Skip to content

שלושה טילים ופצמ"ר בארבעת הימים שחלפו

מול שגרת ירי מעזה תושבי הדרום נעים בין הדרישה למיגון מוגבר לבין הציפייה שצה"ל ייכנס שוב לעזה ו"יעשה סדר". יו"ר הרשות לפיתוח הנגב: "מרבית ראשי הרשויות חושבים שצה"ל סיים את 'עופרת יצוקה' מוקדם מדי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מול שגרת ירי מעזה תושבי הדרום נעים בין הדרישה למיגון מוגבר לבין הציפייה שצה"ל ייכנס שוב לעזה ויעשה סדר. יו"ר הרשות לפיתוח הנגב: "מרבית ראשי הרשויות חושבים שצה"ל סיים את 'עופרת יצוקה' מוקדם מדי"

מאת אליק מאור 

אמש (ד') בין עשר ל-11 בלילה, נפלו שני טילי קסאם בשטחי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. שניהם התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום כל נזק. בארבעת הימים שחלפו נורו לישראל מעזה

שירן עדי, באר שבע (צילומים: אליק מאור)
לגמור את מה שהתחילו. שירן עדי, באר שבע (צילום: אליק מאור)

שלושה טילים ופצצת מרגמה אחת. ארגוני הטרור יצרו בשטח שגרה של ירי בודד כמעט מדי יום לעבר ישראל.

תושבי הדרום מאסו בשגרה הזאת. מצד אחד הם תובעים מיגון, גם בבאר שבע ולא רק ב"עוטף עזה" – תחום של שבעה קילומטרים מגבול עזה שקבעה הממשלה בזמנו. מאידך גיסא, מתחזקת אצלם הדרישה שצה"ל ייכנס לעזה, "ינקה" אותה מאמצעי לחימה ויחסל את תשתיות הטרור. הם מבינים כי פעולה צבאית שכזו פירושה ישיבה ממושכת במקלטים ואף קורבנות.

"אין מה לעשות", אומר יעקב כהן (29), תושב באר שבע, נשוי ואב לילדה, "אם זה המחיר שנדרש לשלם, אז נשלם".

"אני מבינה שהמחיר כבד, אבל צריך לגמור את מה שהתחילו ב'עופרת יצוקה'". אומרת שירן עדי (27), תושבת  באר שבע גם היא. שניהם גרים בשכירות ועובדים. הישיבה במקלטים, הם מספרים, היתה קשה להם, אבל הם מאמינים כי כניסה מחודשת של צה"ל לעזה, למבצע ממושך, היא פתרון מחויב המציאות. הם אינם מאמינים בדו-שיח שיפתור בטווח הקצר את הבעיה. עדי מכירה את הנזק הפיזי מקרוב; בעת "עופרת יצוקה" נפל טיל על בית משפחתה בבאר שבע והחריבו כמעט כליל.

בעצומה שיזמו דינה ברנשטיין מהיישוב מגן ונעם מרק מרעים ופורסמה הלילה באתר "עצומה", הם קוראים למגן את יישוביהם ולאשר בניית חדר ביטחון בכל בית ביישובי "עוטף עזה". העצומה נפתחת במילים: "בשם 1600 משפחות בעוטף עזה, שנשארו בשטח ההפקר בין 4.5 ל-7 ק"מ מגבול הרצועה, אנו קוראים לכם תושבי ישראל להתגייס למאבקנו לזכותנו להגנה". הם מביעים תסכול ואכזבה מהמצב הנתון וכותבים: "כיפת הברזל לא תוצב באזורנו כפי שהובטח, וירי הטילים והפצצות לעברנו ממשיך ומחמיר. את האמון והתקווה שלנו מחליפים כעס ותסכול על הפקרתנו לחסדי שמים… אמרו שהכול עניין של כסף ותקציבים. הם אומרים והאמנו להם.

מאיר כהן בהפגנה בינואר השנה
חייבים למגן את עצמנו לדעת. ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, בהפגנה בינואר השנה

"אמרו גם שדרוש אורך רוח ועורף איתן, אז הבנו וישבנו בשקט. לא הבערנו צמיגים, לא יצאנו לרחובות ואין לנו מפורסמים שיופיעו במחאתנו". עד כה כאלף איש כבר חתמו על העצומה.

מאיר כהן, ראש עיריית דימונה ויו"ר הרשות לפיתוח הנגב מצטרף לתביעת התושבים: "אמרו שאסור לנו למגן עצמנו לדעת? אז זהו שכן, חייבים למגן את עצמנו לדעת, ושלא יספרו לי שאין תקציבים. יש וצריך לדעת את זה."

"מרבית ראשי הרשויות", אומר כהן, "חושבים שצה"ל סיים את 'עופרת יצוקה' מוקדם מדי, וכך גם את הסבב הנוכחי. על צה"ל היה להמשיך, להיכנס לעזה ולנקותה מאמל"ח ומקיני טרור". הוא מבין שהדבר יטיל על ישראל אחריות לחייהם של 1.7 מיליון בני אדם, החיים בשטח הצפוף ביותר בעולם מבחינת אוכלוסייה; אחריות שפירושה שירותי בריאות, כלכלה, סעד ועוד, אבל הוא אינו רואה מוצא אחר. לדבריו, מרבית ראשי הרשויות מוכנים לפעול בתנאי חירום וכך גם רוב תושבי הדרום. "צה"ל מסוגל לעשות את העבודה" הוא מסכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן