Skip to content

על מחיר ההסכמה, ההשלמה, התמיכה והעידוד לביצור האוטונומיות – מול חוסר המשילות

אחרי המאורעות הלילות האחרונים בערים המעורבות בישראל כמו לוד רמלה חיפה ירושלים יפו עכו על ידי הפורעים הערבים כמעט כל עיר מעורבת בישראל חזינו באנרכיה. ממש כאוס פסע מלקיחת החוק בידיים ומלחמת אזרחים (מאמר דעה אישית)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
משה לורבר (צילום באדיבות המצולם)

אתחיל בכך שאחרי כל המאורעות הקשים והנוראים שאנו רואים וחוזים בהם, חשוב להבין שאלפי ערבים מתפרעים שורפים בתי כנסת צובאים על בתי היהודים בצעקות "אטבח אל יהוד" "בדם באש נפדה את ישראל" ושלל הקריאות. זו המציאות אליה אנו נגררים.

יהודים רבים מצויים במשך שעות ארוכות בחוסר אונים ואין משטרה, אין כוחות מג"ב, אין צבא  ואין משמר לאומי ברחובות להשליט משילות וסדר. בתים עולים באש עשרות פחים אוטובוסים תחנות משטרה עסקים יהודים ופשוט פרעות תשפ"א דבר כזה לא נראה אולי בתקופת ההתשה או פרעות תרפ"ט.

נוכח כל אלה חשוב להבין מה עובר על אותם יהודים שנאלצים לברוח מבתיהם או מפונים או ההמון מנסה לבצע בהם לינץ' והם רואים מה קורה בחוץ אלה שעות ארוכות שאין שוטרים הם חוששים להיכנס אין משילות בכלל. יש כאלה שטענו שהשוטרים צחקו להם בשיחות שביצעו למוקד המשטרה בנוסף אחרי שעות ארוכות אלה נאלצו להוציא קריאה ברשתות החברתיות והווטס-אפים לסיוע מאזרחים ואזרחיות ישראלים שנושאים נשק שיבואו לחלץ ולהגן אליהם כי הם פסע מטבח המוני.

חשוב להדגיש מה שהיה לפני הקורונה ומה שהיה אחריו אומרים רבים, בדיוק כעת אפשר לומר מה שהיה בכל שנות קיומה של מדינת ישראל עד לאירועי הפרעות אתמול ומה שיהיה אחרי בהחלט שתי עולמות שונים לחלוטין. יהיה צורך לקבל החלטות קשות או מורכבות כל המגזרים בישראל כל הגורמים והמשפיעים השונים.

הפגנה במחלף חמד (צילום: בן כהן)

כדאי להתחיל לנסות לעשות תהליכי ריפוי ואיחוי הקרעים אחרי האירועים הקשים הללו

תנסו לחשוב מה קורה לשכנים היהודים הללו מה קורה לכל אזרחי ישראל אחרי הלילה והמראות הללו, חשוב להבין במיוחד שבמהלך העשור האחרון שהחברה הערבית הולכת ומתקדמת בצעדי ענק, ישראלים רבים מכל המגזרים נאבקים ונלחמים למאבק החברה הערבית המודרנית או הצעירה שיכנסו רבים לאקדמיה לשירות לאומי/צבאי/אזרחי לתעסוקה הדיבורים והמאבקים לקדם את האביב הישראליזציה של הערבים בישראל.

אנחנו קונים מהם המון מעסיקים רבים מתקנים את הרכבים אצלם. ההבנה והניסיון לסייע להם במאבק בפשיעה החמורה במגזר הערבי ועוד…. פתאום כל זה מתנפץ לכולנו בהפתעה מוחלטת דווקא אחרי אסון מירון רק לפני כמה שבועות שערבים רבים באו סייעו עזרו תמכו דבר שתכלס ראינו לראשונה, עוד עדות שחשבנו כמו תהליך המפלגה החדשה והדמות החדשה חבר הכנסת הטרי מנסור עבאס שמדבר על הדברים האלה על ערבות הדדית על הצורך להתחיל לחיות ביחד על טיפול הנוער הנושר האלימות וכדומה.

פתאום מגיעים אירועי היום, אתמול, שלשום – בום

רוב החברה הערבית שותקת עד לרגעים אלה, בודדים ממובילי הדעה או חברי כנסת או מנהיגי דת שהוציאו רק אחרי שעות ארוכות הודעות והתבטאויות בקטנה נגד שפיכות הדמים והפרעות הללו, בנוסף הנהגת החברה מובילי דעה רבים ומנהיגי הדת הערבית גם כן שותקים. ויש כאלו שמסיתים להמשיך ואת הלגיטימיות של המתפרעים והסתה לטרור והאלימות של קבוצת הפלג הערבי הקיצוני הזה.

כל זה מתחבר לאסון מירון, לפשיעה הפרועה בכל הארץ ובמיוחד אצל המגזר הערבי, כמות הנשק במערב הפרוע, הפקרת הנגב, כמות האונס הקבוצתי ובכלל שהפכה למגפת מדינה גם כן, קבוצות הקיצוניים מכלל המגזרים שמנהלים פה עשרות שנים את כולנו ואת סדר היום שלנו, אותו דבר מול העסקנים והנציגים החרדים, אותו דבר גם מול ארגוני הטרור כבר שנים של כל כמה חודשים הם מחליטים לנו את סדר היום, והנה שוב אירועי אתמול מוכיחים את ההזנחה את חוסר המשילות בישראל עשרות שנים כבר!  אנחנו השלמנו עם חוסר המשילות הזו הכתובת כמו תמיד היתה על הקיר. ברור שגם כאן יהיה צורך להקים ועדת חקירה ממלכתית וחיצונית ובלתי תלויה עם סמכויות נרחבות לאירועי הימים האחרונים גם מול עזה גם כן. וזה בנוסף לאסון מירון.

צילום: SK

המשטרה אינה יכולה להיות בכל מקום = אנרכיה

אני רוצה לציין בפניכם משהו שקלטתי לאחרונה, שאולי יסביר טאצ' אחד מתוך דברים רבים שיצטרכו להיבדק גם כן. אני רוצה לקחת אתכם למסיבות העיתונאים בתקופה האחרונה שימו לב להלן: במהלך תקופת הסגרים ואכיפת הקורונה אומר המפכ"ל "המשטרה אינה יכולה להיות בכל רגע בכל מקום". במהלך טרור הטיק-טוק אומר המפכ"ל "המשטרה אינה יכולה להיות בכל רגע בכל מקום".

והנה, במהלך התפרעויות קבוצות הערבים הקיצוניים בשכונות בירושלים בעיר העתיקה ובשער שכם, אומר המפכ"ל שוב "המשטרה אינה יכולה להיות בכל רגע בכל מקום". ושוב שלשום ואתמול אחרי אירועי הפרעות בערים המעורבות בישראל על ידי קבוצות הערבים הקיצוניים שוב אומר המפכ"ל במסיבת העיתונאים "המשטרה אינה יכולה להיות בכל רגע בכל מקום".

אני רוצה לשאול אתכם תחשבו ותבדקו מה יקרה עם מפכ"ל המשטרה בארה"ב בגרמניה או צרפת או שוויץ או בכל מדינה שהמשילות חשובה והדמוקרטיה חשובה להם, מה היה קורה אם המשפט הזה היה נאמר פעם אחת על ידי המפכ"ל שלהם "המשטרה אינה יכולה להיות בכל רגע בכל מקום".

זה לעצמו בעייתי ומעביר מסר אין משילות תעשו מה שבא לכם אנחנו מוגבלים נגדכם.

לסיום וסיכום דעתי אני רוצה לציין בפניכם הקוראים שתי דברים חשובים לסיכום: לגבי נושא המשילות והמשטרה הייתי מציע למפכ"ל ולסגל הבכיר שלהם במקום להתגונן במקום לברוח במקום לחזור שוב ושוב על המשפט הזה "המשטרה אינה יכולה להיות בכל רגע בכל מקום". פשוט בואו קחו את העניינים לידיים בואו תצאו תאמרו תאבקו תגידו אנחנו חייבים רפורמה דחופה למען חזרת המשילות! ושמירה על משילות רציפה.
קיצצו לכם בתקציבים בואו תלחמו על תקציב. חסר לכם מאות אלפי שוטרים בואו תדרשו הוספת וגיוס חירום והגדלת כמות השוטרים בצורה מאסיבית בכל הארץ. חסרות לכם אלפי או מאות ניידות וכלי רכב משטרתיים תדרשו תאבקו גם בשביל זה.

תאמרו כעת לציבור כי הסגל הבכיר ההנהגה הפיקוד וכלל השוטרים בישראל מרגע זה ואילך מיישרים מבט מול חוסר המשילות ואומרים שאנו נדאג לחומת מגן למען הביטחון האישי והמאבק בכלל הנושאים שהיו מוזנחים ואפשרו הקמת ותחזוק האוטונומיות הללו. ואם צריך, הכריזו כי בכל רחוב תהיה נקודת משטרה ובכל נקודה תהיה משילות אמיתית.

והדבר החשוב ביותר הנוסף לגבי אירועי שלשום ואתמול אני רוצה לציין עוד נקודה שאולי תצטרך להיבחן כאשר יאתרו חלק מהמובילים של הפרעות אמש אולי יש מקום לבחון העמדה לדין בגין בגידה בביטחון המדינה וסיוע לאוייב בזמן מלחמה.

רק שתבינו בארה"ב ברוסיה ובמדינות רבות העונש על כך מוות. בישראל זה מאסר עולם או עשרים שנים לפחות בכלא. זה גם צעד אולי של ניסיון הרגעת הרוחות והעברת מסר שדברים כאלו לא יוכלו לחזור בעתיד בשום אופן.

בנוסף לצורך שמובילי דעה פוליטיקאים מנהיגי דת ורוב אזרחי ישראל הערבים שרוצים לחיות כאן אחרת שרוצים את תהליך האחדות האמיתית בינינו זה הזמן תתחילו יותר ויותר לצייץ לעלות פוסטים להעביר ביקורת לדבר על הדברים על ההשלכות על כך שזה לא הדרך לדבר כנגד שפיכות הדמים והפרעות הללו שריפת בתי הכנסת רכוש וניסיונות הלינץ' ביהודים.

עכשיו מה הלאה מה הולך להיות אחרי הפרעות אתמול ביחסי ישראלים וערבים ישראלים בערים המעורבות ובכלל בישראל. ברור שזה קרע עמוק שייקח שנים ארוכות וחלילה אולי עשרות שנים לבצע תהליכי ריפוי ואיחוי הקרעים האלה.

צילום: SK

כצעד ראשון הייתי מציע ומדגיש תזכרו את הדברים הבאים: כל אותם המתפרעים וקבוצת הפלג הערבי הקיצוני שחשוב להדגיש אינו מייצג את כלל האוכלוסייה הערבית בישראל חשוב להפריד בישראל יש מעל מיליון ושבעת מאות אלף אזרחים ערבים ישראלים זה לא רוב האוכלוסייה הערבית בישראל, בדיוק כמו שאנחנו לא נכליל את כל החברה החרדית בגלל קבוצת הפלג הירושלמי של החרדים הקיצונים שגם הם לא מייצגים את כלל החברה החרדית בישראל המונה מעל מיליון ושלוש מאות אלף חרדים.
והכי חשוב רק ביחד כולנו "ערבים זה לזה". הגיעה העת אחרי 73 שנות שיסוע ופילוג בינינו – מאז קום המדינה, להתאחד באמת ולעשות תהליכי ריפוי ואיחוי הקרעים באמת ואת כל המפלגים והמשסעים אותנו הטרוריסטים והקיצוניים נעיף לכל הרוחות.
הגיעה העת לעידן השפע לעידן ועולם של טוב אור ושפע ועידן ושחר חדש של ערבות הדדית ושוויון ושילוב אמתי בינינו. חרדים כחילונים, ערבים כיהודים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן