Skip to content

את מי משרת ירי טילים לדרום עד גוש דן, וקרעים בין יהודים לערבים

הקרע בין יהודים לערבים ועד הלוחמה בחמאס לא מפתיע את הנוגעים בדבר, נתניהו הבטיח למוטט את החמאס כשהוא יודע מוכר צ'ק בלי כיסוי, והחמאס השתמש באירועי שיח' ג'ראח להלהטת הרוחות בין קיצוני הציבור הערבי לקיצוני הציבור היהודי וכולנו משלמים את המחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2009 עמד נתניהו מול מצלמות וסיפר כי היום נפל טיל גראד שנורה מעזה ליד אשקלון: "אנחנו נמוטט את החמאס", הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שמאז נתניהו "קנה" שקט בכך שאפשר לחמאס להתעצם ושתק מול העברת מיליוני דולרים לרצועה עזה. מול החליש נתניהו את הרשות הפלסטינית ואת מחמוד עבאס (אבו מאזן) לטובת תמיכת הימין המתנחלי בו ובממשלתו. משטרו הפוחז של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ אפשר לנתניהו להמשיך בצעדיו. לקרוץ לציבור הימני על ידי העלמת עין מהקורה בגדה המערבית ולקוף את אבו מאזן ולהאשימו כי הוא "אומר לעולם שהוא מחנך את הילדים הפלסטינים לשלום. זה שקר", צייץ נתניהו בטוויטר ובשפה האנגלית והאשים את המנהיג הפלסטיני בתמיכה בטרור.

רשימת מחוסלים בעזה (עריכה גרפית: דובר צה"ל)
יהוד הבוקר (צילום דוברות עיריית אשקלון)


טילי גראד מעל תל אביב (צילום: מגפון ניוז)

ממול ותוך כך המשיכה הזנחת החברה הערבית בישראל הפשע התעצם, החינוך דל והציבור הערבי איבד אט אט את גם אמונו בזרועות החוק ובממשל כאחד. תקופת הקורונה יצרה תחושת קרבה בין הציבור הערבי והיהודי בישראל. החמאס ראה בכך איום וחיפש דרך  לפרק מגמה זו. שורה של החלטות שברור כי היו בלתי סבירות ובלתי יעילות של המשטרה לאורך חודש הרמדאן האחרון, והלהטת הרוחות על ידי גורמי ימין קיצוניים נתנו לחמאס את  האפשרות לפגוע במרקם העדין בין אזרחי ישראל הערביים ליהודים. כל זה מתרחש כשברקע בירושלים שמאז כיבוש חלקה המזרחי ב-1967, עברו על תושביה עשרות שנים של הזנחה, אפליה והפרת זכויות בסיסיות.
ברקע לאירועים של השבועות האחרונים בירושלים עומדים, בין היתר, "חוק נכסי נפקדים" המפלה, המאבק הציבורי של תושבי שייח ג'ראח נגד פינויים שנמשך כבר מעל לעשור ומחסור בשירותים ובתשתיות. וכשירושלים בוערת, לא צריך הרבה כדי שהתבערה תתפשט. "ב-2009 מישהו היה מוכן להקריב את יישובי הדרום על מנת לזכות ברווחים פוליטיים אישים", אמר היום (רביעי), הפרשן הוותיק, העיתונאי אמנון אברמוביץ' בחדשות 12. "היום אותו מישהו מוכן להקריב מדינה שלמה לאותו הצורך", אמר הפרשן. פתרון של כוחניות לא יעזור להפסקת הלחימה המתמדת  אמר היום דובר אונר"א, העיתונאי עדנאן אבו חסנה, "ישראל צריכה לדאוג להיבטים הכלכליים ולפעול לשם כך", אמר העיתונאי והוסיף: "אחרת נחזור לסבוב לחימה נוסף בעוד שנה, שנה וחצי".

תקיפת צה"ל עזה (צילום: דובר צה"ל)


פגיעית טיל גראד ביהוד (צילום: משה ליבוביץ')

האירועים בלוד ובעכו המחישו כי כמו הימין הקיצוני בישראל, יש  קיצוניים בישראל ואלו נתנו את הדלק לחמאס לפעול לפירוק תהליך הקירוב בין הערבים ליהודים במדינה.  חברי כנסת כמו בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר, מצאו את הקרקע הנוחה להעמקת תפיסתם הימנית דתית והגיעו  לשיח' גראח בהפגנתיות ומתוך תובנה שהגעתם תלהיט את הרוחות בשכונה הבוערת גם כך. וברק כל אלו מרוויח נתניהו נקודות ומקשה על הקמת ממשלת איחוד בתוך כך שהוא ושר הביטחון ראש כחול לבן בני גנץ, מגלים לפתע הרמוניה מופלאה, ומשחררים צילומים מישיבתם עם ראשי כוחות הביטחון והצבא בקריה בתל אביב. האם בקרוב נשמע את גנץ מכריז כי לאור מצב החירום תקים מפלגתו והוא בראשה ממשלה עם נתניהו, ימים יגידו. צריך לזכור היטב כי גנץ כבר עשה זאת לא מזמן ב"משבר הקורונה", כשנתניהו סיפר על הערכות של אלפי ועשרות אלפי מתים שימותו מהמגפה וגנץ הודיע כי הוא נכנס מתחת לאלונקה.  מה יקרה בימים הבאים, על כך נדע בקרוב. בינתיים החמאס יורה טילים וישראל מכה בחמאס. נתניהו ימוטט את החמאס? ברור שלא. ישראל תצטרך בסופו של יום להפסיק את הלוחמה. עד הסבב הבא. "אנחנו מסתכלים כרגע קדימה ולא נוקבים בזמן. יש על מי לסמוך", אמר היום מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, בתדרוך לכתבים בדרום. בהנחיות פיקוד העורף אין שינוי, והמשמעות היא שגם מחר ומחרתיים אין לימודים בדרום ובמרכז. במקביל, בכיר בחמאס הודיע לרוסיה כי ארגונו מוכן לנצור את האש באופן הדדי עם ישראל. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, הדברים נמסרו על ידי איש חמאס לסגן שר החוץ הרוסי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן