Skip to content

תערוכת יחיד חדשה לערן נוה זוכה פרס רפפורט 2019

התערוכה "שעון גיבנת" של ערן נווה במוזיאון תל אביב לאמנות, בוחנת את תכונותיו הגמישות של הזמן, כאשר פעם הוא מציאות ופעם הוא דמיון. בתוך מרחבי פיסול המורכבים ממערכות ריהוט מאולתרות, שעליהן צומח נוף פיסולי, מדומיינת חצר עזובה בה נשמע סאונד הרמוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערן נוה משתמש ביצירתו במדיומים רבים הכוללים ציור, פיסול, רישום, וידאו ופרפורמנס. הוא מציב סביבה משרדית המורכבת ממערכות ריהוט מאולתרות, המשמשים כאיים של התרחשויות חלומיות, תת־המודע של שולחן העבודה. הפסלים־רהיטים מוצבים על שטיח מקיר לקיר ומוארים בתאורת פלורסנט בוהקת, המהווים יחד חזות מוסדית שמאחוריה רוחשים שדים ורוחות שמרכיבים את אזורי הבלהות של החוויה האנושית.

ערן נוה: השעה, 2021, טכניקה מעורבת, מידות משתנות. צילום אלעד שריג
קוֹקוּן, 2021, שעווה, חֵמר, חוט ברז ועץ, 90×90×175ס"מ. צילום אלעד שריג

בחלל האחורי מוצבים פסלי סאונד שמכונים טלפורטרים, המשמשים כרמקולים ומנגנים פסקול שנכתב והולחן בידי נוה במיוחד עבור התערוכה. הפסלים עשויים מעץ חלול שמשמש כתיבת תהודה, לכל פסל יש ערוץ סאונד משלו, וכשכולם פועלים בו זמנית, קולותיהם מרכיבים יחד קטע מוזיקלי הרמוני, כאילו היו מקהלה שבטית המקיימת טקס רוחני־דתי.

את התערוכה מלווה תקליט ויניל בשם "Clock Class" שכולל את הקטעים המוסיקליים המושמעים בחלל.

ערן נוה נולד בתל אביב־יפו בשנת 1979. הוא בוגר תואר ראשון ושני מבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. ממייסדי עמותת "דרום", גלריה עצמאית ללא מטרות רווח שפעלה בדרום תל אביב בין השנים 2008-2010, וחבר בלהקת הרוק "לאב גרנייד" (Lovegrenade). יצירתו כוללת מדיה מגוונת כגון ציור, פיסול, רישום,  הדפס, וידאו, סאונד ומיצג. התערוכה "שעון גיבנת" הינה תערוכת היחיד המוזיאלית הראשונה של האמן.

אוצרת: עדי דהן. אוצר משנה: עמית שמאע

14/5/21​-​3/10/21

גלריות צ'ארלס ואוולין קרמר, הבניין הראשי , מוזיאון תל אביב לאמנות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן