Skip to content

מח"ש חוקרת את אסון הר מירון

היועץ המשפטי הנחה את מח"ש לחקור את האסון ונסיבותיו, בחשיפת אתר חרדי נודע כי דרעי סיכם עם אוחנה שהמשטרה תונחה שלא למנוע הגעת ההמונים ללא הגבלה לאירוע בקבר הרשב"י במירון. ברשתות החרדיות קוראים לשניים ולמפכ"ל המשטרה להתפטר לאלתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים תפתח בחקירת אסון הר מירון. כך הודיע הבוקר (שישי) היועץ המשפטי לממשלה. קודם לכך הודיעה המשטרה  כי היום (שישי) בשעות הבוקר פנה ראש אדף החקירות בלהב 433 ניצב יגאל בן שלום ליועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה,  בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים. במשרד המשפטים הודיעו למשטרה כי בתום התייעצות דחופה שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר בראשות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט  עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון. בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה. אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע. היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתדרש. באתר החרדים חשפו כי המניעה על הגעת ההמונים ללא פיקוח סוכמה קודם לכן בין השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לשר הפנים, אריה דרעי. השאלה היא האם מח"ש/ תחקור גם את שניהם. ברשתות החברתיות החרדיות גוברת הדרישה להתפטרותם של שני השרים ושל מפכ"ל המשטרה.

דורשים מהשניים להתפטר (צילום מאתר חדרי חרדים)

ארגוני המחאה קריים מיניסטר, אין מצב, קומי ישראל, חקירה עכשיו, החזית הוורודה והדמוקרטים, הוציאו קול קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית ודורשים את התפטרותו המידית של השר הכושל לביטחון נתניהו (הפנים), אמיר אוחנה. מהארגונים נמסר: "אנו שולחים את תנחומינו למשפחות הקורבנות, מתפללים לשלום הפצועים וקוראים לציבור להגיע להדליק נר ולדרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית ועשיית צדק. זוהי טרגדיה לאומית שיש לה כתובת המחייבת מסקנות אישיות מהשר הממונה על בטחון הציבור במדינה. הגיע הזמן לממשלת שינוי שתחזיר את ישראל לשפיות".

מהמשטרה נמסר גם כי משטרת ישראל החלה משעות הבוקר בזיהוי הקורבנות ופועלת לאיתור הנעדרים באירוע מירון. "לשם מלאכת הזיהוי אנו מבקשים מקרוביהם של הנעדרים להצטייד, עוד בטרם הגעתם אל המכון לרפואה משפטית, בכל פיסת מידע העשויה להצביע או לסייע בזהות הנעדרים. ככל שניתן".
להלן הפרטים הנדרשים של הנעדרים:

▪️תמונות מזהות.

▪️מספרי תעודות זיהוי.

▪️מספרי מכשירים ניידים.

▪️סימנים רפואיים מזהים על גוף הנעדרים לרבות- צלקות/ניתוחים/כתמי לידה/קעקועים וכדומה.

▪️צילומי שיניים ורנטגן.

כפי שצוין מלאכת הזיהוי מתבצעת במכון לרפואה משפטית בכתובת דרך בן צבי 67 ת"א-יפו, במקום הוקצה מתחם נפרד לקרובי הנעדרים. בכל שאלה או מידע משטרת ישראל מעמידה את מוקד 110 לרשות האזרחים בנוגע לאירוע מירון.

מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר נמסר כי המכון ערוך לקליטת ההרוגים באסון וכן לקליטה ולסיוע עבור משפחות המגיעות לזהות את יקיריהם. במקום עובדים סוציאליים מהרשויות החרדיות הרלוונטיות ודוברי יידיש. עוד נמסר כי המכון פועל על מנת לסיים את תהליך הזיהוי מהר ככל הניתן בכוח אדם מתוגבר. החלו בתהליך העברת הגופות למכון וכי הליך הזיהוי ייעשה בצורה מדעית במהירות האפשרית ככל שניתן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן