Skip to content

חרם בתי החולים הציבוריים: "לא מספיק להוקיר, צריך להעביר תקציבים"

מנהלי שבעה בתי חולים ציבוריים מוחים על החלטת הממשלה לערוך טקס הוקרה להנהלות בתי החולים על תפקודם במשבר הקורונה; מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. ״אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים, ונחתם רשמית מול שר האוצר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים החליטו להחרים את טקס ההוקרה של משרד הבריאות, עבור הנהלות בתי החולים שהתמודדו עם משבר הקורונה, ואשר צפוי להתקיים ביום ראשון. זאת במחאה על מניעת תקציבים לבתי החולים.

בין מובילי המחאה נמצא בית חולים הדסה, אשר במשך למעלה משנה צוותיו התמודדו, לדברי הנהלת בית החולים, עם המספר הגבוה ביותר של חולים בארץ, בשש מחלקות אשפוז לחולי קורונה ושלוש יחידות טיפול נמרץ, בהן אף יחידות ייעודיות לטיפול בילדים וביולדות.
"על אף המאמץ העצום שהושקע בשנה האחרונה, שגבה מבית החולים תקציבים גדולים ומשמעותיים, לא השכילה ממשלת ישראל לסייע ולהעביר מימון אלינו ואל שאר בתי החולים הציבוריים, המחזרים אחר הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה שוב ושוב", אומרים בהדסה.

פרופ' זאב רוטשטיין - לא מוותר
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית חולים הדסה: "יד אחת מלטפת, ויד אחת פוגעת בחולים"

עם קבלת ההזמנה לאירוע של משרד הבריאות קיבלה הנהלת בית החולים החלטה שלא להשתתף את בטקס, במחאה על המשבר התקציבי, שיצרה הממשלה לבתי החולים הציבוריים ובראשם הדסה.

״ההשתתפות שלנו תראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסיה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים״, אמר מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. ״אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע, שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. אי אפשר שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה – לא רק שאינה מסייעת, היא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן