Skip to content

ברהנו טגניה ואדוה דדון – שומרי החומות של ערוץ 12

במבצע "עופרת יצוקה" היה זה הכתב תמיר סטיינמן, שגנב את ההצגה. הפעם, במבצע "שומר החומות", ברהנו טגניה ואדוה דדון היו הנשק הסודי של ערוץ 12
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד לא נדמו קולות הרעם של מבצע "שומר החומות" – וכבר החלו הוויכוחים אם באמת ניצחנו את החמאס או שוב נכנענו לקונספציה. הוויכוחים האלה יימשכו, כנראה, עד המבצע הבא. אבל בתחום אחד של המבצע אין ויכוח שידינו היתה על העליונה. לחמאס לא היתה תשובה הולמת לנשק הסודי של ערוץ 12  –  אדוה דדון וברהנו טגניה, שעל פיתוחם עבד הערוץ הפופולארי במשך שנים רבות.

מה לא עושים בשביל הרייטינג. טגניה תחת אש. צילום מסך

ההפתעה היתה מושלמת. דדון וטגניה, שחירפו נפשם מול המצלמות, נשכבו על הקרקע בהישמע האזעקה, והמשיכו לשדר חי תחת אש. כשהם חמושים במיקרופון ובקסדה, הם הישירו מבט מול המצלמה – והמצלמה לא השפילה את מבטה ואת עדשתה.

על אדוה דדון נאמר בשידור, שהיא גם אמא לילדה קטנה, מה שמוסיף לנוכחותה מימד הירואי. ועוד נודע, למי שעוד לא ידע, שבעלה של אדוה, הכתב גלעד שלמור, היה חמוש במיקרופון ובמצלמה לא רחוק ממנה, בגבול הרצועה, ושניהם כמעט ולא נפגשו במהלך המבצע.

שאלה מטרידה: האם גם הצלמים והמקליטים של דדון וטגניה נשכבו על הקרקע בזמן האזעקה, או שנאלצו לכרוע ברך כדי להשיג זווית צילום טובה יותר ובכך לסכן את חייהם? בכל מקרה  מה לא עושים בשביל הרייטינג ובשביל עוד פריים, שייכנס להיסטוריה של כתבי השטח.

דבקות במטרה בשטחים פתוחים. דדון ושלמור. צילום מסך

מבצע "שומר החומות" שמר גם על הרייטינג של ערוץ 12. אחרי אינספור דיונים משמימים באולפנים, ובניגוד לחזותו הרצינית והעניינית של הכתב הצבאי ניר דבורי, היה מרענן לחזות בכתבים, שהפכו בשעה אחת לכוכבי המבצע.

אגב, כוכב המבצע הקודם "צוק איתן", תמיר סטיינמן, שנבחר אף לגבר הסקסי של השנה, נדחק הפעם הצידה, והסתפק בדיווחים שיגרתיים מבתים הרוסים וממקלטים מוזנחים.

כל מי שהיה אי פעם בשדה הקרב יודע שמלחמה זה לא משחק ילדים וכתבי שטח אמיתיים נצמדים ללוחמים, למרות הסיכון הרב, ולא נשארים מאחור. ולמרות זאת, אין לזלזל בהישג התקשורתי של דדון וטגניה, שהוכיחו תושיה ודבקות במטרה בשטחים פתוחים.

ועם כל הכבוד להפתעה שהנחיתו כתבי ערוץ 12 על החמאס, הנשק הזה לא יספיק כדי לנצח במבצע הבא. אני מקווה, שבערוץ הפופולארי שוקדים על פיתוח כלי נשק חדשים, פרחי תקשורת, שיגרמו לחמאס לחשוב שוב לפני שהם מעיזים לירות רקטות על ישראל.

אז מה צפוי לנו במבצע הבא? אולי נזכה לראות את יונית לוי יוצאת מהאולפן הממוזג ודוהרת על טנק אל השקיעה. שרק לא תשכח את הקסדה. בשביל האותנטיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן