Skip to content

הורי הגננת שהתעללה בפעוטות זועמים: היא שקרה לבית המשפט. אחותה שערבה לה איננה אחותה

הורי הפעוטות מאשקלון הפגינו היום מול בית האישה שלביתה שוחררה הגננת למעצר בית ודרשו להחזירה למאסר. קודם לכך שלחו ההורים מכתב למשטרה ולבית המשפט ובו הציגו דו"ח חוקר פרטי לפיו האישה שלגביה נטען כי היא אחותה של הגננת אינה אחותה. בפרקליטות מפנים את הבעיה למשטרה ובמשטרה טוענים שזה עניין לפרקליטות. עו"ד קליין המייצגת זוג הורים: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הורי פעוט בן שנתיים שהתלוננו כנגד הגננת אמיליה אוסטרובסקי, תושבת אשקלון בת 71, בחשד להתעללות בפעוטות בגן שאותו היא מנהלת, הפגינו היום (רביעי)  מול ביתה של קלריסה בריזובסקי, שבביתה שוהה הגננת ששוחררה למעצר בית בערבותה.  הורי הפעוט, תובעים להשיבה למעצר ולבטל את שחרורה בגין העובדה שבריזובסקי שהוצגה לפני השופטת בית משפט השלום באשקלון, דורית בנדה כאחותה של אוסטרובסקי איננה אחותה, כלומר, כך נטען, היא שקרה בבית המשפט.
קודם לכן שלחו ההורים באמצעות עורכת הדין חוה קליין מכתב אל מפקד תחנת אשקלון ואל הפרקליטות בו נכתב כי בהמשך לחקירת חוקר פרטי, עולה כי הגננת והערבה אינן אחיות ובשל כך ששקרו לבית המשפט יש להחזירה למעצר ולאלתר. ההורים גם זעמו כי הדיון בהארכת מעצרה ושחרורה נעשה ללא ידיעתם, "במחטף", לדברי עורכת הדין.

פניית ההורים למשטרה ולפרקליטות

החקירה נפתחה בעקבות תלונה של הורי הפעוט, ולפיה הוא שב הביתה עם סימני חבלה על גופו. על פי החשד, אוסטרובסקי נהגה באלימות כלפי חלק מהפעוטות בכמה הזדמנויות שונות. בידי החוקרים תיעוד ממצלמות האבטחה במעון שבו לכאורה נראית הגננת במספר מקרים מטיחה את הפעוטות על הרצפה ונותנת להם סטירות.

השופטת דורית בנדה מבית משפט השלום באשקלון כתבה בהחלטת הארכת המעצר הראשונה, אז הוארל מעצר הגננת בחמישה ימים: "החשד העומד על הפרק הוא לביצוע עבירות של תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה, התעללות פיזית או נפשית  בחסר ישע ותקיפת סתם של חסר ישע על-ידי אחראי". לדבריה, "בסרטון הראשון שבו צפיתי שמשכו 21 שניות, נצפית המשיבה כשהיא מרימה ממזרן עליו מונח פעוט את הפעוט, מרימה אותו לגובה ומטיחה אותו מגובה לעבר המזרן המונח על רצפת החדר.

הפגנת ההורים הבוקר (צילום באדיבות ההורים המתלוננים)

אמש אישרה השופטת את הבקשה לשחרר את החשודה למעצר בית, אך ביקרה בחריפות את הסכמת הפרקליטות לשחרור. "לפלא היה בעיניי כי המבקשת הודיעה שהיא מבקשת לשחרר את המשיבה בתנאים מגבילים, זאת על פי עמדת פרקליטות מחוז דרום. בעיניי מדובר בתיק בו החשדות חמורים ביותר ומלמדים על מסוכנות שיטתית, אשר לכל הפחות מצדיקה הארכת מעצר לצורכי חקירה".  עם זאת כתבה השופטת כי היא מקבלת את עמדת המשטרה והפרקליטות לשחררה למעצר בית.
מגפון פנה להנהלת בתי המשפט ונענה כי השופטת איננה מגיבה לתיקים המצויים בפניה.
במשטרה טוענים כי לא היה ניתן לברר האם יש קשר משפחתי בין השתיים. "בדקנו את זהות הערבה ומהימנותה, לא את קשריה המשפחתיים", אמרו במשטרה והוסיפו כי צריך לזכור כי מדובר בשתי נשים קשישות שעלו ארצה לפני עשרות שנים ולא ניתן היה לבדוק קשרים משפחתיים. לדעת המשטרה עניין זה צריך להיבדק בידי הפרקליטות והיא זו שצריכה להגיב לטענות אלו. מהפרקליטות נמסר כי על מגפון לפנות למשטרה לקבלת תגובה בנושא.

עו"ד חוה קליין (צלום יח"צ צלם שי קדם)

עורכת הדין חוה קליין שהגישה את הבקשה בשם ההורים, הגיבה ואמרה: "זהו מחדל חמור של המשטרה. על המשטרה היה לחקור ולבדוק את הערבה. חוקר פרטי מצא תוך שעה את מה שהמשטרה לא מצאה. על מי אפשר לסמוך אם המשטרה לא עושה את עבודתה. זה פשוט הזוי. אני מקווה שהמשטרה והפרקליטות יחזירו את הגננת למקומה מאחורי סורג ובריח. אולי כך האמון במערכות והחוק והמשפט ישתקמו. אין ספק שמדובר באישה מסוכנת. עדיף להחזירה מיד לכלא, שם מקומה ואז יהיה ניתן למחול למשטרה על המחדל החמור שעשתה."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן