Skip to content

שישה מועמדים עלו לגמר תחרות פרס רובינשטיין

התחרות תתקיים בתחילת החודש הבא ותתקיים באולם רקאנטי במוזיאון תל אביב ובהיכל התרבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

36 מתחרים מ-17 מדינות השתתפו הפעם בתחרות רובינשטיין היוקרתית כאשר הקהל היה שותף בהצבעה מקוונת בבחירת הזוכים. ששת המתחרים שיעלו לגמר:

אלקסיה מוזה (יוון, ונצואלה), אריאל לני (ישראל), חואן פרז פלוריסטן (ספרד), רומן לופטינסקי (אוקראינה), שיורי קוואהרה (יפן), צונמו ין (סין)

שלב הגמר יתקיים בין ה-29.4.2021-3.5.2021 באולם רקנטי שבמוזיאון  תל אביב ובהיכל התרבות וישודר באתר התחרות

בנוסף הוכרז שמם של "חביבי הקהל" של שלב ב', אלקסיה מוזה וגיגאשווילי ג'יאורג'י, שנבחרו בהצבעה מקוונת על ידי הצופים.

אחד מהמתמודדים: אריאל לאני, על רקע תמונתו של רובננשטיין (צילום: יח"צ)

התחרות התקיימה השנה במתכונת חדשנית: שלב א' ושלב ב' של התחרות, הוקלטו מראש בחמישה מיקומים שונים בעולם: תל אביב, ניו יורק, לונדון, פוטסדאם ובייג'ינג. הרסיטלים בוצעו כקונצרט חי, אך ללא קהל באולם, כל מתחרה הקליט שני רסיטלים: רסיטל לשלב א', ביום ההקלטות הראשון ורסיטל לשלב ב' – למחרת, ורק הרסיטלים של אותם 16 מתחרים שהעפילו לשלב השני ישודרו בפועל במסגרת התחרות.

השופטים הקשיבו לנגינת המתחרים בשידור חי באינטרנט, יחד עם הקהל. ההליכים וההצבעות התנהלו באמצעות זום.

המתחרים בגמר יגיעו לארץ בימים הקרובים על מנת שיוכלו להיכנס לבידוד של  10 ימים כדי שיוכלו להופיע בשלבי הגמר באולמות.

29/4 – 30/4  גמר א' קונצ'רטו קלאסי, עם הקאמרטה הישראלית ירושלים, בניצוחו של אבנר בירון. כל מתחרה ינגן קונצ'רטו של בטהובן לבחירתו.

30/4 –1/5 גמר ב' מוסיקה קאמרית. כל מתחרה ינגן חמישיית פסנתר אותה בחר מתוך רפרטואר קבוע מראש.

2/5 – 3/5 – גמר ג' קונצ'רטו "גדול", עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של אי-אן שו (Yi-An Xu). כל מתחרה ינגן קונצ'רטו לבחירתו, מתוך רפרטואר שהוגדר מראש.

3/5 – הופעת אורח וטקס חלוקת הפרסים בתום נגינת המתחרים באותו הערב.

התחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין החלה את דרכה ב-1974, ומאז מתקיימת אחת לשלוש שנים, בתל- אביב. התחרות נחשבת לאחת מתחרויות הפסנתר המובילות בעולם ומהווה קרש קפיצה משמעותי לזוכיה, בדרכם להכרה בינלאומית. חלק נכבד מכוכבי הפסנתר של ימינו, החלו את דרכם בתחרות רובינשטיין, ביניהם: עמנואל אקס (1974), גארהרד אופיץ (1977), אלכסדר קורסנטיה (1995), קיריל גרשטיין (2001), אלכסנדר גבריליוק (2005), איגור לוויט (2005), חאטיה בוניאטישווילי (2008), בוריס גילטבורג (2011), דניל טריפונוב (2011) ועוד. תחרות רובינשטיין היא לא רק תחרות פסנתר, אלא גם אירוע מוסיקלי מיוחד. כל שלבי התחרות פתוחים לקהל הרחב, שמגיע בהמוניו, ונהנה לשמוע את מיטב הכישרונות העכשוויים ומי שיהיו כוכבי המחר.

אתר התחרות:

לינק לצפיה:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן