Skip to content

תושב חדרה הואשם בטרור

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום כנגד רומן לויטן שתקף ערבי בשל היותו ערבי. לויטן הואשם "בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד רומן לויטן (34) מחדרה בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין, זאת לאחר שלויטן לקח חלק באירועים באור עקיבא שכללו הפרות סדר, התפרעות אלימה, קריאות גזעניות וניסיון לינץ'.

בכתב האישום נאמר, כי האירוע התרחש בעיצומה של  הלחימה במבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. במהלך השעות והימים שקדמו לאירוע בכתב האישום, הייתה נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל תחת מתקפה של מאות רקטות. בה בעת, התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן של אזרחים יהודים וערבים אחד כלפי השני.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אביבית קבדה, ביום 12 במאי התקהלו באזור צומת ברניצקי באור עקיבא עשרות אנשים. המשתתפים בהתקהלות, צעקו, בין היתר, "מוות לערבים", חלקם אחזו בדגלי ישראל וחלקם אחזו בידיהם מקלות, אלות ואבנים אותן השליכו לעבר רכבים חולפים, לאחר שסברו שיושבי הרכב הם ממוצא ערבי.

סמוך לשעה 23:00 הגיעו חלק מהפורעים לאזור תחנת הדלק הנמצאת סמוך לצומת ברניצקי. כ- 20 מהפורעים, בהם לויטן שהחזיק סכין על גופו הבחינו ב א' (20) שעבר במקום, צעקו "ערבי ערבי" ותקפו אותו, הפילו אותו ארצה והכו אותו בידיהם ובאמצעות חפצים ומקלות, בעטו בו ברגליהם, ודקרו אותו ברגלו ובראשו באמצעות סכין.
מספר אנשים שהבחינו בתקיפה נחלצו לעזרתו של הצעיר והגנו עליו מפני התוקפים, ובחלוף זמן קצר הגיעו למקום שוטרים ופעלו לפיזור התוקפים ולהרחקתם. תוך כדי כך, לויטן מואשם כי תקף את א' בכך שהכה אותו בראשו באמצעות מוט שאחז בידו והכל מתוך מניע לאומני – אידאולוגי.

צילום מסך מסרטון התקיפה שעלה ברשתות החברתיות (לפי סעיף 17א לחוק זכויות יוצרים)

בהמשך הוא נעצר, לא לפני שהתנגד למעצר וניסה להימלט מידי השוטרים, ובחיפוש על גופו נתפסה סכין בכיסו. כתוצאה ממעשיו של לויטן יחד עם אחרים נפצע הצעיר המותקף ונגרמו לו חבלות, בהן פצעי דקירה בראש ומספר פצעי דקירה בירך ימין. הוא טופל על ידי צוותי מד"א שהוזעקו למקום ופונה לחדר הלם של המרכז הרפואי "הלל  יפה" בחדרה, שהוענק לו טיפול רפואי שכלל סגירת פצעי החתך בסיכות, ולמחרת הוא שוחרר לביתו.
בכתב האישום מאשימה הפרקליטות כי לויטן ואחרים עם אחרים, פצע את א. שלא כדין בכוונה להטיל בו נכות או מום, או לגרום לו חבלה חמורה, תוך שימוש בנשק קר, מתוך מניע לאומני אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור ובמעשה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם ובחירותו. כמו כן האשימה אותו הפרקליטות כי החזיק סכין מחוץ לתחום ביתו וחצריו שלא למטרה כשרה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן