Skip to content

יצחק הרצוג – נשיא מדינת ישראל ה-11

ברוב מוחץ של 87 קולות נבחר הרצוג לנשיאה הבא של ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצחק (בוז'י) הרצוג, הוא הנשיא ה-11של מדינת ישראל.  הרצוג נבחר היום (רביעי) לנשיאות המדינה ברוב מוחץ של 87 קולות מול 26 קולות שקבלה המתמודדת מולו מרים פרץ. "בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, הנני העני ממעש, מקבל עליי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל ה-11. מקבל את הזכות לשרת את הציבור הישראלי כולו, בתפקיד רם ונישא זה", אמר הרצוג בנאומו מעל לדוכן הכנסת.

הרצוג ורעייתו מגיעים הבוקר לכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
תיבת ההצבעות ננעלת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הרצוג יושבע בחודש הבא לתפקיד, שבו כיהן גם אביו חיים הרצוג, ויחליף את ראובן ריבלין לאחר שזה מסיים קדנציה בת שבע שנים. הרצוג אמר בנאומו כי הוא יהיה נשיא כל העם. "בכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים – כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות; להעצים ולטפח את היצירתיות, היוזמה והמקוריות שלנו; למלא בכל יום את צידת האחדות, הערבות הדדית והזהות משותפת, הנחוצות לנו כל כך במסע שלנו להפוך לחברת מופת. להותיר מרווח נשימה לרוקמי הרוח, היצירה והחלומות. למלא את ישראל בתקווה", אמר הרצוג. "האתגרים רבים ואין להקל בהם ראש. חיוני לטפל בפצעים שותתי הדם שנפערו בחברה שלנו בתקופה האחרונה; עלינו להגן על מעמדה הבין-לאומי של ישראל ועל שמה הטוב במשפחת העמים; להיאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל; לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו; להתעלות אל גודל שעתה של האומה", הוסיף ואמר בנאומו.
פרץ שהתמודדה מולו בירכה אותו ואמרה: "אני רוצה לומר לכם שיצאתי למסע, וכדרכם של מסעות, בדרך יש קשיים. במסע הזה בדרך למדתי וחובקתי על ידי הארץ הזאת, על ידי התושבים מכל הגוונים", אמרה פרץ והוסיפה כי תמשיך לפעול בשליחות למען מדינת ישראל. פרץ: "יש לי מפעל חיים גדול, אני ממשיכה במה שהייתי עד היום, אני אמשיך להיפגש עם הנוער ואני אעשה הכל כדי לחבר, לרפא ולהיות לפעמים אמא כי אנחנו זקוקים כולנו לאיזה חיבוק. כולנו זקוקים למישהו שייטע בנו תקוה, כולנו זקוקים לחמלה, לאהבה, לשיח אחר."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן