Skip to content

יפו: בית הוצת בשכונת עג'מי, בן 10 נכווה מפגיעת בקבוק התבערה וילדה מפגיעת ראש

בקבוק תבערה הושלך לבית ביפו ועלה באש. ילד נפגע מבקבוק התבערה וילדה מפגיעת ראש. במשטרה לא החליטו אם האירוע בוצע על רקע לאומני או אחר. בסמוך לבית נמצאו בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפחה ערבית ברחוב 60 בשכונת עג'מי ביפו הוצת הלילה (שבת) מעט לפני חצות. ילד כבן 10 נכווה בינוני ופונה לבית חולים וילדה בת 12 סובלת מפגיעת ראש. הבית עצמו עלה באש לאחר שבקבוק תבעירה הושלך לתוכו. במסגדים החלו מייד לדווח על המקרה. בעת ההצתה לא היו כוחות משטרה באזור. תושבי עג'מי הודיעו כי הם "מחזיקים את המשטרה ואת הממשלה האחראית להתמוטטות הפשיסטית הזו". בסמוך לבית נמצאו בקבוקי תבעירה מוכנים לזריקה. שני הילדים פונו לבית החולים שיבא בתל השומר. בן ה-10 הוכנס לטיפול ביחידת טיפול נמרץ ומצבו הוגדר כבינוני. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע ומבצעיו.
ח״כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת הגיב לאירוע ואמר: "לפני זמן קצר, בשכונת עג׳מי ביפו טרוריסט זרק בקבוק תבערה על בית בזמן שנכחו בני המשפחה וילדיהם, ילד בן 12 ניצל בנס ונפגע קשות בגופו. אם הילד הזה היה יהודי כל צוותי התקשורת היו כבר בבית החולים, אתם יודעים למה הם לא שם? בגלל שהוא ערבי".

הבית עולה באש (צילום מסרטון הווידאו לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


צילום: רשתות חברתיות  לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים


בקבוקי התבערה שננטשו ליד הבית (צילום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בירושלים, התעמתו מתפרעים עם כוחות משטרה ומג"ב במזרח ירושלים, והציתו בין היתר ניידת, תחנה של הרכבת הקלה וירו מטח של זיקוקים לעבר בניין של יהודים בסילוואן וגרמו בשל כך לאש במבנה. בעכו הוצת תיאטרון (מרכז לתיאטרון אחר) שמנוהל בידי ערבים ויהודים, ובלוד שוטרים ירו ברובה רוגר ופצעו קל מתפרע שהשליך בקבוק תבערה לעבר מבנה ציבורי. בריונים חדרו לביית הקברות המוסלמי בלוד, נתצו קברים וחולו אותם.
שמונה חשודים במעורבות בהתפרעויות נעצרו באום אל-פחם, פורדיס וג'סר א-זרקא. הם חשודים שירו זיקוקים ותקפו שוטרים באבנים ובקבוקי תבערה אמש.
בחיפה נעצר תושב ערבי בשנות ה-20 לחייו. בחיפוש ברכבו נמצאו בקבוקי תבערה, כפפות ומסכה. הוא נלקח לחקירה. ביפו שני ילדים נפצעו באורח קל מהשלכת בקבוק תבערה לתוך ביתם. המשטרה פתחה בחקירה, אולם לא ברור אם מדובר באירוע לאומני.
בשיח' דנן ובאבו סנאן שעל פני כביש 70 בגליל המערבי עצרה המשטרה את התנועה לאחר שמפגינים יצאו מהכפרים לצמתים ויידו אבנים ברכבים חולפים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן