Skip to content

כתב אישום כנגד 2 מטפלות מהצפון בגין התעללות קשה בפעוטות

מכתב האישום עולה כי השתיים, אם ובתה, עבדו במעון המצוי בביתה של האם בפסוטה. השתיים תועדו במצלמות שהותקנו במקום, הודו בחלק מהמיוחס להן ומסרו הסברים. "הנאשמות תקפו והתעללו בפעוטות, חסרי-ישע וחסרי-אונים.. באלימות קשה ואכזריות" נכתב בבקשה להארכת מעצרן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שתי מטפלות מפסוטה (האם) ואעבלין (הבת) שבצפון. מכתב האישום עולה כי סאוסן קסיס בת ה-51 ובתה שורוק קסיס בת ה-26, ניהלו ועבדו במעון היום "סיג'אר ולאקן" בפסוטה, אשר נמצא בביתה של סאוסן.
החל מספטמבר 2020 ועד למועד מעצרן של הנאשמות, טופלו במעון 10 פעוטות שגילם נע בין מספר חודשים ל 3 שנים ואשר הושמו במעון באמצעות מחלקת הרווחה בעיר. במהלך התקופה הרלבנטית, השתיים העבירו את כלל הפעוטות במעון מסכת ארוכה, מתמשכת ומייסרת של התעללות ואלימות אגרסיבית שכללה מכות בכל חלקי הגוף, הטחה על מזרן או רצפה, משיכה בשיער, בעיטות וסטירות, טלטול ועוד. לטענת התביעה הן הטילו אימה על התינוקות, השליטו אווירה של פחד. גרמו לפעוטות לשבת דקות ארוכות ברציפות על ספת הילדים ללא כל פעילות וללא טיפול מיטבי וראוי, וחשפו אותם למעשי האלימות וההתעללות שבוצעו במעון.

צילום: FREEPIK לשימוש חופשי

מעשי השתיים נחשפו בעקבות תיעוד התעללותן בפעוטות באמצעות מצלמות שהוצבו במעון. השתיים, כך נטען, זיהו עצמן בצילומים וקשרו את עצמן לחשדות נגדן. הן הואשמו בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפה של קטין או חסר ישע.  עוד נטען כי בחלק מהמעשים הן הודו ומסרו את גרסותיהן למעשים. סאוסן ובתה שורוק נעצרו לפני 9 ימים ב-11 במאי 2021 ומעצרן הוארך מעת לעת, היום לאחר כתב האישום נגדן בקשה הפרקליטות להאריך את מעצרן עד תום הליכים. בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד פסקל מפרקליטות מחוז צפון כי: "הנאשמות תקפו והתעללו בפעוטות, חסרי-ישע וחסרי-אונים, אשר נתונים לחסדיהן ותלויים בהן באופן מוחלט, באלימות קשה ואכזריות. מעשיהן של הנאשמות מעידים על קשיות-לב, קהות-חושים, זלזול מוחלט בחיי אדם ובבריאות הגופנית והנפשית של הפעוטות, ודפוסי מחשבה והתנהגות אלימים."

CASIS
קראו את כתב האישום

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן