכהן כנשיא המדינה לאחר שהנשיא ראובן (רובי) ריבלין יסיים בחודש יולי הקרוב את כהונתו אמר יעלון כי הוא מתנגד לכך בחריפות: "חס וחלילה, זו הדוגמה שצריך לתת לדור הצעיר?, זה יהיה נשיא המדינה?, הוא צריך לצאת לטפל בענייניו האישיים הפליליים שהוא הסתבך בהם והוא צריך להחזיק ולגרןר את המדינה כבת ערובה", יעלון הוסיף כי נתניהו לא יוכל להציב תנאים להמשך כהונתו "בשום פנים ואופן, אין שום תנאים",  הוא צריך לעמוד לדין ולהשיב לחקירות שעדיין לא נחקרו, תיקי 3000, 6000, יש הרבה פרשות שעדין לא נחקרו לצערי, ולשלם עליהן מחיר, אבל זה נשיא המדינה?, על מנחנו מדברים? אין פה שום התנהגות מוסרית". יעלון זעם גם על המפלגות הדתיות: "מה קרה עם לא תגנוב, שוחד יעוור עיני חכמים וצדיקים.. אני שומע פה רבנים עושים קומבינות פוליטיות, יש פה ערכים, לכן צריך להרחיק אותו שילך לענייניו".


ראיינה: ציפי מנשה

למעלה מאלף מפגינים הפגינו אמש (שבת) כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, מחוץ למעונו הרשמי בירושלים. זו ההפגנה הראשונה שמתקיימת לאחר הבחירות לכנסת ה-24, ולאחר שהנשיא ראובן ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו. מכיר פריז המשיכו חלקם עד לשער הכניסה לבית הנשיא שם התיישבו במחאה וקראו לנשיא: לא עושים טעות, מוציאים לנבצרות. בשלב זה החלה המשטרה בפינויים.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "לאזרחי ישראל מגיע  ראש ממשלה במשרה מלאה שיאחד את העם ולא נאשם מסית ומפלג שעסוק בהימלטות מהדין. על ראשי מחנה השינוי להתעשת ולהקים ממשלה שתחלץ אותנו מהפלונטר.  ביבי, העם בחר בממשלת שינוי וריפוי ולא בממשלת השחיתות והכהניסטים שלך. כל זמן שאתה עדיין בבלפור המחאה תימשך ותתעצם. נהיה ברחובות עד שתלך".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: ״לאחר 4 מערכות בחירות שפצעו את עם ישראל ישנה הכרעה ברורה- העם קבע כי הוא רוצה בממשלת שינוי ולא יקבל עוד מערכת בחירות שממנה לא ייצא דבר טוב. אנו קוראים לכל ראשי המפלגות שהבטיחו שינוי לעם ישראל- עשו הכל, אבל הכל כדי להקים ממשלת שינוי, בחירות חמישיות הן לא אופציה. הקרעים בעם, הגירעון העצום, המתקפה על שומרי הסף, כל אלה לא סובלים עוד דיחוי. אנו מצפים שביום פקיעת המנדט של נתניהו תקימו ממשלה מתפקדת לישראל".

מתנועת אין מצב נמסר" "אין מצב" : "לא נשתוק ולא נעמוד מהצד כשחבר כנסת עם שלושה כתבי אישום ומשפט פלילי מתנהל, ינסה להקים ממשלה בישראל. זה אינו רצון רוב העם ולא חלק ממערכת הערכים שלו. בוודאי זהו תהליך שאינו יכול להתקיים כאשר רוב העם רצה והצביע על  שינוי בהנהגה שלו. מדינת ישראל מבקשת לשמור על צביונה כמדינת חוק דמוקרטית שאינה מתנהלת בשיטה של חקיקת חוקים פרסונליים המשרתים אדם אחד ולא את הציבור כולו".

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא  שהשתתף בהפגנה: ״הנשיא ריבלין שגה ערכית כשנתן לנאשם בפלילים אפשרות להרכיב ממשלה. נתניהו, המצוי בניגוד עניינים מובנה וקבוע, מוכיח מדי יום שאינו כשיר לתפקיד, ולו ליום אחד נוסף. ׳נאום ההפיכה׳ המסוכן שלו הוכיח זאת, הפוליטיזציה שעשה מיום השואה הוכיחה זאת. אף אדם בעולם, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול לנהל מדינה במקביל להתייצבות בבית המשפט שלוש פעמים בשבוע כנאשם בפלילים. אנו דורשים נבצרות מיידית, ועל כך גם עתרנו לבג״ץ.״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן