Skip to content

פסטיבל האוכל הכפרי של מטה יהודה 2021

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 9 ביוני עד 3 ביולי 2021, במהלך 4 שבועות, בערבי ראשית הקיץ הקרירים , ברובו בסופי השבוע. הפסטיבל מתקיים ביוזמת המועצה האזורית מטה יהודה בהובלת מחלקת התיירות. חגיגה של אירוח אתני ואותנטי ומאכלי עדות בבתים ובמסעדות ושפע של פעילויות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה חוגג כבר את שנתו ה– 21 . זה החל עם פחות ממניין של בשלניות ותיקות שפתחו את בתיהן וסיריהן בפני המבקרים, ומאז צמח והתפתח עם כל שנה שחלפה. עם השנים, הצטרפו בשלנים ובשלניות רבים לפסטיבל, מבוגרים וצעירים, ממוצא מרוקאי, כורדי, הודי וערבי ממש מגדל בבל אתני וכמובן קולינרי. בחגיגה הקולינרית הזו, שמתקיימת בין נופים מרהיבים, אפשר יהיה ליהנות מאוכל מסורתי עדכני, שילובים של מטבחים אתניים ומטבחים מחדשים בבתים, במאפיות בוטיק מקומיות, ביקבים ובמבשלות בירה. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 9.6-3.7, במהלך 4 שבועות, בערבים הקרירים של ראשית הקיץ, ברובו בסופי השבוע. הוא מתקיים ביוזמת מועצה אזורית מטה יהודה בהובלת מחלקת התיירות.

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

את הרקע לאירוע הזה מספקים כמובן נופיה המרהיבים של מטה יהודה, אזור אשר נמצא במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ, חבל ארץ ירוק עם נופים מרהיבים וגפנים משתרגות וסדורות בכרמים, מסלולי טיול מרהיבים, מנזרים וכנסיות. ובעיקר האנשים היפים של האזור שישמחו לארח אתכם. לקראת הפסטיבל לקחו אותנו אנשי מחלקת התיירות לטעימה קטנה ממה שמצפה לכם בפסטיבל.

חופית הקונדיטורית של "אלורו"
חופית הקונדיטורית של "אלורו" (צילום דן בר דוב)
המאפים המדהימים של "אלורו"
המאפים המדהימים של "אלורו" (צילום דן בר דוב)

בית הקפה ״אלורו״ שבחצר בית ילין במוצא הוקם לא מזמן על ידי בני הזוג אורלי כהן אלורו ואריאל לוי, יחד עם אחות של אריאל, השף קונדיטורית, חופית שוהם. בית הקפה, שמוקף בבוסתן ובכרם גפנים, נפתח מתוך חזון להקים מטבח המבוסס על חומרי גלם טריים, אורגניים ברובם, מיצרנים מקומיים. המאפים המשובחים נאפים על ידי חופית במקום. הלחמים, שמגיעים טריים כל בוקר מהמאפייה של גדי בגבעת שאול, עשויים בעבודת יד מחומרים טבעיים. הסיפור המקומי הוא חלק בלתי נפרד מהתפריט, סנדוויצ׳ים בשם שטיינברג, ברוזה, מקלף, יהושע ושרח, כולם מהמתיישבים החלוצים של עמק מוצא. תמונות וסיפורים של המשפחות מופיעים לאורך השביל המוביל לבית ילין. הסיפור המשפחתי גם הוא חלק בלתי נפרד מהמטבח, הסחוג של סבתא עדה ממצריים, הקומפוט של נני מהבית הפולני של סבתא יפה. מנת מיוחדת לפסטיבל מרק קיץ עשוי יוגורט צאן, ענבים, עלי מנטה, שום ושמן זית. ואל תוותרו על המאפים המתוקים והמלוחים, הם מדהימים. חצר בית ילין, סיבוב מוצא. שעות פעילות: ראשון חמישי 8.00-16.00, שישי 8.00-14.00. טל: 050-9772120

המאפים המדהימים של "אלורו"
המאפים המדהימים של "אלורו" (צילום דן בר דוב)
המאפים המדהימים של "אלורו"
המאפים המדהימים של "אלורו" (צילום דן בר דוב)

"ירוקל'ה" הינו משק חקלאי ייחודי, במושב מטע המתמחה בגידול עלים, תבלינים, פרחי מאכל ופירות יער. ירוקל'ה הינה תוצר של שותפות חברית, עוד מימי הצבא, ומקצועית של ניסים ברששת אגרונום במקצועו ושלו אטיאס (כלכלן ומסעדן לשעבר ). הם קוראים לעצמם "בית אופנה למוצרים חקלאיים". ניסים מדריך אותנו בסיור קולינרי מעניין בחממות , המראות והניחוחות מדהימים וההסברים על הצמחים, אופן גידולם והדרך לשלבם במטבח מרתקת (סיור אורך כשעה וחצי במהלכו יוזמנו המשתתפים ללקט לעצמם סלט אותו יאכלו בתום הסיור). הסלט שאנחנו אכלנו היה אחד הסלטים הטובים (וודאי היפים) ביותר שטעמתי. הסיורים מתקיימים בימי ראשון ורביעי בשעה 11:00 ומותנים במינימום 8 משתתפים. נדרשת הרשמה מראש. לפרטים: 050-2268612

ניסים בר ששת מ"ירוקלה" במושב מטע
ניסים בר ששת מ"ירוקלה" במושב מטע (צילום דן בר דוב)
זה לא רק יפה מאד ,זה גם טעים מאד
זה לא רק יפה מאד ,זה גם טעים מאד (צילום דן בר דוב)
צמחי ופרחי מאכל ב"ירוקלה" (צילום דן בר דוב)
צמחי ופרחי מאכל ב"ירוקלה" (צילום דן בר דוב)

לא רחוק ממשם תחנתנו הבאה "החצר של עופר" נמצאת במרחק הליכה מעין מטע, מסביב מסלולי רכיבה באופניים, דרך היין של מטה יהודה ואין ספור אטרקציות לאוהבי הטבע. האהבה של עופר היא אוכל והתשוקה שלו היא בשר ואנשים. הוא אוהב לארח ולהאכיל אנשים. המטבח שלו הוא גם הסטודיו שלו, בו הוא יוצר ובוחן טעמים, צבעים וחיבורים מיוחדים וכל זה כדי ליצור אוכל מעורר ומעניין וכמובן טעים. המקום עצמו מיוחד למראה מוקף גינת תבלינים ובעל נוף קסום וייחודי. האוכל שעופר מגיש עשיר ומגוון: סלטים, בירות ביתיות, בשרים מעושנים ועוד. לכבוד הפסטיבל מוצע תפריט מיוחד הכולל צלעות טלה במרינדה אסייתית, סלמון מהמעשנה בפרנה עם ציזיקי פקוס ועוד מבחר מנות מהמטבח הבשרי לצד קוקטיילים קייציים. מיקום: מושב מטע, האלה 114. שעות פעילות: חמישי, מוצ״ש – 18.00 עד 23.00. לפרטים: 054-7910480

עופר עם הבשר (צילום דן בר דוב)
עופר עם הבשר (צילום דן בר דוב)
הנוף הנשקף מהחצר של עופר (צילום דן בר דוב)
הנוף הנשקף מהחצר של עופר (צילום דן בר דוב)
נתחים משובחים אצל עופר (צילום דן בר דוב)
נתחים משובחים אצל עופר (צילום דן בר דוב)

חובבי הקובה בכלל וחובבי המטבח הכורדי בפרט יוכלו להתענג על שולחנה של מירי מזרחי בכבוד, בצור הדסה. המקורות למטבחה המיוחד של מירי החלו בעכו והמשיכו בחיפה ובירושלים והתעשרו בחיבור אל המטבח של נשים שנתנו בה סימנים של אהבת השווקים והבישול. בארוחה עשירה מגישה מירי את המיטב שמככב בביתה החל במיני חמוצים, שעועית בלאדי, קובה חמוסטה, סיסקה, קובה אדומה, אורז כורדי עם עלי סלק, ממולאים ועוד. בימי שבת, יוגש חמין. שעות פעילות: רביעיחמישי 19.00-23.00 שישי 12.00-16.00, שבת 12.00-16.00. לפרטים נוספים ותיאום מראש: 050-9888070. בהזמנה מראש, תשלום במזומן

קובה חמוסטה אצל מירי מזרחי (צילום דן בר דוב)
קובה חמוסטה אצל מירי מזרחי (צילום דן בר דוב)
ויש גם קובה אדומה אצל מירי (צילום דן בר דוב)
ויש גם קובה אדומה אצל מירי (צילום דן בר דוב)

"הסבים שותים" הוא מחסן קטן ליינות ולמוצרים אזוריים הנמצא בצור הדסה. בעל המחסן, אמיר, עסק בחינוך יותר משלושים שנה, ומאמין שגם ליהנות מיין צריך ללמוד. הרצון להיות חלק מהעשייה והמחשבה שיש לו גם מעט לתרום בנושא, גמלו בלבו את החלטה להיכנס לתחום.לאמיר חזון לשיווק מוצרי בוטיק המיוצרים באזור, בכמות מדודה וביחס אוהב, על כן, המחסן מעוניין לסייע בחשיפתם לפני הציבור ולהעניק לתושבי האזור ולאורחים אפשרות ליהנות מההכרות עמם, ובעיקר את ההנאה שבגילוי האיכויות ובייחודו של האזור. בפסטיבל חוגגים ב"הסבים שותים" עם יינות טובים, אוכל חברתי וסיפורים. 10.6 > גפנים ודמויות שחשוב להכיר, 30.6 > בירות VS יינות, שאלה של טעם או תרבות, 24.6 > הלכה ויין או הלך היין ,הארוחה תתקיים בשעה 20.00, על הארוחה אחראים קייטרינג "השליש" מצילות המזון. לפרטים נוספים: 054-4874898 בהזמנה ותשלום מראש. כמובן שחוויות קולינריות נוספות (ויש הרבה) תוכלו למצוא באתר של תיירות מטה יהודה.

אמיר מפליא בסיפוריו ב"הסבים שוטים" (צילום דן בר דוב)
אמיר מפליא בסיפוריו ב"הסבים שוטים" (צילום דן בר דוב)

בימי רביעי וחמישי, במהלך הפסטיבל, יצאו "סיורים קולינריים לעת שקיעה" – סיורים קולינריים מודרכים בשעות אחר הצהריים, שיתנו למשתתפים הזדמנות ליהנות מטעימות מהנות של הקולינריה במטה יהודה, להיפגש עם יוצרים בפסטיבל, אנשי אוכל ואירוח, אשר יכניסו אותם לעולמם ולבקר בישובים שונים בהם יכירו מסורות בישול שונות, וחדשנות קולינרית. כמו כן, במיוחד לכבוד הפסטיבל, יתקיימו "ביקורי בית" – סדנאות במטבחן הפרטי של הנשים העומדות מאחורי המסעדות שבעין רפה הבית של סלווה, שנקליש ו"החיים בלבנט". הסיורים בהרשמה מראש באתר תיירות מטה יהודה.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו גם שלל אירועים מיוחדים ביוזמת אפרת אליאסף גורפינקל, מפיקת הפסטיבל, אשר שמחה לייצר שיתופי פעולה מיוחדים בדגש חברתי, ביניהם בית הקונטיינרים, אשר יארח את בית הגלגלים לחוויה מוזיקלית וקולינרית מיוחדת. בית הגלגלים בעצמו יארח את גולן מקס ממשק עפאים לחגיגת אוכל, מוזיקה וחברה טובה במרחב הירוק של בית הגלגלים, מוזיאון הטבע התנ"כי יערוך סיור במוזיאון שבסופו ייהנו המבקרים מארוחת טעימות מקראית עם חוקרת המזון התנכ"י, ד"ר טובה דיקשטיין, תומר ואפרת יקיימו אצלם טברנה יוונית עם להקת "פרח אדום" בערב של מוזיקה מזטים ויין, נורה מטבח שף מקומי תכין ארוחות טבעוניות מלוות במיטב יינות האזור, להקת ורטיגו מזמינה למופע הבכורה של מופע המחול "פרדס" בליווי ארוחה בסגנון כפרי, בחצר יקב עמק האלה יערכו את שוק הלילה, שוק איכרים מתוצרת מקומית, יריד אומנים ובגדים יד 2, מוזיקה חיה דוכני מזון ועוד.. מידע נוסף ואירועים נוספים אשר יתקיימו בפסטיבל ניתן למצוא באתר של תיירות מטה יהודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן