Skip to content

הפגנה ביפו: "לא לטיהור אתני וגירוש עניים"

הפגנה שקטה נערכה היום ביפו על רק אפשרות פינוי משפחה ממגוריה בנכס השייך לעמידר. מה יקרה בעת הפינוי?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות מפגינים הפגינו אחר הצהריים (שלישי) ביפו כנגד פינויה של משפחת ראודה אבו ח'אטר שעמידר מאיימת לפנות מביתם. לאחרונה פרסמה עמידר מכרזים למכירת נכסי נפקדים ביפו, והדבר עורר זעם בקרב אוכלוסיית נכסים אלו שברובם הנם דיירים מוגנים אך אין להם את היכולת לרכוש את הנכס בו הם גרים. בשלוש השנים האחרונות הציעה עמידר לכלל הדיירים המוגנים בעיר לרכוש את הנכס שבו הם מתגוררים.

צילום: SK
המפגינים על רקע נכס עמידר (צילום: SK)

החוק קובע שהמדינה יכולה להודיע לדיירים המוגנים המתגוררים בנכס שבכוונתה למכור את ביתם, לתת להם זכות ראשונים לרכוש אותו בהנחה, ואם לא יעשו כן (ויודיעו על כוונתם לרכוש את הנכס בתוך 90 יום), למכור אותו במכרז מבלי שזכויותיהם כדיירים מוגנים יפגעו. לפי חוק, הדיירים וכן ילדיהם יוכלו להישאר בנכס עד יום מותם. במרבית המקרים הנכסים שנרכשו נעשו על ידי יהודים ותושבי יפו הערביים מפרשים זאת כניסיון בוטה לפנותם מיפו על בסיס אתני וכלכלי. תקיפת ראש ישיבת ההסדר הרב אליהו מאלי שהתרחשה בחודש שעבר באה על רקע ניסיון ראש הישיבה לרכוש נכס עבור עמותת הישיבה, הזעם התפרץ והמהומות ביפו החלו.
היום קראו המפגינים לעצור את פינוי המשפחה. "אנחנו רואים שיש טיהור אתני של האוכלוסייה הערבית על ידי הממשלה, משרד השיכון, עמידר ואחרים", נאמר בדף הפייסבוק יפו לא למכירה שקרא למפגינים להגיע להפגנה.


מדף הפייסבוק: יפו לא למכירה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן