Skip to content

העליון דחה דיון בערעור משפחות על פינוין בשיח' ג'ראח

בית המשפט העליון נענה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה ודחה את הדיון שנועד למחר. "הליך זה מעורר רגישויות גם בהיבטים נוספים", נכתב בבקשת מנדלביט להצטרף לדיון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון)  דיון שנועד להתקיים מחר בערעורן של 8 משפחות שהיו אמורות להתפנות מבתיהן בשיח' ג'ראח. שופט העליון יצחק עמית החליט במענה לפנייתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להצטרף לדיון פסק כי מבלי לנקוט כל עמדה ומבלי שנעלמה מעיניו תגובת המשיבה (נחלת שמעון) שמבקשת לפנות את המשפחות לאלתר. – "במכלול הנסיבות ולאור בקשת היועץ המשפטי לממשלה, הדיון הקבוע למחר ה-10.5.2021 – בטל". השופט הורה לשני הצדדים להעביר למנדלבליט את כתבי הטענות שלהם והודיע כי יקבע מועד דיון חלופי בטווח של חודש ימים. לאחרונה פנה היועץ המשפטי לממשלה לבית המשפט וביקש להצטרף לדיון הרגיש וביקש לדחותו ב – 14 יום.  בפנייתו לבית המשפט ביקש עו"ד ברק מימון הפרקליטות, בשם היועמ"ש, להמתין עם פסק דין עד שיחליט בנושא ולהגיש חוות דעת במעמד צד אחד, משום ש"הליך זה מעורר רגישויות גם בהיבטים נוספים".  הבוקר הגישו עורכי הדין סאמי ארשיד וסאלח אבו חוסיין, המייצגים את המשפחות, את הסכמתם לבקשה לצרף את היועמ"ש להליך. בתגובתם לעליון נכתב: "בתיק זה עולות סוגיות שונות, משפטיות ועובדתיות שיש בהן עניין ציבורי רב ובעלות השלכות רוחב מעבר לסכסוך הפרטני הקיים בינם לבין המשיבה, לא כל שכן בעל השלכות מדיניות, ובשל כך יש חשיבות רבה לצירופו של היועץ המשפטי לממשלה להליך".

שיח' ג'ראח (צילום: SK)

2401-21
החלטת העליון לדחיית הדיון

בערעור שהגישו המשפחות המערערות לעליון הן ביקשו למנוע את פינויים או פינוי בני משפחתם מאותם נכסים, לאחר שהפסידו כאמור בערכאות נמוכות יותר. בדיון בבית המשפט המחוזי בו הפסידו המשפחות טענו המערערים כי הם רכשו ב-1956 בתים, שנבנו בשכונת שייח ג'ראח על ידי משרד השיכון הירדני. לטענתם, הם או אבותיהם קיבלו הסכמים שלפיהם ויתרו על "תעודת פליט" ובתמורה קיבלו לרשותם את הדירות.  לטענת חברת "נחלת שמעון", של הימין הקיצוני החברה רכשה כדין את הזכויות מוועדים שהיו בעלי הקרקע לפני 1948 ואף חידשו את הרישום ב-1972.

שיח ג'ראח (צילום: SK)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן