Skip to content

בנט הודיע: ממשלת אחדות ונתניהו האשימו באופורטוניזם

ערב מתוח בו כיכבו ראש הממשלה וראש מפלגת ימינה בקרב על ראשות הממשלה. מול ביתה של חברת הכנסת איילת שקד התרכזו מפגינים מההתנחלויות ומולם מפגיני ארגוני המחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנאום שנשמע כמלחמת מאסף הופיע הערב (ראשון) מול המצלמות ראש הממשלה בנימין נתניהו לקרב שנראה האחרון על ראשות הממשלה. בנאום בו מוסתרות קריאות הסתה, שיסוי ופילוג, הוא הבטיח שוב ממשלה כשהוא יודע היטב שאין לו ממשלה גם אם ימינה תצביע עבורו. נתניהו הופיע דקות לאחר שיו"ר ימינה נפתלי בנט סיים את שידורו מהכנסת. נתניהו האשים את בנט בפרסונליות וטען כי בנט מחולל את הונאת המאה. בישיבת סיעת ימינה אמר היום (ראשון) בנט כי פניו לממשלת השינוי. בהודעה בשם חברי הסיעה נאמר כי הם מעניקים לו גיבוי פה אחד.

קודם לנתניהו הופיע בנט ואמר כי "אני מודיע היום שבכוונתי לפעול בכל כוחי כדי להקים ממשלת אחדות לאומית עם ידידי יאיר לפיד, כדי לחלץ את המדינה מהסחרור ולהחזיר את ישראל למסלולה", אמר בנט. "יאיר ואני חלוקים במספר נושאי מהות, אך אשמח להוביל אתו, עם גדעון סער ועם כל השותפים האחרים את המדינה". בנט הזמין את כל המפלגות להצטרף לקואליציה והוסיף כי "זאת ממשלה שלא תהיה נגד אף מגזר, היא תהיה רק בעד". מיד לאחר נאומו של בנט, פרסמו ימינה ויש עתיד כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהמשך הערב ויחדשו את המגעים להקמת ממשלת אחדות.

נתניהו הגיב לכך ואמר: "שמעתי את בנט, לצערי הוא שוב מוליך שולל את הציבור, הוא מחולל את הונאת המאה. יום לפני הבחירות בנט חתם על מסמך בשידור חי. הוא אמר, 'אני לא אאפשר ללפיד להיות ראש ממשלה גם לא ברוטציה ואצלי לערכים יש משקל'. לערכים שלך אין אפילו משקל נוצה. אין אדם אחד בארץ שהיה מצביע עבורך אם הוא היה יודע את מה שאתה הולך לעשות".

נתניהו טען כי בנט שיקר והטעה את הציבור. "בזמן הלחימה בעזה, בנט עשה פליק פלאק, הוא הצהיר שממשלת השמאל ירדה מעל הפרק, ועכשיו עשה עוד פליק פלאק והוא שוב דוהר לממשלת שמאל. מה נשתנה לפני שבוע? היא היתה קיימת אז בדיוק באותה מידה. כלום לא השתנה", אמר נתניהו. "מתברר שמה שבנט אמר תוך כדי מערכת הבחירות ומערכת הלחימה אלה היו דברי סרק שנועדו לרמות את בוחרי הימין, ולקחת את קולות הימין ולהעביר אותם שמאלה".


נאומו של בנט (צילום: תנועת ימינה)

הדגלים השחורים הזהירו בתגובה לנאום נתניהו: ״נתניהו הערב הסית לרצח פוליטי נוסף בשידור חי. אנו קוראים לכל הגופים האחראיים, זה לא ״סרק״ – זהי אזהרת אמת! אל תאפשרו רצח פוליטי, אבטחו את כלל חברי הכנסת מגוש השינוי".
בתוך כך נודע כי חברת הכנסת איילת שקד פנתה היום לקצין הכנסת ובקשה להגביר את האבטחה עליה כי לאחרונה גברו האיומים עליה ועל משפחתה.
"‏רוב אזרחי ישראל, שמאל, מרכז וימין, רוצים ממשלה אחרת. לא שקרים ושנאה, אלא ממשלה שעובדת בשביל הציבור ולא בשביל נאשם בשוחד. ממשלת אחדות. ממשלת שינוי. בהצלחה לנו", הגיבה יו"ר סיעת מרץ, חברת הכנסת תמר זנדברג לנאום השיסוי של נתניהו.

הפגנת הימין המתנחלי מול ביתה של שקד (צילום: דן בר דב)
תא"ל אמיר השכל – תנועת אין מצב מול ביתה של שקד (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
נוער ההתנחלויות מול שקד (צילום: דן בר דב)


צילום: דן בר דב

שכניה של שקד תומכים באחדות (צילום: דן בר דב)
שכניה של שקד תומכים באחדות (צילום: דן בר דב)

בכל אותה עת הפגינו כ- 300 תומכי נתניהו, רובם מנוער ההתנחלויות שהגיעו במספר אוטובוסים מהשטחים הכבושים מול בית של שקד ברמת אביב. מולם התייצבו כ 150 פעילי מחאת, אין מצב, הדגלים השחורים וקריים מיניסטר וביניהם תא"ל אמיר השכל שהפגין עד לא מזמן במאהל מחאה מול בית ראש הממשלה בבלפור. גם אולפן הימין הקיצוני, ערוץ 20 חזה את "הנולד", ומיקם את עצמו במקום. משטרת ישראל הציבה במקום כוחות מתוגברים, חצצה בין צדדים וחסמה את כלל המפגינים במרחק של 100 מטרים מפתח ביתה של שקד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן