Skip to content

נמנעו פיגוע התאבדות באילת וחטיפת חייל צה"ל

כך הותר לפרסום היום על ידי השב"כ. בחקירתו הודה תושב רפיח, שתכנן לסייע לחוליית מחבלים מתאבדים לחדור לאילת מסיני, כדי לבצע פיגוע טרור באילת ולחטוף חייל. נודע בחקירה, כי גורמים נוספים בסיני מבצעים איסוף מודיעיני לביצוע פיגועים עבור חמאס, וחלקם אף מקבלים עבור פעילות זו סכומי כסף גבוהים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כך הותר לפרסום היום על ידי השב"כ. בחקירתו הודה תושב רפיח, שתכנן לסייע לחוליית מחבלים מתאבדים לחדור לאילת מסיני, כדי לבצע פיגוע טרור באילת ולחטוף חייל. נודע בחקירה, כי גורמים נוספים בסיני מבצעים איסוף מודיעיני לביצוע פיגועים עבור חמאס, וחלקם אף מקבלים עבור פעילות זו סכומי כסף גבוהים

מאת אליק מאור

כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי), לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד מחמד חסין עווד אבו עאדרה, תושב רפיח. כתב האישום כולל כמה סעיפי אישום: מגע עם סוכן חוץ, חברות בהתארגנות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג חטיפה וכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

בחקירתו הודה עאדרה, שתכנן לסייע לחוליית מחבלים מתאבדים לחדור לאילת מסיני, כדי לבצע פיגוע התאבדות ולחטוף חייל צה"ל. הוא נעצר כשניסה, יחד עם פלסטינים אחרים, לחדור לישראל מרצועת עזה. בחקירתו התברר, כי בשנה שעברה, בפברואר 2011, הוא ברח מעזה לסיני דרך מנהרה לאחר שהסתבך בפלילים. במהלך היותו בסיני, פנה אליו יונס שלוף, פעיל חמאס, גם הוא תושב רפיח, וביקש ממנו לפעול עבור החמאס בסיני.

עאדרה התבקש לבצע תצפיות על מוצבי צה"ל לאורך הגבול. הוא עודכן כי פעילותו נדרשת לסיוע לפעילות טרור של חטיפת חייל ובמקביל לה, החדרת חוליית מתאבדים לעיר אילת. לאחר שהביע את הסכמתו, עבר עאדרה הכשרה מתאימה בסיני ויחד עם קרוב משפחתו,  מוסא אבו עאדרה, צילם מוצבים באמצעות מצלמות משוכללות, שסופקו לשניהם על ידי החמאס, ומכשיר GPS לסימון מדויק של המוצב והנקודות השונות.

אחד היעדים המעניינים לגביהם היה מעבר טאבה בין ישראל לסיני. שם עקבו השניים אחר התנועה במקום, תצפתו אותה וצילמו. נודע כי במסגרת איסוף המודיעין הצליחו השניים להסתנן לשטח ישראל, כדי לאסוף מידע מדויק יותר ולבחינת דרכי הגישה ליעדים.

בסוף 2011 הגיעו השניים לעזה ונפגשו שם לתדרוך עם מפקד החטיבה של החמאס הצבאי ברפיח,

ראאד עטאר. השתתף בתכנון ובביצוע חטיפתו של גלעד שליט
ראאד עטאר. השתתף בתכנון ובביצוע חטיפתו של גלעד שליט

. השלושה דנו בירי  טילי נ"ט (נגד טנקים) ושיגורי רקטות מסיני לעבר ישראל. עטאר הדגיש בפני השניים, שעיקר הפעילות תתמקד בחטיפת חייל ופיגוע הטרור באילת. לאחרונה, הודיע עטאר לשניים, כי התשתית של חוליית המחבלים המתאבדים הושלמה וכן הוכנה התשתית להובלתם בסיני, אולם הם ממתינים כעת רק להבשלת התנאים למימוש פעולות הטרור.

עוד נמסר מהשב"כ, כי אבו עאדרה הבין ממוסה, בן משפחתו, כי ישנם גורמים נוספים בסיני המבצעים איסוף מודיעיני לצורך ביצוע פיגועים עבור חמאס, וחלקם אף מקבלים עבור פעילות זו סכומי כסף גבוהים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן