Skip to content

שגרירי מקסיקו והפיליפינים זומנו לשיחת בירור במשרד החוץ

זאת בעקבות תמיכת מדינותיהם בהחלטת מועצת האו"ם לזכויות אדם להקמת ועדת חקירה נגד ישראל על מבצע ״שומר החומות״; סמנכ"ל אמריקה הלטינית, מודי אפרים: "לא ייתכן שמקסיקו תתייצב לצד מדינות עוינות לישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר מקסיקו בישראל, פבלו מאסדו (Pablo Macedo Riba), זומן היום לשיחת בירור במשרד החוץ, בעקבות הצבעת מקסיקו במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת חקירה נגד ישראל בעקבות מבצע ״שומר החומות".
"הציפייה בישראל ממדינה ידידותית כמקסיקו, היא שהיחסים הבילטרליים הטובים בין המדינות ישתקפו גם בזירה הבינלאומית", הבהיר סמנכ"ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, מודי אפרים, לשגריר מקסיקו.

שגריר מקסיקו בישראל, פבלו מאסדו. צילום: מתוך פייסבוק (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

עוד הבהיר אפרים שמצופה ממקסיקו לעמוד לצד ישראל בשעות הקשות כפי שנהגה ישראל כלפיה, שתגלה הבנה לאתגרים הבטחוניים עימם ישראל מתמודדת, ושתכיר בזכותה וחובתה של ישראל להגן על אזרחיה, עליהם נורו 4,300 טילים על ידי החמאס.

מודי אפרים הוסיף כי לא יעלה על הדעת שמקסיקו תתייצב לצד מדינות עוינות לישראל בהחלטה שאינה תורמת לשלום, ומעניקה פרס לטרור החמאס.

סמנכ"ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, מודי אפרים. צילום: משרד החוץ

אמש זומן גם שגריר הפיליפינים, אלברטו מקירוג, לשיחת בירור בעקבות תמיכת הפיליפינים בהחלטת ועדת האו"ם לזכויות אדם. סמנכ"ל אסיה והפסיפיק, גלעד כהן, הבהיר לשגריר הפיליפיני כי הצבעת מדינתו אינה מקובלת על ישראל ומהווה פרס לטרור.

"המועצה לזכויות אדם היא גוף מוטה ואנטי-ישראלי וההחלטה שהתקבלה היא חד צדדית באופן קיצוני, אינה מזכירה כלל את ארגון הטרור חמאס ומתעלמת מ-4,300 טילים שנורו על אזרחי ישראל", אמר כהן.

גלעד כהן: ״בלתי מתקבל על הדעת שמדינה כמו הפיליפינים, הסובלת מטרור איסלמי קיצוני ורצחני בדרום מדינתם, תתמוך בהצעת החלטה, המתעלמת מפשעי המלחמה של ארגון הטרור חמאס. ישראל מצפה ממדינות ידידות כמו הפיליפינים, שלא לתמוך בהצעות המחזקות את הטרור ולעמוד לצידנו בשעה זו״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן