Skip to content

מה יעשה העליון בשני הבא – יחליט שוב שלא להחליט?

השבוע החולף סיפק לנו כותרות על המדרון אליו מחליקה המדינה. הרהורים על השבוע החולף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם ניתן היה לדמות ליועץ המשפטי לממשלה דמות ספרותית, הייתי מדמה אותו לחייל האמיץ שוויק שנכתב על עלילותיו של סוחר הכלבים יוזף שווייק, היוצא מביתו עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה, בדרכו לחזית (שאליה לא הגיע). לא, אני לא מדמה את מנדלבליט לסוחר כלבים, אבל התנהלות הממשלה וראש הממשלה העומד בראשה משולה למכלאת כלבים בה משוחררים כלבים לא מאולפים שנובחים ללא ביקורת. אתמול בישיבת הממשלה נתניהו השתולל ובעט לכל עבר.
בספרו של הסופר הצ'כי ירוסלב האשק, שוויק מותח ביקורת חריפה דרך עיניים של סוחר כלבים ערמומי על מוסדות הממשל, הבירוקרטיה ועוד. אבל מולו של הסוחר הזה, עומד סוחר ממולח לא פחות ואף יותר, זה הקרוא ראש הממשלה.

שוויק – מנדלבליט האמיץ כעס שלא נתנו לו לדבר וניהלו ישיבה לא חוקית. אבל בבואו לבית המשפט הוא בקש לדחות את הדיון אודות החובה למנות לאלתר שרים (בעלי 'זיקה' לכחול לבן), היות ונתניהו הודיע כי ביום ראשון יתקיים דיון בישיבת הממשלה הצפויה להתקיים. איזה כיף, ביום ראשון תתקיים מסיבה ובה יחליטו סוף סוף את מי ימנו לוועדת הקישוט של הממשלה.
מנדלבליט לא מעלה על דעתו שהסוחר שממולו יוכל להמציא סיבה למסיבה ובלבד שלא תתקיים ישיבת ממשלה, תירוצים 'הגיוניים' לא חסרים לבית המדרש בבלפור, או להחליט באותה ישיבה שלא להחליט ולהציע אגב כך פגישת רעים עם "בני", בה ילובנו הבנות. ואז מה יעשה העליון, האם יחליט שוב שלא להחליט ויגלה רפיסות נוספת? סביר להניח שכן.

צילום: דוברות הכנסת

היום יכולנו לשמוע את אנחת הרווחה של שופטי העליון ובראשם אסתר חיות כשהיועץ האמיץ מנדלבליט ביקש מהעליון לדחות את הדיון בעניין השרים עד יום שני.  החברה האלו נאנחו לרווחה ושחררו אוויר מהריאות – היועץ האמיץ מנדל/שוויק הוציא עבורם את התפוח האדמה הלוהט מהתנור והזרים אוויר קר והלחץ מעל חזות השופטים ירד.
אבל, מה יהיה בשני הבא? האם יתקיים הדיון או יידחה שוב. כבר נאמר שהנבואה נתנה לשוטים ולמה ששופטי העליון כשמולם מצוי גם היועץ האמיץ מנדלבליט ינבאו? יחכו לשני ונראה אז. נבצרות? הצחקתם את רבאק.

השבוע החולף גם סיפק לנו כותרות על רפיסות בית המשפט השלום בתל אביב. בנו של הסוחר הגיע  לדיון הוכחות בתביעת לשון הרע שתובעת 'מולד' את נתניהו ג'וניור. ג'וניור פתח את פיו ולא היסס לרגע. את אהוד ברק הוא כינה "פדופיל", לעורך הדין של מולד קרא "חוצפן ואלים" ואת השופטת חנה קלוגמן שאל "למה את מכתיבה לי מה לענות?". בכל דקה שעברה, פני השופטת קדרו והיא זעמה. אבל גם היא לא הפסיקה את הדיון וקראה לסדר את המנאץ ולא הזהירה שניאוץ נוסף יעלה במעצר וקנס על בזיון בית המשפט.

עוד 6 ימים נותרו לנתניהו להרכיב ממשלה. אבל איזו ממשלה יכולה לקום תחתיו? ממשלת הסחיטה של האדון מימינה שניתן לכנותו גם הסוחר מוונציה, שפיו מפיק משפטים דו משמעותיים ופניו ל'אחדות ישראל'. נתניהו משפשף כף לכף. בנט מספק לו את הסחורה. הוא רוצה להיות ראש ממשלה ויודע שהוא יכול לסחוט ולסחוט ולסחוט.  גם הוא יודע שיש מצב שבסבב בחירות חמישי הוא לא יעבור את אחוז החסימה.

השבוע התקיימה הפגנה מול תחנת השידור של גלי צה"ל. המפגינים קראו למפקד התחנה שמעון אלקבץ, לשחרר את התחנה מכבלי בלפור ולהחזיר את התחנה לימיה הטובים. מולם עומד שר הביטחון דון קישוט גנץ שנלחם בתחנות רוח ואיננו יודע מה להחליט. לסגור או למכור. אבל – להעיף את מפקד התחנה ולהציב גבולות ברורים לשופרות בלפור, זה גדול עליו.
זה היה השבוע שהיה.. ועדיין לא נגמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן