Skip to content

שופט המחוזי בירושלים הקפיא מינוי יועץ משפטי לשב"ס לאחר שנטען כי מדובר במחטף פוליטי

בהמשך לעתירות התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר המידות, הוציא השופט אברהם רובין צו המורה לשר אמיר אוחנה לנמק את מינוי יועצו ערן נהון לתפקיד היועץ המשפטי לשב"ס. איכות השלטון: אוחנה מבצע מחטף ערב הקמת ממשלה חדשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הערב (שלישי) צו ביניים המקפיא את מינויו של קצין משטרה ששימש כיועצו של השר לביטחון פנים לתפקיד היועץ המשפטי של שירות בתי הסהר. הצו הוצא לבקשות התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר השלטון שעתרו לבית המשפט בבוקר  בטענה שמדובר במינוי ופליטי שמגיע במחטף, רגע לפני שמו/שבעת ממשלה חדשה.

איכות השלטון  ביקשה מבית המשפט צו הצהרתי המורה על ביטול המינוי, כשלטענתה המיועד לתפקיד היועץ המשפטי לשב"ס, עורך הדין נצ"מ ערן נהון, חסר ניסיון מקצועי הנדרש לתפקיד ועקב היות מינויו, "מינוי פוליטי באופן מובהק וכזה הנעשה מתוך שיקולים זרים". התנועה לאיכות השלטון הדגישה כי מדובר ב"מחטף בהול" הנעשה על ידי שר בממשלת מעבר זמנית, העתיד לסיים את תפקידו בעוד ימים ספורים. התנועה הוסיפה בעתירתה כי "אין המדובר במינוי זוטר, אלא במינוי של שומר הסף החשוב ביותר באחד מארגוני הביטחון החשובים במדינת ישראל".
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אברהם רובין נענה הערב לבקשה והוציא צו המקפיא את המינוי ומורה למשיבים ובראשם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, להגיב עד יום שלישי ה-22/06/21 על טענות העתירה.

מדובר כך שהשר לביטחון הפנים אישר את מינויו של קצין משטרה המשמש כיועצו לתפקיד היועץ המשפטי של שרות בתי הסוהר. הקצין, נצ"מ ערן נהון, שרק לפני פחות משנה הועלה לדרגת נצ"מ וכעת יועלה לדרגת תת־גונדר, גיבה בתחילת הקורונה את עמדתו של אוחנה שלא לחסן אסירים נגד קורונה לפני כחצי שנה בניגוד לעמדת הפרקליטות ומשרד הבריאות. עמדה שנדחתה בחריפות בידי שלושת שופטי בית המשפט העליון שקבעו כי אוחנה פעל ללא סמכות חוקית.

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה (צילום מסך: המטה המרכזי ערוץ 13)
צו הביניים המקפיא את המינוי

בחודש שעבר עזבה היועצת המשפטית של שב"ס, תג"ד יוכי גנסין, את התפקיד ופרשה משירות המדינה לאחר שכיהנה בשורה של תפקידים בכירים בפרקליטות ובמשרד המשפטים. נציבת שב"ס קטי פרי החליטה לבחור כמחליפה את נצ"מ נהון, מינוי שעורר תרעומת בקרב בכירים בשב"ס ובמשרד המשפטים. נהון שכיהן בתפקידים במערך התביעה במשטרה וכמנהל היחידה להסדרים מותנים, מונה ביולי 2020 לתפקיד יועץ השר לביטחון הפנים והועלה מדרגת סנ"צ לדרגת נצ"מ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן