Skip to content

ששת אלפים ה"אנשים שראיתי ומעולם לא פגשתי" ניצבים בתערוכה חדשה של צדוק בן דוד במוזיאון תל אביב

מיצב חדש של הפסל צדוק בן דוד, המורכב מ-6,000 דמויות של נשים, גברים וילדים שמונחות על משטח חול, מחליף את התערוכה של ג'ף קונס, שירדה לפני מספר שבועות והוא צפוי לשבור שיאי מבקרים במוזיאון תל אביב לאמנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך נסיעותיו ברחבי העולם, הפסל צדוק בן דוד נוהג לצלם אנשים וילדים שמשכו את תשומת לבו, אם בהבעת פניהם או תנועתם. צילומי 6,000 האנשים הניצבים בתערוכה החדשה, נלקחו בחוף תל אביב, טוקיו, קזאחסטן, לונדון, אנטארטיקה ועוד. את הצילומים מעבד בן דוד לרישומי קו בעיפרון ולאחר מכן הופך את הרישום, למגזרת מתכת דקה הצבועה בשחור, באמצעות טכניקה של צריבה בחומצה. את אלפי מגזרות המתכת, הוא מציב על מצע חול בשטח של מאות מ"ר ברווחים קבועים, המייצרים תחושה של נוף אנושי פעיל ושוקק.

צילום: אלעד שריג

בן־דוד החל לעבוד על המיצב ב- 2015, המיצב היה מיועד להצבה במוזיאון תל אביב בעתיד. במהלך שנת הקורונה, כשנושא גבולות המרחב האישי הוגדרו מחדש ותנועה בין מדינות נאסרה, המיצב קיבל משמעות חדשה ומעניינת. אוצרי התערוכה החליטו להקדים את הצבתו, בדיוק עם שחרור מדינת ישראל מעול מגבלות הקורונה והחזרה ליכולת לנוע בחופשיות ללא שמירה על הריחוק החברתי.

התערוכה הקודמת "טבע האדם" של האמן צדוק בן דוד, שהוצגה במוזיאון תל אביב ב-2009, שברה את שיאי המבקרים כשהגיעו אליה 140 אלף מבקרים. אנשים המתינו בתור כדי להיכנס פנימה ולצפות באלפי עצים קטנים, שמצד אחד שחורים ומצידם השני צבעוניים. מאז השיא נשבר שלוש פעמים. בתערוכה "שניים" של הפסלת לואיז בורז'ואה, בין ספטמבר 2017 לינואר 2018, ביקרו 150 אלף איש; בתערוכה "זמנים מודרניים" שהוצגה בין אוקטובר 2018 לפברואר 2019 ביקרו 175; את השיא של שתי אלו, שברה תערוכתו של ג'ף קונס "ערך מוחלט", שהוצגה בהפסקות כל תקופת הקורונה ומשכה למעלה מ-230 אלף מבקרים. 

צדוק בן דוד הוא אמן עטור פרסים, החי בלונדון, שזכה לשבחים רבים על פסליו, מיצביו ויצירותיו הציבוריות. בן דוד בוחן נושאים הקשורים לטבע האדם. עבודתו מכונה לעתים קרובות פואטית וקסומה, ונעה תמיד בין יצירות מיניאטורות עדינות למיצבים מונומנטליים. בן דוד מומחה בעיבוד מתכות וזוהי שפתו האמנותית. בן דוד ייצג את ישראל בביאנלה בוונציה בשנת 1988 והשתתף בביאנלות רבות ברחבי העולם. עבודותיו מוצגות במוזיאונים לאומיים מפוארים ובגלריות אמנות ברחבי אירופה, אוסטרליה, אמריקה, מרכז אסיה והמזרח התיכון. בן דוד נולד בתימן בשנת 1949, עלה לארץ באותה שנה, למד בבצלאל ולאחר מלחמת יום הכיפורים עבר ללמוד בלונדון, שם סיים את לימודיו בפיסול מתקדם בבית הספר לאמנות סנט מרטין בלונדון ושם גם לימד בין השנים 1977-1982. חי ויוצר בלונדון.

אוצרות: מירה לפידות , טל לניר

פתיחה: 18.6.21 \ נעילה: 4.9.21

מוזיאון תל אביב לאמנות, גלריה ע״ש לילי ויואל משה אלשטיין – הבניין ע״ש שמואל והרטה עמיר

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן