Skip to content

ב.מ.וו iX3 רכב פנאי חשמלי מלא, מלא

דלק מוטורס החלה בשיווק ב.מ.וו iX3 רכב פנאי חשמלי מלא. ל-iX3 טווח נסיעה של 454 ק"מ ותג מחיר של 429,900 ₪. במסגרת ההשקה, יוכלו הרוכשים לקבל עמדת טעינה מקורית של היצרן לרבות התקנה, ללא עלות נוספת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה- iX3 החדש הוא תוצאה של עבודת פיתוח מעמיקה וארוכת שנים בקבוצת BMW בתחום הניידות החשמלית, מאז השקת ה-i3 וטכנולוגיית ה-eDrive המוכרת של היצרן. טכנולוגיה זו מאפשרת, בין היתר – להקטין את גודל הסוללות, להפחית את משקל הרכב, לשפר את יכולות הנהיגה הדינמיות ולהפחית את תצרוכת החשמל.

ב.מ.וו iX3 רכב פנאי חשמלי מלא (צילום באדיבות היצרן)
ב.מ.וו iX3 רכב פנאי חשמלי מלא (צילום באדיבות היצרן)

המנוע החשמלי, תיבת ההילוכים והמערכות האלקטרוניות משולבות יחד במקום אחד. המנוע החשמלי החדש הוא מנוע סינכרוני המופעל באמצעות זרם חשמלי ללא מגנטים, שמאפשר להימנע משימוש ביסודות נדירים במהלך ייצרו. הספק המנוע מגיע ל-286 כ"ס והוא משחרר מומנט של 40.78 קג"מ, אשר בשונה ממנועים חשמליים אחרים, זמין לא רק ממהירות אפס אלא גם במהירויות גבוהות. ה-BMW iX3  מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש. ההנעה האחורית ומערכת בקרת האחיזה מהדור החדש  אחראיות על חוויית הנהיגה הקלאסית של BMW ועל יעילותה הגבוהה של המערכת. טכנולוגיית תאי הסוללה החדשנית משפרת את יכולת שמירת האנרגיה של הסוללה באופן משמעותי. עוצמת האנרגיה הכוללת המגיעה ל-80 קו"ט והיא מאפשרת ל- iX3  להציע טווח נסיעה מקסימלי של 454 ק"מ.

מערכת בלימה רגנרטיבית אדפטיבית מאפשרת שינוי של עוצמת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם לתנאי הדרך והתנועה – לדוגמה, אם המערכת מזהה שיש רכב אחר לפניך, היא בולמת בעוצמה מלאה. לעומת זאת, אם אתה נוהג בכביש מהיר פתוח ואין רכב אחר לפניך, המערכת עוברת למצב גלישה ולא בולמת את הרכב כלל. המערכת עושה שימוש במצלמה הקדמית ובמערכת הניווט על מנת לבחור את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית המתאימה בכל רגע נתון. ניתן גם להעביר את בורר ההילוכים למצב שמפעיל את הבלימה הרגנרטיבית בעוצמה מלאה.

סוללת המתח הגבוה דקה במיוחד ושילובה  מוריד את מרכז הכובד של הרכב ב-7.5 ס"מ בהשוואה ל- BMW X3הרגיל ובכך משפר במידה ניכרת את היכולות הדינמיות. ה-iX3 מצויד במסגרת משנית בסרן האחורי, שבתוכה מותקנת מערכת ההינע. מערך המתלים האדפטיביים הסטנדרטי כולל בולמים אלקטרוניים המשנים את פעולתם בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה שנבחר. המנוע העוצמתי והכיול הייחודי של השלדה מעניקים ל-BMW iX3 יכולות נהיגה ספורטיביות וזריזות. מערכת בקרת האחיזה ARB החדשנית, המוכרת מה-BMW i3, ורמת יציבות כיוונית גבוהה מעניקות גם הן אחיזה מרשימה בתנאי מזג אוויר קשים ועל כבישים משובשים.

ב.מ.וו iX3 המחיר 430 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
ב.מ.וו iX3 המחיר 430 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)

טעינת הסוללה בעזרת מטען מהיר הפועל בזרם ישר (DC) מאפשרת טעינה של ה-BMW iX3 בהספק של עד 150 קו"ט, המתורגם ל-0% ל-80% טעינה בתוך 34 דקות בלבד. האחריות לסוללה הינה ל-8 שנים או ל-160 אלף קילומטר. הנהג יכול להזריק את עוצמת המתח הדרושה כדי להוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה של הרכב (לפי תקן WLTP) בתוך 10 דקות של טעינה בלבד. מערכת ההנעה היעילה במיוחד, השימוש הנרחב בחומרי גלם ממוחזרים בתהליך ייצור יציקות האלומיניום וחומרים תרמופלסטיים, היעדר היסודות הנדירים והשימוש הנרחב באנרגיה ירוקה במהלך הייצור, כולל התאים לסוללת המתח הגבוה תורמים להפחתה המשמעותית בפליטת ה-CO2 של ה-BMW iX3 החדש.

חומרי גלם איכותיים במיוחד ואיכות הרכבה משובחת יוצרים חלל פנים יוקרתי המאפיין את דגמי הפנאי-הספורטיביים של המותג. הודות למושב אחורי המתפצל/מתקפל ביחס של 40:20:40, ניתן להגדיל את נפח תא המטען מ-510 ליטרים ל-1,560 ליטרים. מערכת ה-BMW IconicSounds Electric אשר עורכת את הופעת הבכורה שלה ב-BMW iX3 כוללת צלילים בעלי ממד רגשי המשתנה בהתאם למצב הרכב (בלימה או האצה לדוגמה). פסקול הצלילים נוצר כתוצאה משיתוף הפעולה עם מלחין הסרטים האנס זימר, שגויס ע"י BMW על מנת להלחין את פסקול הניידות העתידי של מכוניותיה החשמליות אשר יהפוך לחלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה העתידית במכוניות המותג.

רמת איבזור גבוהה במיוחד (צילום באדיבות היצרן)
רמת איבזור גבוהה במיוחד (צילום באדיבות היצרן)

דגם ה-iX3 משווק בישראל ברמת גימור אחת גבוהה במיוחד, אשר כוללת את מרבית המערכות הזמינות להוספה בדגם זה, ובהם מערך  הבטיחות המתקדם Driving Assistant Professional, פנסים ראשיים אדפטיביים בטכנולוגיית LED. הפעלה של פעולות שונות ע"י מחוות יד' מתלים אדפטיביים המשנים את פעולתם בהתאם לתנאי הדרך, חלון שמש פנוראמי וחלונות קדמיים עם זיגוג אקוסטי, ריפודי עור Vernasca ומושבים קדמיים ספורטיביים עם תמיכת מותניים וחימום, תצוגה עילית של BMW המקרינה נתונים חשובים באזור השמשה הקדמית, מערכת שמע היקפית מבית Harman Kardon עם 16 רמקולים ועוד

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן