Skip to content

יו"ר ועדת החוץ והביטחון – רם בן ברק

פה אחד הצביעו כל חברי הועדה, מהימין ומהשמאל בעד מועמדותו של ברק במקומה של ח"כ אורנה ברביבאי. אבי דיכטר, לשעבר יו"ר הוועדה בירך: כמי שהיה יו"ר הוועדה, וכמי שמכיר אותך זה יתרון לוועדה כאשר מגיע מישהו לתפקיד היו"ר, עם ניסיון והבנה שעוזרים מאוד להפעיל את הוועדה. בן ברק: תודה, לא שהייתה לכם הרבה ברירה..
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות כלל חילוקי הדעות והיריבות הפוליטית העזה, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) נבחר היום (רביעי) ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית. באחידות דעות מחולטת מליאת ועדת החוץ והביטחון הזמנית אישרה פה אחד, את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את בן ברק, כיו"ר הוועדה הזמנית.

בן ברק (63) יליד ותושב נהלל שירת כעברו כלוחם וכקצין בסיירת מטכ"ל, ולקח חלק בין היתר בפעולת ההשתלטות בפיגוע במשגב עם. בתפקידו האחרון היה מפקד פלגת לוחמה בטרור, עד שחרורו ב-1981. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי וסיים את לימודיו לתואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה. ברק נשוי לאיילת עמישב-בן ברק, רופאה במחלקת המטו-אונקולוגית ילדים במרכז הרפואי רמב"ם. ולהם שלושה ילדים. אחיו הבכור, זהר, נהרג במהלך הניסיון הישראלי הראשון לכיבוש החרמון במלחמת יום הכיפורים. בן דודו הוא הסופר מאיר שלו.

יו"ר וועדת החוץ והביטחון: רם בן ברק (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)

עמיתו למפלגה ויו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, היה ראשון המברכים: "|אין לי ספק, לאור העבר שלך, כי מבחינת ידע ויכולת אתה האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. אתה גם חבר וגם אדם ראוי לתפקיד, ולחברי הוועדה עצמה, אחת הוועדות החשובות בכנסת ישראל, אני מאחל לכם הצלחה בהמשך הדרך ורק שתעשו טוב למדינת ישראל"

הצביעו פה אחד (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)
מיקי לוי מברך (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)

ח"כ יאיר גולן (מרץ): מצטרף לדברים שאתה האיש הנכון במקום הנכון. יש לפנינו דברים גדולים כוועדה בהקשרים של בקרה, פיקוח וגיבוש רעיונות חדשים לתפיסה, בניין הכח והפעלתו. ישראל לא ניצבת בפני אתגרים יותר גדולים מבעבר, אבל האתגרים שונים במקצת וזה מחייב חשיבה אחרת ורעננה בשיח שלנו מול ארגוני הביטחון השונים, שיכול להיות מפרה, בונה ויצירתי.

ח"כ אלי אבידר(ישראל ביתנו): "יש לך דרך מדהימה מהיום שנכנסת לפוליטיקה עם חיוך והרבה צניעות. בכל הדיונים שהייתי איתך, מעולם לא דיברת רק על "אני ואני ואני". במשרד החוץ יש כלל, אם אתה מקבל מברק מחו"ל, אתה בודק כמה מילים מסתיימות אות י' ואם זה יותר משלוש, הבן אדם עסוק בעצמו ולא במשימה. מאחל לך הצלחה ובטוח שתעשה עבודה מדהימה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "נכון שיש בכנסת יריבויות אבל יש ועדות שיודעות להתנהל במקצועיות וזו הוועדה הכי מקצועית. מאחל לך מקרב לב הצלחה גדולה – הצלחתך הצלחתנו".

ח"כ אופיר סופר(ליכוד / הציונות הדתית): "הצלחתך היא של כל מדינת ישראל. אדם עם הניסיון המתאים לתפקיד ומבחינתי האישית, למרות חילוקי הדעות, יש בינינו המון חברות. אחד הדברים היפים בכנסת, שכולנו עובדים לטובתה של ישראל, גם בוויכוחים, וזה יבוא לידי ביטוי ודאי בוועדה".

אבי דיכטר ברך גם הוא (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)

ח"כ אבי דיכטר (ליכוד): "כמי שהיה יו"ר הוועדה, וכמי מכיר אותך עוד לפני שהפורום הזה זכה להכיר אותך, עוד לפני המוסד, בסיירת מטכ"ל, ולאו דווקא בתחומי מדינת ישראל. זה יתרון לוועדה כאשר מגיע מישהו לתפקיד היו"ר, עם ניסיון והבנה שעוזרים מאוד להפעיל את הוועדה. היא לא ועדה פשוטה, מפני שהיא צריכה לפקח על כלל הגופים, כולל אתה שתצטרך לפקח על המוסד. כמי שעושה את זה מול גופים שהיה בהם בעבר, זו משימה לא קלה. אל תבנה על המתיקות ששמעת פה בברכות, היא נעלמת בישיבות. סומך עליך שעם ניסיונך, הידע שלך והאישיות שלך, תעשה את המלאכה. יש פה בוועדה מי שיסייע וגם אני ביניהם, ללא היסוס."

בן ברק, אמר לאחר אישור מינויו: "אני מודה לחברי הוועדה על התמיכה והבחירה בי כיושב ראש הוועדה, לא שהייתה לכם באמת ברירה… כולנו מבינים את חשיבות התפקיד, בטח בימים אלה בהם הסביבה הביטחונית והמדינית גועשת ורועשת; המשוואה שחמאס מנסה לייצר מולנו, התחזקות חיזבאללה בצפון וניסיונות ההתפשטות של האיראנים בצל הניסיון האמריקאי לחדש את ההסכם.  אני רואה בכך כבוד וזכות גדולה לכהן כיו״ר הוועדה. בכוונתי להציג את קולה של הוועדה, כמייצגת הציבור, בנושאי החוץ והביטחון ולהציג עמדה שלא פעם תהיה ביקורתית, אך גם תשאף להיות חדשנית ומציגה נקודות שאולי פחות מסתכלים עליהן במערכת הביטחון והחוץ של המדינה.

הוא הסיף כי ידאג לשקיפות הוועדה בםני הציבור: "זאת אחריות עצומה ואני מבין את כובד האחריות. אני אשתדל לקיים דיונים שיהיו פתוחים לציבור, ככל שניתן, אך מנגד, בנושאים רגישים וסודיים, אדאג לוודא שהדיונים נשארים חסויים ולא מודלפים לתקשורת."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן