Skip to content

איכות השלטון ליועץ המשפטי: הוצא את נתניהו לנבצרות

התנועה לאיכות השלטון טוענת כי מתקיימות נסיבות תואמות להחלטות מנדלבליט שענה בזמנו לתנועה כי המועד הנכון לבחון נבצרות נתניהו להחזיק בכהונתו יהיה כש"התגבשות תשתית עובדתית רלוונטית". עו"ד אליעד שרגא: "נתניהו מתנהג כחיה פצועה, הוא עלול לעשות הכל, כולל הכל, בשביל לשמור על הכסא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה הערב (ראשון) ליועמ״ש בבקשה להוציא את נתניהו לנבצרות מיידית מתפקידו כראש הממשלה עקב ״שינוי מהותי בנסיבות כהונתו״. פרקליטי התנועה כתבו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כי לאחר שהגיב בזמנו לתנועה וכתב כי "יכול שייקבע כי מתקיימת נבצרות תפקודית הנובעת מכך שראש הממשלה הוא נאשם בפלילים שמנהל את משפטו". וכי "המועד הנכון לבחינת הדברים הוא בעת התגבשות תשתית עובדתית רלוונטית", הרי שלעמדת התנועה, מכלול האירועים האחרונים מהווה תשתית ראייתית נוספת לנבצרות "מהותית".
עוד הזכירה התנועה כי בית המשפט העליון קבע בתגובה לעתירתה כי ״הכרעתנו ניתנת על בסיס התשתית שמונחת לפנינו בנקודת הזמן הנוכחית. טענות העותרים שמורות להם במקרה של שינוי מהותי בנסיבות".

עו"ד אליעד שרגא (צילום: התנועה לאיכות השלטון)

PDF
מכתבה של התנועה לאיכות השלטון

״והנה, במהלך התקופה האחרונה הפר ראש הממשלה את הסדר ניגוד העניינים שקבעת לו, הקשור באופן הדוק למגבלות כהונתו כראש ממשלה המואשם בפלילים חמורים – זאת בכך שמנע את מינוי שר המשפטים, מונע את מינוי פרקליט המדינה ומונע את מינויים של כשליש מראשי הנציגויות של משרד החוץ בעולם", נכתב בפניה ליועץ המשפטי.
עוד התייחסה התנועה לאיכות השלטון לנאום שנשא היום נתניהו: ״בניגוד לבקשתו של ראש השב"כ מאמש – להרגיע את קולות ההסתה נגד גורמים פוליטיים, יצא ראש הממשלה במתקפה חסרת תקדים מצידו" וכי ״כחלק ממתקפה זו, קרא ראש הממשלה ממרום מעמדו לחברי מפלגתו לתקוף את הגורמים הפוליטיים שאינם מתייצבים לימינו״.
״מדובר בעת חירום, דומה כי ראש הממשלה הנאשם בפלילים גמר אומר בליבו לעשות כל אשר עולה לאל ידו על מנת לאחוז בקרנות המזבח, גם במחיר הבערתה של מדינת ישראל״, מסיימת התנועה את מכתבה. יו״ר התנועה עו״ד אליעד שרגא אמר היום על כך כי "נתניהו מתנהג כחיה פצועה, הוא עלול לעשות הכל, כולל הכל, בשביל לשמור על הכסא. אנו קוראים למנדלבליט להוציא את נתניהו לנבצרות לאלתר."

1 Comment

  1. רק משה
    7 ביוני 2021 @ 5:44

    בזבוז זמן !
    עורך דין הבית , שמונע חקירת הפשעים החמורים של נתניהו , לדוגמא שוחד הצוללות , לא יפעל כנגד הבוס שלו .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן