Skip to content

נלכד המפגע בצומת תפוח – אחד הפצועים בפיגוע נפטר

כוחות ימ"מ ושב"כ הגיעו הלילה אל המפגע. הוא יצא אליהם בידיים מורמות כשאיננו חמוש. אמש נפטר פצוע הפיגוע יהודה גוואטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום פעילות מודעינית עצרו הלילה (חמישי) כוחות  ימ"מ משמר הגבול וצה"ל את את המפגע בצומת תפוח בו נפצעו 3 מתנחלים כשאחד מהם יהודה גוואטה אתמול מת מפצעיו. המפגע, מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא, ככל הנראה אוהד את החמאס אך ללא שיוך ארגוני כלשהו. חיי בשנים האחרונות בארצות הברית  ואב לשבעה. חלק מילדיו עדיין שוהים בארה"ב. הוא ידוע כאיש עסקים מבוסס ובסביבתו אומרים כי לאחרונה היה שרוי במצוקה עקב הפסדים כספיים שנגרמו מהימורים. הימ"מ עצר אותו על בסיס מודיעין של שב"כ. הוא עצמו נפגע בעת מנוסתו מירי חיילי צה"ל. זהותו של שלבי הייתה ידועה למערכת הביטחון. אך כאמור הוא לא היה משויך לארגון טרור אך לטענת השב"כ הוא הזדהה עם חמאס וקרא לחדש את הפיגועים ביהודה ושומרון. בעת הפיגוע הוא ירה 10 כדורים בטרם נמלט.

כוחות צה"ל בעת הסריקות (צילום: דובר צה"ל)
המפגע מונתצר שלבי (צילום מאתרי רשתות פלסטיניות)

שלבי נעצר כשכוחות שב"כ וימ"מ פשטו על בית השייך למשפחתו בכפר סילואד סמוך לעיר, בתום מצוד ממושך אחריו. לוחמי הימ"מ כיתרו את המבנה וכרזו לו לצאת, אז יצא כשידיו מורמות והוא אינו חמוש. "אני משבח את השב"כ, צה"ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב שרצח את יהודה גואטה ז"ל ופצע את בניה פרץ. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו", מסר ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו. ממשפחת גוואטה האבלה על בנה נמסר: "ברוך דיין האמת בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של  בנינו, אהובנו היקר  יהודה גואטה הי"ד, אשר נרצח בדמי ימיו על ידי בני עוולה".

יהודה גואטה ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

יהודה גוואטה (19) ז"ל פצוע הפיגוע הקשה בצומת תפוח שבשומרון, נפטר בבית החולים. הוא למד בישיבה הגבוהה באיתמר, מקריית משה שבירושלים, הותיר אחריו הורים 4 אחים ו 2 אחיות. יוסי דגן ראש מועצת שומרון הגיב על מותו של גוואטה הלילה וקרא להחזיר את המחסומים ביו"ש ולהקים ישוב חדש בשומרון כתגובה לרצח: "אסון כבד – לא רק לישיבת איתמר ולהתיישבות בשומרון – אלא למדינת ישראל כולה", נמסר מטעם ראש המועצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן