Skip to content

בית המשפטי העליון: משפט חוזר לרומן זדורוב

בפסק דין אחרון לאחר פרישתו לגמלאות, פסק המשנה לנשיא העליון, חנן מלצר, כי לאור הנתונים שהגיש זדורוב בבקשתו יש לאפשר לו משפט חוזר בבית המשפט בנצרת, אבל בהרכב שופטים אחר מזה ששפט אותו בעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השופט חנן מלצר (צילום: וויקיפדיה)

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר פסק היום (שלישי) כי יערך משפט חוזר לרומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה בספטמבר 2010. השופט פסק כי הדיון במשפט החוזר יערך בבית המשפט המחוזי בנצרת בהרכב של 3 שופטים, אך לא אלו שדנו משפטו הקודם. הבקשה למשפט החוזר התבססה על מידע חדש לכאורה אותו הציג עורך דינו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, ולפיו לא תתכן האפשרות שטביעת הנעל שנמצאה על מכנסיה של תאיר ז"ל הוטבעה על ידי זדורוב וכי הראיה המרכזית שעליה נסמכת ההחלטה היא חוות דעת חדשה שהוגשה מטעם זדורוב, ונוגעת למשך הזמן שבו דם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות.
בעוד הפרקליטות טענה כי טביעת הנעל הוטבעה על ידי "מחלץ אלמוני" שהגיע לזירה כ-5 שעות לאחר גילוי הגופה. מחוות הדעת החדשה עולה כי לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח – והמשמעות היא שהעקבה הוטבעה בזמן ביצוע הרצח או בסמוך לו. על כן, נקבע כי אם תתקבל עמדת המומחים מטעמו של זדורוב, הרי שטביעת הנעל שאיננה שייכת לזדורוב הוטבעה על ידי הרוצח שאיננו זדורוב.
ראייה נוספת שמאפשרת משפט חוזר היא שבניגוד למה שנכתב בחוות הדעת שהציגה הפרקליטות, דמה של ראדה נמצא על מתקן נייר הטואלט בתא השירותים השלישי, הסמוך לתא השני – שבו בוצע הרצח. לפי כך, אם תתקבל העובדה שלא תתכן האפשרות שדמה של הנרצחת המשיך לנזול 5 שעות לאחר הרצח הרי שנזילת הדם על העקבה נעשתה מיד בסמוך לרצח, ועובדה זו מחזקת את התזה לפיה הרוצח נמלט מן התא השני שננעל מבפנים – אל התא השלישי והחוצה, וזאת בניגוד למסלול ההימלטות שהציג זדורוב בשחזור שערך לאחר הרצח.

רומן זדורוב בחקירה (צילום מסך משטרת ישראל)

רומן זדורוב הורשע בשעתו ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, שגופתה נמצאה בתאריך 06.12.2006 באחד מהתאים של שירותי הבנות בבית הספר בו למדה בקצרין. זדורוב עבד באותה תקופה בריצוף המקלט בבית הספר.

הוא תושאל ונחקר במשטרה, והודה בביצוע הרצח בפני מדובב, שחלק עימו תא מעצר. לאחר מכן הוא הודה ברצח בשנית בפני חוקרי המשטרה, וביצע שחזור של מעשה הרצח בבית הספר. אלא שבתום יום נוסף – חזר בו המבקש מהודאתו, אך בחקירה שהתקיימה בסמוך לאחר מכן הוא הודה שוב במעשה, תוך שינוי נתונים מסוימים. בהמשך, הוא חזר בו מהודאותיו באופן סופי, ובגירסה מכחישה זו הוא מחזיק עד היום.

עוד פסק המשנה לנשיא העליון מלצר, כי בקשתו של זדורוב להשתחרר ממאסר עד לקיום המשפט החוזר – תובא בפני בית המשפט המחוזי שבו אמור להתקיים המשפט החוזר, וזה יחליט בנושא (אם לשחררו מהמאסר, ואם כן – באילו תנאים) – לפי מיטב שיקול דעתו. למען הסר ספק, הובהר כי רומן יישאר במעצר עד להחלטה אחרת כאמור. "אמת ויציב – אמת עדיף", חתם נשיא בית המשפט העליון את פסק דינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן