Skip to content

"רשמים – ניירות וספרי סקיצות": תערוכה חדשה לאודרי ברגנר בבית האמנים ת"א

התערוכה מציגה עבודות בפורמט קטן, ציורים בצבעי מים ורישומים מתוך ספרי סקיצות וממגירות השידה בסטודיו של האמנית, המאפשרות הצצה אל מאחורי הקלעים של עבודתה האמנותית רבת השנים. התערוכה מתקיימת כאירוע אמנות לשלושה ימים, 21.6.28 - 21.6.26
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אודרי ברגנר נולדה ב-1927 בסידני באוסטרליה, גדלה במלבורן, ולמדה בבית הספר של הגלריה הלאומית במלבורן. בשנת 1951 עלתה לישראל עם בעלה, הצייר יוסל ברגנר. ב-1957 קבעו את ביתם בתל אביב. במשך השנים עסקה בציור, עיצבה תפאורה ותלבושות (בעיקר בתיאטראות "הבימה" "הקאמרי" ו"יידישפיל"), איירה ספרים, וכתבה סיפורים קצרים.

ברגנר הרבתה בנסיעות בארץ ולחו"ל, בגפה או בחברה, נושאת עימה ספרי סקיצות וערכת צבעי מים קטנה, ערוכה לתעד רשמים מטיוליה במקומות רחוקים וקרובים כאחד. מרבית העבודות צוירו מהתבוננות במראות ובנופים במחוזות שבהם חלפה או שהתה; אחרות נוצרו מזיכרונה.

בשנות ה-70, לאחר מות אימה, ביקרה תדיר את אביה במחוז דבון (Devon) בדרום אנגליה. הביקורים הניבו סדרת אקוורלים מכמירה, הנעה בין פיגורטיביות להפשטה ומתעדת את דמות האב בסביבתו הטבעית: ישוב מכונס בכורסה בסלון ביתו, מהלך או יושב בגן המוריק עם כלבו האהוב לצידו.

חצר הבית של אודרי ויוסל ברחוב ביל"ו בתל אביב שימשה עבורה מקור השראה. היא הקימה וטיפחה אותה כשמורת טבע עירונית, גן הנראה כנטול זמן ומקום. בעבודות אקוורל מעודנות, בכתמיות חופשית ובהפשטה, מצוירות פינות קסומות של המקום מכמה זוויות – הצמחייה המשתרגת בו, חתולים וציפורים השוהים או חולפים במקום, פינות ישיבה.

העיר תל אביב, שהאמנית כבר הקדישה לה בעבר סדרת ציורים נרחבת, מופיעה אף היא בתערוכה – בנופיה ובדמויות של מתרחצים בבריכת גורדון המיתולוגית. ברגנר נהגה לשחות שם, ורשמה וציירה בפנקסה דמויות  ששהו במקום – שוחות, עומדות או משתרעות על כיסאות נוח.

האוצרת אירית לוין מציינת כי "בעבודות אינטימיות אלו בתערוכה באים לידי ביטוי כמה יסודות חשובים ביצירתה: אהבתה לטבע – לאדמה ולצומח; הקשר הייחודי שלה לבעלי חיים שאיתם גדלה משחר ילדותה והיו מושאי התבוננות לרבים מציוריה; עבודתה הייחודית בתחום התיאטרון בלכידת מהות המחזה בקו, צבע ומקצב".

אירוע אמנות לשלושה ימים, 21.6.28 – 21.6.26

אוצרת: אירית לוין, בשיתוף גלריה דן

פתיחה: מוצאי שבת 21.6.26 ,בשעה 30:19

דברים: אירית לוין, אדית אסטרוק, יקיר שגב

בית האמנים תל אביב, אלחריזי 9 תל אביב

שעות פתיחה: יום א', יום ב' 11:00-19:00. טלפון 03-524-6685

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן