Skip to content

"כל עוד יש אויר מסביב": בכורה לאנסמבל מחול קייזר אנטונינו

האם האושר עדיין אפשרי בעולם שנדמה מתמוטט פיזית ומוסרית? חגיגת טבע מרהיבה בצד כוחות הרס בלתי נמנעים לצלילים של בטהובן. הכוריאוגרפים אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו מתעמתים עם גוף, טבע, סביבה והיחסים ביניהם. 17,18 ביוני בסוזן דלל, תל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנסמבל מחול קייזר אנטונינו מציגים בבכורה את המופע כל עוד יש אויר מסביב. ביצירתם החדשה מתעמתים הכוריאוגרפים אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו עם גוף, טבע, סביבה והיחסים ביניהם.  העבודה כוללת קטעי יצירות של המלחין הגרמני לודוויג ואן בטהובן, שבשנת 2020 ציינו ברחבי העולם את יום הולדתו ה-250, לצד עיבודים חדשים .

כל עוד יש אוויר מסביב צילום: שרון זינדני

ניתן לראות את יצירותיו של בטהובן כאפותיאוזה, כחגיגה של הטבע המרהיב, אך בה בעת של כוח ההרס שלו. הסימפוניה השישית, הפסטורלית, נהפכה לסמל לשינויים שעובר כוכב הלכת שלנו ולמאבק להצילו. עם קטעים מתוך הסימפוניות  השישית, השביעית והתשיעית , וכן עם חומר מוסיקלי נוסף, צוללים שני הכוריאוגרפים לתחום  קונפליקטואלי ומורכב זה של תחושות.

כל עוד יש אוויר מסביב צילום: שרון זינדני

קייזר ואנטונינו החלו בחזרות על עבודה חדשה בתחילת חודש ינואר 2020, כאשר הבכורה הייתה אמורה לעלות בחודש מרץ. בעקבות תחילת המשבר של מגפת הקורונה והסגר שלא איחר לבוא, העבודה "הוקפאה" יחד עם כל מה שנכתב עליה. מתחילת חודש יוני  התחדשו החזרות, והפעם עם פרספקטיבה של מה שקרה. הרבה היבטים נהפכו למאוד משמעותיים, ובין היתר שם היצירה. הדמיון בין ההשראה המקורית  לבין המציאות החדשה הפך כמעט לבלתי נסבל.

יצירה וביצוע: אבי קייזר סרג'יו אנטונינו | ניהול מוסיקלי: פלוריאן וולטר |
יעוץ אומנותי: סאלי אן פרידלנד | תאורה: איליה פלדשטיין |
מוסיקה: לודוויג ואן בטהובן פלוריאן וולטר ,מרקו קאסל, ,גאטנו וולוזו, סאד גורו |
תלבושות ובמה: קייזר אנטונינו

כל עוד יש אויר מסביב

17 ביוני 2021 סוזן דלל 21:00

18 ביוני 2021 סוזן דלל 14:00

https://www.youtube.com/watch?v=YTKTH49gz3o&t=5s

פעילות בינלאומית של אנסמבל קייזר אנטונינו

אבי קייזר וסרגיו אנטונינו חיים ויוצרים בארץ משנת 2013. מאחוריהם ניסיון עשיר של עבודה בתחום המחול עם  למעלה מעשרים עבודות שהוצגו ברחבי אירופה ארה"ב וישראל. שניהם ניהלו  משנת 2002 את המרכז למחול "The Roof", בדויסבורג, גרמנייה כאשר הם אומנים אורחים של העיר והמוזיאון לפיסול מודרני לאמברוק.

קייזר עבד בשיתוף פעולה הדוק עם סוזנה לינקה כרקדן וכוריאוגרף, ויצר עבודות בין היתר בקנדה ,ארה"ב ,סנגל ,האופרה של פאריס וציריך .משרד התרבות הצרפתי העניק לו את תואר פרופסור למחול מודרני על סמך סמכותו הבינלאומית בתחום זה.

אנטונינו הוזמן ליצור בביאנלה של ונציה, זכה בפרס סחרוב, ויצר מספר עבודות עבור בית הספר היוקרתי לאומניות פאולו גראסי במילאנו. הוא קיבל את תואר המאסטר בתולדות האומנות באוניברסיטת לה סאפיינצה ברומא.

בשנים האחרונות חלק גדול מעבודתם נעשית במרחב הציבורי בשיתוף עם ארכיטקטים וצלמים. ביצירותיהם  קיים דגש חזק על המקום, הזירה בה מתרחשים הדברים. אחד מהפרויקטים המובילים שלהם הקיים משנת 2009 הוא הדואט "במקום שלך" שמביא את הריקוד לביתם של האנשים, לכיתת בית הספר, למקום העבודה או לכל חלל אפשרי אחר בו מתקיימת אינטימיות המאפשרת התבוננות אחרת בתנועה.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן