Skip to content

לפיד לחברי הכנסת שהפריעו ללא הרף : כל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם

בקריאות גנאי, הפרעות מכוונות של החרדים, הליכוד וש"ס, התקבל נאום ראש הממשלה הנכנס. יו"ר הכנסת לא הצליח להשתלט על ח"כ הקואליציה היוצאת נאומו הופרע ושוסע לא הרף. לפיד וויתר על נאומו ואמר למפריעים: כל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה היה פוטש מתוכנן, נאומו של ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט נקטע היום (ראשון) פעם אחר פעם על ידי חברי הקואליציה החרדיים, הציונות הדתית והליכוד. יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין בקושי הצליח להתגבר על קריאות הבוז, האשמות חריפות ושטף גידופי חברי הקואליציה כלפי בנט. בזה אחר זה הוצאו חברי כנסת מהמליאה, אך בנט התקשה לסיים את נאומו. הוא פנה מעל בימת הכנסת לציבור החרדי ואמר: "אמנם ראשי המפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, אבל זה לא אומר שאתם, הציבור עצמו, לא מיוצגים  אני אייצג אתכם, אנחנו נייצג אתכם. הממשלה החדשה תכבד את לומדי התורה, ובמקביל תפעל לשחרר חסמים שמנעו מהציבור החרדי להשתלב בתעסוקה ובחברה בישראל. נטפל בבעיות עומק שמנציחות קשיים בחברה החרדית,  בראשן מצוקת הדיור".

ראש הממשלה נפתלי בנט בנאומו (צילום: דוברות הכנסת)
מוצא מהמליאה – ח"כ סמוטריץ (צילום: דוברות הכנסת)

ראש הממשלה המיועד התייחס בנאומו להסכמי השלום וליחסים עם ארה"ב ואמר: ממשלת ישראל בראשותי תפעל לביסוס ולהרחבת הסכמי השלום עם מדינות ערב, ולהגברת שיתוף הפעולה הכלכלי, היזמי, והתרבותי, ולהעמקת הקשר הבלתי אמצעי בין העמים באזור, דוגמת הקשר בין אזרחי ישראל לאזרחי איחוד האמירויות.
אני רוצה להודות בשם כולנו לנשיא ארצות הברית, ג‘ו ביידן, על עמידתו הנחושה לצד ישראל במהלך מבצע ”שומר החומות“ ועל מחויבותו ארוכת-השנים לביטחון ישראל. אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית, ידידתנו החשובה ביותר. הממשלה שלנו תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידינו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות, ננהל אותן מתוך אמון בסיסי וכבוד הדדי".

וויתר על נאומו – ראש הממשלה החלופי – יאיר לפיד (צילום: דוברות הכנסת)


לפיד מוותר על נאומו (צילום: דוברות הכנסת)

עם תום נאומו של בנט עלה לנאום ח"כ, יו"ר יש עתיד וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד וויתר על נאומו תוך שהוא אומר: "אני אוותר על הנאום שתכננתי לשאת, עליתי הנה רק מסיבה אחת, אני רוצה לבקש סליחה מאימא שלי אימא שלי, בת 86. אנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים ועשינו את זה כי בכך הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע החשוב הזה, והיא תראה איך מתחלף שלטון. כשהיא נולדה עוד לא הייתה מדינת ישראל, לא היה לנו פרלמנט ורציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם".

בנט ולפיד (צילום: דוברות הכנסת)
ליהי לפיד (צילום: דוברות הכנסת)
נתניהו מחויך מהפרעות חבריו לנאום בנט (צילום: דוברות הכנסת)

מיד לאחר מכן על ראש הממשלה היוצא ח"כ בנימין נתניהו, פתח את דבריו וכהרגלו הילל את עצמו על היותו בסיירת מטכ"ל, פציעתו מכדור, יכולותיו בוואשינגטון וכמובן עניין החיסונים. נתניהו האשים את הממשלה הנכנסת בהונאת הציבור "כפי שהונו אותם בבחירות הקודמות".
"ההישגים שלנו הפכו את מדינת ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית, זו הדרך שלנו, שלי ושל חברי למחנה הלאומי וחבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגב זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו". נתניהו המשיך, לעג, והסית כנגד הממשלה הנכנסת: "זה ממשלת רעננה מראעננה", לעד נתניהו. נתניהו אף הזהיר כי באירן חוגגים וצוהלים לממשלה הזו שלא תוכל לעמוד מול האיום האיראני. הוא לא ניסה להיות ממלכתי ולא אחל אף לו במילה הצלחה לממשלה הנכנסת"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן