Skip to content

נשות הכותל מברכות את הסכמי דת ומדינה בממשלת השינוי: ביום ראשון נגיע להתפלל

נשות הכותל תתפללנה בראש חודש בראשון הקרוב ומביעות תקווה כי לאחר קום הממשלה החדשה מתווה הכותל אותו הבטיח נתניהו ולא קיים, יקוים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשות הכותל הודיעו הבוקר (רביעי) כי  יתפללו תפילת ראש חודש בכותל המערבי ויציינו מלאת ארבע שנים לביטול מתווה הכותל. נשות הכותל הביעו תקווה כי לאור פרסום ההסכמים בנושא דת ומדינה בין מפלגות גוש השינוי שאמורות להשביע את הממשלה החדש ביום ראשון הקרוב, הן מקוות כי חידוש מתווה הכותל יחודש וכי יימצא פתרון היסטורי לתפילת נשים בכותל, כגברים.
״עם פרסום ההסכמות בנושאי דת ומדינה בין המפלגות השונות בדרך לממשלה בישראל, אנו מתמלאות תקווה מחודשת מהעובדה כי חידוש מתווה הכותל נמצא על השולחן באופן קונקרטי. הגיע הזמן לפתרון היסטורי בכותל המערבי״, נמסר מטעם נשות הכותל.

בשנת 2016 הצביעה ממשלת ישראל בעד יישום "מתווה הכותל". דרום הכותל המערבי שלא שימש עד אז כאזור תפילה מוסדר, אמור היה להפוך לרחבה יפה ומכבדת ליהודי הארץ והעולם שלא מצאו את מקומם ברחבת הכותל הקיימת. ההסכם המכובד "הגדיל את העוגה". הרחבה הצפונית שכולנו מכירים- בהפרדה מגדרית, תמשיך להיות בניהול רב הכותל והקרן למורשת הכותל. אלו המעוניינים לערוך בר או בת מצווה ללא הפרדה מגדרית או נשים שרוצות להתפלל עם ספר תורה, יוכלו לעשות את זה באזור החדש שעד אז שימש כגן ארכיאולוגי, ושמו היום – "עזרת ישראל".

ח"כ הרב גלעד קריב עם נשות הכותל בחודש שעבר (צילום: נשות הכותל)

הלחץ הפוליטי של המפלגות החרדיות על ראש הממשלה בנימין נתניהו והאיומים על הקואליציה שלו הכריעו. ראש הממשלה חזר בו מההתחייבות למתווה והכריז על ביטולו. באותה נשימה הוא הבטיח שיפוץ מינורי של רחבת העץ הרעועה, עליה עומדים מאות המתפללים. גם הבטחה זו זה לא קוימה במלואה.

ביום שישי הקרוב, א׳ בתמוז, בשעה 17:00 מתכננות נשות הכותל להתפלל כדרכן בכותל המערבי. לדבריהן התפילה הפעם תעמוד בסימן ארבע שנים לביטול מתווה הכותל, כאשר נשות הכותל מציינות בסיפוק את העובדה כי לראשונה, ישנו סיכוי ממשי כי המתווה ייצא לפועל, סוף סוף.

״עם פרסום ההסכמות בנושאי דת ומדינה בין המפלגות השונות בדרך לממשלה בישראל, אנו מתמלאות תקווה מחודשת מהעובדה כי חידוש מתווה הכותל נמצא על השולחן באופן קונקרטי. הגיע הזמן לפתרון היסטורי בכותל המערבי.

מדובר בהחלטה שעושה צדק היסטורי עם הן יהדות התפוצות והן עם אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל, עם הזרמים המתקדמים ביהדות, היהדות הליברלית ועם כל מי שדמותה היהודית של מדינת ישראל חשובה לו. מתווה הכותל יעניק, סוף סוף, מקום של כבוד לכל יהודייה ויהודי להתפלל בכבוד כדרכם בכותל המערבי, ואנו מברכות על כך בכל פה״, נמסר מטעם התנועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן