Skip to content

קרקע להשקעה או קרקע למגורים – הטוב, הרע והמכוער  

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בזמנים בהם הריבית על פיקדונות בבנק מאוד נמוכה והבורסה לא יציבה, יש רק אפיק אחד שעדיין ניתן להפיק ממנו את מיטב הרווחים באופן בטוח והוא רכישת קרקע להשקעה או למגורים. קרקע שכזאת יכולה לשמש את הבעלים למכירה ברווח גדול בהמשך או להגיע לכדי בנייה של דירה חדשה על גביה ושיפור איכות החיים במינימום העלויות. מתעניינים ברכישת קרקע בפרויקט מסויים? בשורות הקרובות נסקור עבורכם את כל היתרונות של השקעה בקרקע נדל"נית ואף נלמדכם ממה כדאי להיזהר.

אז מדוע כדאי לכם להשקיע בקרקעות? – כל הטוב של התחום

קרקעות מהוות אפיק השקעה משתלם לטווח הזמן הארוך וניתן ליישם זאת בשני מסלולים עיקריים:

  • רכישת קרקע למטרות רווח – קרקעות עוברות השבחה עם השנים, מקבלות אישור וייעוד בוועדות השונות ובהמשך מופשרות ומקבלות את אישורי הבנייה הסופיים. לאורך כל אחד מהשלבים הללו, הערך של הקרקעות עולה והוא עשוי להגיע עד לכדי עלייה של מאות ואף אלפי אחוזים. היתרון הגדול של העניין הוא שקרקע שנרכשה תמיד סחירה ותוכלו לממש אותה בכל עת ברווח נאה.
  • להגיע לדירה במינימום העלויות – סוג השקעה נוסף בקרקעות נועד לעזור לכם להשיג דירה בבניין מגורים יוקרתי או בית פרטי במינימום העלויות. לאחר הרכישה של הקרקע וקבלת אישור הבנייה, כל שיש לעשות הוא להוסיף את עלויות הבנייה. בזמנים בהם דירה חדשה עולה יותר משני מיליון שקלים, ניתן להגיע לאותה התוצאה בחצי מחיר.
צילום: pixabay.com

איזו קרקע אמורה לעניין אתכם?

אז האם כדאי לרכוש קרקע חקלאית שנמצאת בהליך של שינוי ייעוד או אולי דווקא קרקע מופשרת למגורים שכבר ניתן לבנות עליה וכל שלבי הביניים נמצאים בתהליכי אישור מתקדמים. חשוב להבין כי פוטנציאל הרווח בקניית קרקעות להשקעה לפני הפשרה הינו גבוה יותר, שכן מחירי הכניסה הינם נמוכים מאוד, כראוי לקרקע חקלאית ללא אישורים כלשהם. ברגע שהקרקע מופשרת ומקבלת היתר בנייה ערכה מזנק וזוהי למעשה נקודת ההחלטה – האם למכור אותה וליהנות מהרווח או לגלות יותר אורך רוח, להמשיך עד לתהליך הבנייה, למכור ברווח עצום או לגור בדירה חדשה במינימום העלויות. מרבית משקיעי הנדל"ן מעדיפים לרכוש קרקע שנמצאת ממש לפני שינוי הייעוד שלה, כך שקיימת תכנית עבור המתחם אך הקרקע עדיין לא הופשרה. זוהי הדרך להימנע מרכישה של קרקע במחיר גבוה ויחד עם זאת לא להיכנס לפרויקט בחוסר ודאות מוחלט. עוד על ההבדלים בין קרקע חקלאית לקרקע למגורים באתר הבא.

רכישת קרקע להשקעה או למגורים – הרע והמכוער של התחום

ההשקעה בקרקע נדל"נית צפויה לספק לכם עתיד ורוד וריווחי, אך הדבר נכון, רק אם תדעו כיצד לבצע את הרכישה בצורה חכמה ובטוחה וממה כדאי להיזהר. חשוב מאוד להשקיע בזהירות ולבדוק היטב את הנתונים שנמסרים לכם ולבצע את הרכישה רק דרך חברות גדולות ובעלות מוניטין. הסיבה לכך היא מעורבותם של נוכלים רבים בתחום זה, שמציעים קרקעות משתלמות כביכול בעלות כניסה נמוכה,  לפרויקטים עם קמפיינים מפוצצים, סרטוני וידאו והדמיות שכלל אינם כוללים מידע אמיתי על הקרקע הנרכשת. סימן האזהרה הבולט מכולם הוא מחיר יחידת קרקע נמוך לצד הצהרה כי "הקרקע כבר מופשרת", מה שלא ייתכן במציאות הארץ ישראלית בימינו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן