Skip to content

מאות נכי צה"ל מפגינים מול משרד הביטחון: "בושה, בושה", "אני רוצה טיפול, לא כסף"

עשרות מנכי צה"ל הפגינו מול משרד הביטחון בקריה. המפגינים חסמו את רחובות קפלו ונתיבי אילון : "מקווים שמקרהו של יצחק סעידיאן יהיה האחרון, מי שמת הוא גיבור ומי שנפצע שמים עליו פס בושה, בושה". נכים מיררו בבכי. "אני רוצה טיפול נפשי, לא כסף", בכה אחד מהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות בני אדם הפגינו הבוקר (ראשון) מול בסיס הקריה בתל אביב, שם נמצא משרד הביטחון, במחאה על אופן הטיפול של אגף השיקום במשרד בנכי צה"ל ובהלומי קרב. המפגינים חסמו את רחוב קפלן לשעה קלה והודיעו כי בכוונתם להגיע ולחסום גם את נתיבי אילון. לטענתם אגף השיקום מתעמר בהם וגוזל את זכויותיהם. לאחר שחסמו גם את נתיבי אילון (כביש 20) הודיעה המשטרה כי על הנהגים לפנות לדרים חלופיות ואפשרה את המחאה.


מזעזע : אני רוצה טיפול נפשי, לא כסף (צילום: בן כהן)

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

אבנר מלכה, יו"ר ארגון מלווי נכי צה"ל דיבר על יצחק סעדון שנאבק על חייו לאחר שהצית בשבוע שעבר מול משרדי אגף השיקום בפתח תקוה ואמר: "איציק לא עשה זאת עבורו, הוא עשה את המעשה הכואב בשביל כל נכי צה"ל שחווים כבר שנים התעמרות ואטימות אחרי ששילמו מחיר יקר על גבורתם. מלווי הנכים ניצבים היום לצידם של נכי צה"ל אשר יחד איתם אנו נאבקים יום יום מול אגף השיקום. יש דברים רבים שחייב לעשות כבר היום! היחס לנכים ולמלווי הנכים חייב להיות מכבד ואנושי. לא נפסיק בצעדים שלנו ונילחם שוב, עד הסוף".

מי שמת, גיבור – מי שנפצע, שמים עליו פס (צילום: בן כהן)


"בושה, בושה" (צילום: בן כהן)
בהמשך האירוע הטרגי הורה מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל להקים צוות לבדיקת המקרה של סעידיאן, ואמר כי משרדו אחראי למצבו. "בושה, בושה" קראו המפגינים ואמרו כי הטיפול בנכים הוא חובה המוסרי של המדינה. חברת הכנסת ששוריינה על ידי ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו לכנסת, גלית דיסטל אטבריאן, נכחה בהפגנה ואף ניסתה לקושש קולות ולשאת נאום במגפון, אך מפגינים צעקו לעברה: "איפה הייתם?" ו-"לא רוצים פוליטיקאים", והמגפון הועבר לאחד המפגינים. מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל שהגיע גם הוא להפגנה, אמר: "אין מאבק צודק מזה. הסיוע והכרת התודה-חובתנו המוסרית העליונה ביותר".

חוסמים את נתיבי אילון (צילום: בן כהן)
ניידת משטרה שניסתה למנוע מעבר המפגינים לאילון (צילום: בן כהן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן