Skip to content

״קרקס הבריחה״: שבוע העיצוב ירושלים 2021 בבית הנסן ירושלים

שבוע העיצוב 2021 נפתח בבית הנסן בהפנינג קרקס צבעוני ומרהיב שיצר תור ארוך של מבקרים המבקשים לחוות את חווית "קרקס הבריחה". היה זה משב רוח מרענן אחרי תקופת יובש עולמית. מומלץ לצאת ולהתפרע!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מידי שנה נערך בבית הנסן, שבוע העיצוב, אירוע בינלאומי המאגד בתוכו אירועים, תערוכות, ומופעים, כולם תחת נושא מרכזי. הנושא השנתי שנהגה כבר בסוף 2019 והפך לרלוונטי מתמיד הוא "קרקס הבריחה“, המוגדר בפי האוצרים כ"הקרקס הוא המקום בו האסקפיזם הטהור ביותר והמציאות הקשה נפגשים. לאורך שבוע קיומו, ״קרקס הבריחה״ יחקור את החזית הבוהקת של אסקפיזם ואת אחורי קלעיו האפלים, ואולי אף יציע לנו רגע של נחת, כמו שעיצוב עושה לא פעם. אבל אולי, רק אולי, הוא גם יזכיר לנו שקשה לברוח מהמציאות, ושמה שאנחנו עושים הוא תמיד השתקפות של מי שאנחנו".

מה בתכנית?

כל התערוכות והפעולות בשבוע העיצוב מתארגנות השנה דרך שישה פרקים שכותרותיהן לקוחות מעולם הקרקס:

\\ היריד

היריד הוא החזית הנוצצת של הקרקס. מעבר לשער הכניסה נפרסים, פלאות גדולים ומרהיבים. בגינה של בית הנסן יוצגו מספר פרויקטים אשר יקבלו את פני הבאים, אוהלי קרקס, קוף מתנפח ופרויקט קולינרי.

\\ יריד המוזרויות – התערוכה המרכזית

יריד המוזרויות היא תערוכה העוסקת בהגדרות הנורמליות והחריגות ומבקשת לשאול מהו הנורמלי, מי מגדיר אותו, וכיצד עיצוב מבקש להשפיע עליו. בתערוכה מוצגות 20 עבודות של מעצבים ומעצבות מישראל והעולם ועיצובה שואב השראה מיריד המוזרויות ההיסטורי כפי שהוצג בקרקס הנודד.

\\ חיות העולם הגדול

שלושה חללים מרכיבים את הפרק אשר עוסק ביחסינו עם הטבע ועולם החי: גן חיות, הזחלים ועתיד החיים – עיצובים ומיצגים.

\\ אחורי הקלעים

אחורי הקלעים הוא פרויקט של תלמידי המגמות בבצלאל. שם מתקיימת המכונה המפעילה את הקרקס ושם נחשפים המנגנונים המייצרים את העבודות, האנשים אשר תופרים את התלבושות, חדרי האיפור המשרתים את המופיעים, והטקסים המכינים את המיצגים.

\\ קופסאות שחורות

בקומה השניה של בית הנסן יוצגו סדרה של פרויקטים חדשים כשכל אחד מהם מזמין את הקהל לחווית בריחה שונה בכל חדר. בנוסף הוזמנו שבע אקדמיות לעיצוב  מכל הארץ להציע פרשנות שלהן לנושא חדרי הבריחה.

\\ השיבה הביתה

בחלל הגדול של עליית הגג יצרו האדריכלים שארל ויינברג ושי בן עמי את המיצב המראה – במקום שבין פנטזיה למציאות, ׳המראה׳ מציעה טיסה לשום מקום. בחלל הקטן יוצגו שלושה פרוייקטי מציאות מדומה באוצרותו של טל הרינג. טכנולוגיית מציאות מדומה מאפשרת ניתוק ובריחה מושלמת מהמרחב והזמן וביקור בסיטואציות בדיוניות או משוחזרות שלא ניתן לחוות אותן בשום דרך אחרת. בחלל יוצג הפרויקט הישראלי סינדרום פיינגולד של נמרוד שפירא ורועי לב החוזר לרגע התהפכות סירתה של יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בחתירה בנחל הירקון בשנת 2009.  לצופה מתאפשרת הצצה להרהוריהם ולאישיותם של האנשים אשר צפו במתרחש ולא הושיטו יד באותן דקות קריטיות והוא מעלה שאלות על אחריות חברתית. הפרויקט יוצג בפסטיבל טרייבקה ובפסטיבל קאן אך זוהי חשיפתו הראשונה לקהל בפורמט מציאות מדומה התנסותי מלא.

בית הנסן, רחוב גדליהו אלון 14 ירושלים

ההשתתפות בכל האירועים הינה ללא תשלום ופתוחה לקהל הרחב

שעות פעילות במהלך השבוע:

ערב הפתיחה 1.7.21 – 19:30-23:00

2.7.21 – 10:00-16:00

3-8.7.21 – 10:00-23:00

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן