Skip to content

דרישה מהיועץ המשפטי לממשלה: הורה על חקירת אסון הר מירון

התנועה לאיכות השלטון פנתה לאביחי מנדלבליט בבקשה שיורה על חקירה ממלכתית של כל הקשורים לאירוע. נתניהו הכריז על יום ראשון כיום אבל ובשל כך התבטלה ישיבת ממשלה בה התחייב לדון במינוי שרים לממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי יורה על חקירה פלילית של הקשורים לאסון במירון לרבות חברי ממשלה שחרגו מסמכותם ובצעו פעולות מנהליות בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים ומבלי שהחלטתם תאושר בממשלה. במכתבה של התנועה היא מציינת כי צריך לפתוח בחקירה בחשד לגרימת חבלה ברשלנות או הריגה ברשלנות נגד חברי הממשלה השונים – לרבות ראש הממשלה נתניהו, שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

איור: אהרן בלאק

letter
מכתבה של התנועה

לדברי איכות השלטון ״על אף שגורמי המקצוע העלו לפני השר אוחנה את הסכנות הקשות הגלומות בפתיחה רבתית של ההילולה והזהירו מראש את השר, הוא פעל לאפשר פתיחה מלאה של ההילולה, תוך לקיחת הסיכונים בנפש שהוצגו לפניו ובניגוד לכללי המינהל התקין", ״פעולותיו של השר לביטחון הפנים עולות לכדי המתה בקלות דעת שתוארה לעיל ופעולותיהם של חברי הממשלה הנוספים עולה לכדי הריגה ברשלנות, ומחייבות פתיחה בחקירה", כותבים איכות השלטון ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט.״אל נא תחקרו את ׳היושב ב-ש.ג׳, אלא את הגורמים שהביאו לפתיחה מלאה וחסרת כל אחריות של ההילולה בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים, בניגוד לדין ומתוך שיקולים פוליטיים צרים במיוחד״. נכתב במכתב ששוגר הבוקר ללשכת היועץ.

צילום מסרטון Ynet – צלם: משה מזרחי

"אסון הר מירון הוא מן האסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל", אמר ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו בסיור בזירת האירוע, "אנחנו נערוך בדיקה יסודית, רצינית ומעמיקה כדי להבטיח שאסון כזה לא יישנה הוא אמר. נתניהו התקבל בקריאות גנאי כלפיו וכלפי השוטרים מצד החסידים שנותרו במקופ כשבמהלך הסיור אף הושלך לעברו בבקבוק. תוך כך אמר ראש הממשלה כי הוא מבקש להכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי. בשל כך בוטלה ישיבת הממשלה שנועדה ליום ראשון, ישיבה בה התחייב לבית המשפט העליון לדון במינוי השרים החסרים. היועץ המשפטי מן הסתם יגבה את ביטול הישיבה ויבקש משופטי העליון ארכה נוספת עבור נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן