Skip to content

יהודה משי זהב: חשש לפגיעה מוחית לאחר ניסיון ההתאבדות

רופאי בית החולים שערי צדק נאבקים על חיי משי זהב שניסה לשים קץ לחייו הבוקר. בבית החולים משערים שישנה אפשרות לנזק מוחי אך קובעים כי לא ניתן לברר את גודל ומהות הנזק עד אשר ייוצב מצבו. נכון לעכשיו הוא מונשם ומורדם. פעיל חרדי: אם לא היו נותנים לו הנחת סלבס, הוא היה נעצר או נמצא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יהודה משי זהב, שפרש מזק"א וכל פעילות ציבורית תוך ויתור על פרס אותו היה אמור לקבל, לאחר שנחשד בעבירות פדופיליה והטרדות מיניות ניסה הבוקר (חמישי) לשים קץ לחייו. בנו שמצא אותו במצבו האנוש הזעיק את מגן דוד אדום שהובילו אותו תוך טיפול מציל חיים לבית החולים שערי צדק בירושלים. בתחקיר של "הארץ" שפורסם בחודש שעבר הובאו עדויות לפיהן משי זהב תקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. הערב צפוי להתפרסם תחקיר נוסף נגד משי זהב, הפעם בתוכנית "עובדה" בערוץ קשת, אם לא יוחלט לדחותו בגלל מצבו הרגיש של משי זהב.
פרופ' עופר מרין, מנכ״ל שערי צדק סיכם את מצבט ומסר כי ״יהודה משי זהב הגיע לחדר הטראומה של שערי צדק לאחר שנמצא בביתו במצב אנוש עקב מעשה אובדני. כוחות מד"א שהגיעו למקום החלו בהחייאה והעבירו אותו תוך כדי מאמצי החייאה לחדר הטראומה של שערי צדק. מצבו התייצב בחדר הטראומה. נכון לעכשיו הוא מונשם, מורדם עם סימני חיים שהם קיימים".

יהודה משי זהב (צילום מדף הפייסבוק שלו)
משי זהב מתבשר על הענקת פרס ישראל (צילום: עודד קרני לע"מ)


פרופ' עופר מרין, מנכ״ל שערי צדק על מצבו של משי זהב (צילום: דוברות שערי צדק)

המנכ"ל הוסיף: "משי זהב נמצא כרגע במחלקה לטיפול נמרץ לאחר מיצוב ראשוני. נכון לעכשיו עם לחץ דם ועם דופק. אנחנו מעריכים שנגרם נזק. אנחנו לא יכולים להעריך עד כמה. אני לא חושב שנוכל להעריך בשעות הקרובות בדיוק את מצבו. כרגע העיסוק העקרי הוא הייצוב הראשוני ולהוציא אותו מסכנת החיים המיידית שבה הוא נמצא".  לשאלה הם ניתן לטפל בנזקים מוחיים אם נגרמו ענה: "כרגע, הוא בטיפול נמרץ צריך לטפל בנזקים המידיים שנגרמו בזמן, עד שהתחילו את ההחייאה ועד שההחייאה צלחה בזה הצוות כרגע עסוק".

תשתדלו לזכור את הטוב שעשיתי – פתק שהותיר, או זיוף?

בפתק שהותיר אחריו משי זהב ונמצא על ידי המשטרה נכתב: "סליחה, את העונש כבר קיבלתי, תשדלו לזכור את הטוב שעשיתי" והוסיף: תשתדלו לזכור תמיד את מה ששכחתי: עין רואה – אוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבו".
עו"ד אפרים דמרי ובני משפחתו של משי זהב טענו בעקבות הפצת המכתב בתקשורת  כי המכתב שהופץ ברשתות אינו פרי עטו של משי זהב, לדבריהם: "מדובר במכתב מזויף, פייק ניוז. יש בידינו כתבי יד של משי זהב, שלא הכתב בהם ולא החתימה בהם דומה לאלו המופיעים במכתב"
בחברה החרדית סוערות הרוחות. " זהו מחדל ושערורייה ממש של רשויות האכיפה בישראל", אומר הפעיל החברתי החרדי משה לובר העוסק בין השאר בעידוד גיוס חרדים לצה"ל. לדעתו פיקוח על משי זהב היה מונע את ניסיונו לשים קץ לחייו.  לורבר: "אם לא היה מדובר כנראה בדמות חרדית שתקפה איימה וביצעה מעשי סדום רבים בנערים נערות נשים וילדים. כנראה כבר מרגע חשיפת המעשים והגשת התלונה היה תחת מעקב או עצור עד לתום ההליכים נגדו", "היה ברור לכולם וגם מקורבים שלו יש שטענו שאמר שישים קץ לחייו", אומר הפעיל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן