Skip to content

רחובות המדינה בוערים ולא מירי טילים ובעזה סופרים פצועים ומתים המהווים נזק אגבי

ישראל שעודדה את החמאס עם מזוודות מילוני דולרים נלחמת בו ופוגעת בכל מה שניתן - נתניהו זקוק לתמונת ניצחון. בעזה סופרים הרוגים ופצועים שנהרגו כי שהו בקרבת, או ליד, או היו באזור המופצץ. בצה"ל מכנים זאת: נזק אגבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-1800 רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל. וההסלמה באלימות בין יהודים לערבים בעוצמות והפקרות, בוז לחוק ולמדינה כמדינה דמוקרטית שומרת חוק, כל אלו סייעו לנתניהו להימלט מאימת הגירוש מבלפור ומכס ראש הממשלה שמגן עליו ועל משפחתו מירידה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא לתפישתם. המהומות בירושלים שאירעו בעידודו עוצמת העין, וההזדמנות להתכתש עם "אויבו", החמאס אותו דאג נתניהו לטפח באמצעות מיליוני דולרים שהועברו לידי ארגון הטרור במזוודות. כל אלו אפשרו לו את ההזדמנות לחמוק מאימת הגירוש ולדחות את אימת הדין. שפוטיו בתנועת הליכוד שהפכה כבר מזמן לכת ביביסטית, הריעו לו ומחאו כפיים בקצב ובאופן דף ההנחיות תוצרת בלפור.
אבל הגלישה למהומות בתוך ישראל שהולעטו על ידי הימין הקיצוני- כהאניסטי אותו דאג נתניהו לטפח ואף לתת לו לגיטימציה על ידי הכנסתו לכנסת, שבשו לו מעט את התוכניות.
התקשורת התגייסה בחדווה למלחמה בעזה ולמהות האנרכיסטים בישראל. אולפני החדשות במיין סטרים התמלאו במומחים למיניהם שידעו להסביר לכולנו שהגיעה העת להכות בחמאס מכה ניצחת. "נתן להם מכה כואבת", "הם לא ישכחו את המכה הזו", מאזן האימה חייב להשתנות", ועוד שלל סיסמאות נבובות הופרחו לחלל האוויר בעוד רחובות הערים בהן שרר דו קיום ערבי יהודי ברמת הסבירות ולא יותר, החלו לבעור כשאת הבערה הזו מלבים עבריינים בריונים משני הצדדים. ההזדמנות לייצר כאוס, טרור בריוני ואימה, נפלה לידיהם כפרי בשל. "ביבי יבעיר את המדינה כדי לשרוד בשלטון" הזהירו גורמים ביטחוניים ואיש (כמה צפוי) לא כרה להם אוזן. גם פעילי המחאה כנגד ראש הממשלה לא שיערו שהרחובות ידרדרו לאלימות נפשעת ומדינה תבער כדי לאפשר לנתניהו להישאר על כנו בבלפור.
ברם – בעוד אנו סופרים את שבעת מתינו (בהם שני ילדים), ו – 281 פצועינו, בעוד כתבינו שבשטח מדווחים בפנים קודרות וארשת פנים רצינית כי "ממש ברגע זה" היה שיגור או נפילה, או פגיעה, או חס וחלילה פציעה או הרג כתוצאה מכך, בעוד גל זאת מתרחש מול עינינו, איש מבכירי התקשורת והפרשנים לא מצפצף על מה שמתרחש בעזה. לגביהם הכל נדרש לצורכי תמונת הניצחון על החמאס. בעצם: תמונת ניצחון נתניהו בקרב הישרדותו בבלפור.

משרדי האו"ם לתאום עניינים אזרחיים בעזה (צילום: אונר"א)

עזה – 83 פלסטינים הרוגים ו-487 פצועים מיעוטם טרוריסטי החמאס והג'האד האסלאמי ומרביתם גברים נשים וילדים שנהרגו או נפגעו במקרה
בעזה, שם המצב חמור לא פחות וקוצי השנאה והשטנה כלפי ישראל פורחים בביצת באושים הזו כשישראל מספקת להם את הדשן ללבלוב, בדומה לכך כפי שנתניהו דאג למוטט את המשטרה ב- 12 שנים האחרונות, וסיפק את התרחבות ביצת הבאושים לצרכי עבריינים מהימין הישראלי ולברי הפלוגתא שלהם בצד הערבי. כאן השטנה התפוצצה לנו בפרצוף, בעזה ישראל המונהגת על ידי נתניהו, דואגת לפתח את דור השונאים החדש שלה.

על פי דיווחי משרד הבריאות בעזה וארגוני זכויות האדם ברצועה הנצורה, מספר הנפגעים ברצועה ממשיך לעלות ברצועה כתוצאה מההסלמה החמורה מאז פעולות האיבה ב -2014.
בעוד "מקורות צבאיים ישראלים מציינים כי המבצע יימשך ככל שיידרש, ושיש דיווחים על כוחות ישראליים המתכוננים למבצע קרקעי אפשרי", נהרגו עד כה 83 פלסטינים בהם גם אנשי חמאס ו 487 פלסטינים נפצעו.

עזה (צילום: GAZA NOW -אל ג'זירה)

בעוד שבמהלך הלילה והבוקר המשיכו קבוצות חמושים טרוריסטים לשגר מטחי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, בעוד שכוחות ישראליים ביצעו תקיפות אוויריות נרחבות ברחבי הרצועה, נהרגו לפי נתוני משרד הבריאות בעזה, 83 פלסטינים מאז 10 במאי בעזה ו -487 בני אדם נפצעו. נזק רב מדווח על מבני מגורים ומסחר, בתי ספר ותשתיות כגון כבישים, מתקני רשת חשמל ומים ושטחים חקלאיים. בישראל נהרגו עד כה שבעה בני אדם, בהם שני ילדים ו- 281 פצועים. על פי דיווחים מעזה ומארגון זכויות האדם ' בצלם' החל מאתמול תושבים רבים בעזה החלו לעזוב את בתיהם ולהתרכז בבתי ספר של האו"ם (אונר"א), בצל התקיפות האינטנסיביות ומחשש לפלישה קרקעית לרצועה.
בתוך כך בריוני מתנחלים לא פספסו גם הם את ההזדמנות והעימותים עם הפלסטינים נמשכו גם בגדה המערבית, כולל במזרח ירושלים. וכך לדוגמה שוב הציתו מתנחלים שדות פלסטינים בבורין תוך שהם רוגמים באבנים בתים וחצרות פלסטיניים, כל זאת עם גיבוי מוחלט של הצבא שנכח באזור. והגיע כתמיד רק "להפריד בין הצדדים ולמנוע הפרות סדר.

מתנחלים הורסים מבנה בבורין (צילום: בצלם)
עזה (צילום: GAZA NOW -אל ג'זירה)

בתדרוך שלו למועצת הביטחון ב- 12 במאי, רכז המתאם המיוחד של האו"ם, טור וונסלנד אמר כי, "יש צורך לנקוט בפעולות מכריעות כדי להסלים את המצב ולמנוע פרוץ מלחמה כוללת, שתהיה הרסנית. השלכות הן על הפלסטינים והן על הישראלים ועלולות להיות לה השלכות אזוריות מרחיקות לכת. … עלינו למנוע עוד הומניטרי … בעזה.".

על פי נתוני משרד התקשורת הממשלתי – של ארגון החמאס בעזה, נגרמו עד כה נזקים נרחבים כשמדווח על נזקים לנכסים אזרחיים הממוקמים באזורים צפופים בכל רחבי עזה, עם למעלה מ -500 יחידות דיור שנהרסו או נפגעו קשות, ונזק קל ל -2,100 יחידות דיור לפחות.
משרד ההסברה הממשלתי בעזה דיווח גם כי 14 מגדלי מגורים ובתים הושמדו, וכי 23 בתי ספר וכמה מרפאות ראשוניות נפגעו קשה או חלקית מהפגזות כבדות. הרשויות הישראליות אומרות כי הם פנו ליותר מ- 650 אתרים הקשורים על פי הדיווחים לקבוצות החמושות, כולל מנהרות, מחסני נשק, כמו גם משטרה, ביטחון, משרד הפנים ומתקני הבנקאות.

מתקן התפלת מי הים בצפון עזה עדיין אינו פועל ביום השלישי ברציפות ומשפיע על כ -250,000 איש. ל -150,000 איש מעזה יש גישה מוגבלת למים בצנרת בגלל הפסקות חשמל גדלות. בגלל המחסור בדלק, תחנת הכוח היחידה של עזה ממשיכה לפעול על שתיים בלבד מארבע הטורבינות שלה, וכתוצאה מכך הפסקות חשמל יומיות של 8-12 שעות.

חוסר הביטחון הנוכחי מגביל באופן משמעותי את אספקת השירותים החיוניים, כולל תגובת ה- COVID-19 המתמשכת, כאשר מספר הבדיקות שנערכו הופחת באופן דרסטי ואנשים שאינם יכולים לגשת בבטחה למתקני הטיפול והחיסון.

בישראל, סגרו כוחות צה"ל והביטחון את מעבר ארז מאז 10 במאי, כולל לעובדים הומניטאריים וסיוע, ואת מעבר הסחורות כרם שלום. כל פעילות הדיג נותרה אסורה מול חופי עזה. גם מעבר רפיח ושער סלאח אדין עם מצרים נותרו סגורים בגלל החג המוסלמי עיד אל פיטר.

בנוגע לירי לעבר בתי בכירי חמאס שלגביהם חיסולם או מיטוט בתיהם הזרז דובר צה"ל לדווח בזריזות לתקשורת כשהוא מדייק בפרטים, אירעו תוך החיסול גם  הרג ופציעת פלסטינים רבים, נשים, ילדים  וטף. בצה"ל הוצמד לכך כינוי מעורפל: "נזק  אגבי".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן