Skip to content

המשותף בין גדרות ומחסומי מעבר בשער שכם ובמירון

משה לורבר, משווה את טעויות המשטרה בסגירת מדרגות שער שכם לסגירה בכניסות למירון ולקבר הרשב"י - "הייתה טעות לסגור בפני גברים, נשים, צעירים, צעירות את המדרגות לקראת הרמאדן והטעות חוזרת כעת במירון ובכניסה לקבר הרשב"י" (מאמר אורח)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
משה לורבר (צילום באדיבות המצולם)

המשטרה הציבה גדרות מעבר בשונה מעשרות השנים שעברו בשער שכם ובדרך לכניסה לציון הרשב"י במירון מה המשותף לשניהם? ומה אנחנו צריכים להבין וללמוד ואיך זה משליך על הרצון לחיות בשקט בדמוקרטיה ובאחדות וכל מגזר שיכול לקיים את אורחות חייו בלי כפייה של מגזר זה באחר בטח לא באמצעות רשויות אכיפת החוק או על ידי הון שלטון והפוליטיקאים ומובילי דעה האלה או אחרים..

אז כולנו זוכרים כיצד המהומות בעיר ירושלים התחילו בגלל גדרות שהציבה המשטרה כביכול לגרום לתנועת העוברים ושבים לזרום בימי הרמדאן שהחברה הערבית חוגגים.

לפי טענת אלפי הצעירים הערבים הם יושבים שם באמפי פארק שבכניסה לשער שכם עשרות שנים בימי הרמדאן שותים נהנים אוכלים בקלוואות כנאפה ועוד..  במיוחד כאשר הם חוזרים מתפילות ימי הרמדאן.

מבירור שעשינו בהחלט ככה זה קרה בעשרות השנים עברו.

מלבד תקופת הקורונה בשנה שעברה שאז כולנו הבנו כולל כולם ולכן זה היה חסום ואז לא היו מהומות בגלל שגם רוב האזרחים הערבים בישראל הם חלק מהחברה הישראלית והם כיבדו את החלטות משרד הבריאות הישראלי.

אבל המשטרה למרות שכבר הקורונה מאחורינו ברוך השם בחרה לעשות את המעשה שהתברר כמו שכולם ידעו והתריעו שעלול להדליק את כל מזרח ירושלים והעיר העתיקה ואת המוסלמים בכל העולם.

אחרי כמה ימי מהומות מיותרים לחלוטין שהמשטרה משתמשים במאות או אלפי רימוני הלם מכ"תזיות עשרות פרשים אלות ומכות ודחיפות והתעמרות באלפי ועשרות אלפי האזרחים הערבים שרק רוצים דבר אחד לשבת לחגוג באמפי פארק בכניסה לשער שכם..

אז אחרי כמה ימים כאלו המשטרה בהוראת בכירים בשב"כ ובכירים וגורמי ביטחון שונים שמתריעים שכדאי להקשיב לדור הצעיר ולמצוקה האמתית ולתקן את העוול המיותר אחרת יהיה פה המשך והחרפת המהומות עד כדי חלילה פרוץ האינתיפאדה השלישית חלילה.. ואז המשטרה מחליטה להסיר את הגדרות שחסמו את האמפי פארק והנה אלפי הצעירים הערבים נהנים יושבים להם בשער שכם במדרגות והכל חוזר לאט, לאט על כנו.

אז זהו שלא באמת ככה..

עשרות אלפי או יותר אזרחים ואזרחיות ילדים וילדות מרגישים שפגעו באורח חייהם פגעו באחים ואחיות שלהם בילדים והילדות הנערים והנערות שנאלצו לחטוף את כל המהומות והאלימות המשטרתית הקשה..

לבסוף עדיין ישנם מהומות לא נפסקות גם בימים אלה עדיין. והכל תזכרו בגלל גדרות שמי שהציבו אותם זה המשטרה מי שאמורים לשמור ולהגן עלינו בהוראות שקיבלו מלמעלה מן הסתם.

מימין- גדרות ומחסומים בכניסה למירון, משמאל שער חברון (צילומים: גדרות במירון – באדיבות המצלם, שער שכם – רפי מיכאלי)

זוכרים את הגדרות בשער שכם, הביטו כעת למירון

ועכשיו במעבר חד אני רוצה לקחת אתכם לאירועי ל"ג בעומר השנה בקבר הרשב"י במירון.

זוכרים את הגדרות בשער שכם ?

מה קורה כעת שוב המשטרה מציבה גדרות מעבר בכניסות למירון ולקבר הרשב"י כנגד המגזר החרדי כולו מעל מיליון וחצי איש שעולים מידי שנה למירון. הגדרות ומחסומי המעבר

דומים לאלו שהיו בשער שכם שהובילו לפתיחת מהומות ולתחושה של ניכור פגיעה בנפש בדת ובאורח החיים של המגזר הערבי.

והנה בטרם התחילו להגיע ההמונים למירון, כבר החלו מהומות במירון וכבר המשטרה בכוחות מתוגברים מגיבים ואלוקים יודע לאן זה יוביל אותנו

אגב מדהים וחשוב לציין שמעולם לא היו אפילו הרוג אחד חלילה וכל האירועים הללו מידי שנה גם של החרדים וגם של הערבים נערכים למופת אין לכך הסבר והכי חשוב בלי התערבות של המשטרה הכל נגמר גם כמעט ללא פצועים כלל. מלבד מעטים שמאבדים הכרה אולי..

לזה קוראים הפרד ומשול הסת ומשול מיותר..

זה גורם לשנאה מיותרת לשפיכות דמים מיותרת!

חשוב לציין לא יזיקו לפוליטיקאים לרשויות אכיפת החוק לשמוע ולהיות קשובים ונוכחים באורח חייהם של כל מגזר ודת וללמוד לכבד ולאפשר קיום אורחות הדת והחיים של כל מגזר בישראל. בלי כפייה או התערבות שלא מועילה אלא בדיעבד מוכיחה שמנציחה את הפילוג וההסתה והשיסוע ואת האלימות המשטרתית הקשה סתם, סתם באמת מיותר..

יהי רצון שנזכה כולנו ללמוד לחיות כאן ביחד כי אין לנו ארץ אחרת ואחרי 73 שנות שיסוע ופילוג בינינו הגיע הזמן ללמוד לחיות בספינה שלנו יחד ולא להמשיך לעשות חורים רבים ולהטביע את כולנו..

ומילים לסיום – תודה שהקדשתם מזמנכם לקרוא ואני מקווה שתרמתי את חלקי למען תהליכי ריפוי ואיחוי הקרעים וקידום האחדות האמתית בינינו.
שלכם משה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן