Skip to content

נטפליקס ו-"אמבלין" של סטיבן שפילברג משתפים פעולה

נטפליקס חברה לאולפן ההפקות "אמבלין" של סטיבן שפילברג, במטרה להפיק מספר סרטים עלילתיים חדשים מדי שנה עבור שירות הסטרימינג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"אמבלין" היא חברת הפקות קולנוע וטלוויזיה, בראשותו של סטיבן ספילברג, המפתחת ומפיקה סרטים באמצעות "אמבלין אנטרטיינמנט" ו-"דרימוורקס פיקצ'רס" וכוללת את "אמבלין טלויז'ן" – יוצרת ותיקה של סדרות איכות. הסרטים האחרונים שלה כוללים את זוכי האוסקר: "הספר הירוק" ו-"1917", וכן האולפן הפיק עם נטפליקס את "משפט השבעה משיקגו".

ההסכם של נטפליקס עם ספילברג, שעבודתיו כוללות בין השאר את "מלתעות", "אי.טי. – חבר מכוכב אחר" ו-"להציל את טוראי ראיין", מצביע על כך שהחברה שמה עין על המראה האחורית שלה. למרות שנטפליקס היא שירות הסטרימינג הפופולרי ביותר – עם 208 מיליון מנויים ברחבי העולם – מתחרותיה הולכות וגדלות במספרן ובכוחן.

דיסני+ של וולט דיסני נכנסה חזק בארצות הברית ובחו"ל (ויש הטוענים כי גם בקרוב בישראל). יריבות אחרות מכוונות גם הן נגד נטפליקס. בחודש שעבר רכשה אמזון את אולפן הסרטים והטלוויזיה MGM בעסקה בשווי של 8.45 מיליארד דולר. בין הנכסים שיהיו כעת חלק מאמזון ניתן למנות את כל סרטי ג'יימס בונד.
שירות הסטרימינג HBO Max, בן השנה בלבד, שהושק על ידי וורנר-מדיה של חברת AT&T, מגביר גם את התוכן המקורי והנרכש שלו. ההחלטה של AT&T למזג את וורנר-מדיה עם חברת דיסקברי וליצור חברה נפרדת בבורסה, תגרום גם היא לייצור תכני סטרימינג פורים יותר.

נטפליקס התנגדה עד כה לביצוע רכישות גדולות כחלק מאסטרטגיית ההרחבה שלה, ובחרה במקום זאת להתמקד בחיזור אחר כישרונות יצירתיים, כמו שונדה ריימס, ריאן מרפי ו-אדם סנדלר, כדי ליצור תכני טלוויזיה וסרטים לפלטפורמה.
עבור נטפליקס, לקבל תכנים מספילברג – רק יחזק עוד יותר את צינור הפקת הסרטים הפורה שלה. בשנת 2021 צפויה נטפליקס לשדר כ-60 סרטים מקוריים.
סרטים מ-"אמבלין" לא יגיעו לשירות נטפליקס (ולישראל) לכל המוקדם בסוף שנה זו. לסרטים ולסדרות יש פוטנציאל להוסיף יוקרה רבה יותר לנטפליקס, שזכתה השנה ב-36 מועמדויות לאוסקר על סרטיה. יחד עם זאת, "אמבלין" וגם נטפליקס לא התייחסו לסוגי הסרטים שיופקו עבור השירות.

בהצהרה אמר ספילברג על ההסכם עם נטפליקס: "היה ברור מאוד שיש לנו הזדמנות מדהימה לספר סיפורים חדשים יחד ולהגיע לקהלים בדרכים חדשות".

ספילברג הקים את אמבלין בשנת 1981, וחברת ההפקה המשיכה להפיק כמה מסרטיו האיקוניים ביותר של הבמאי, כולל "אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה", וסימני היכר קולנועיים אחרים משנות השמונים כמו "הגוניס" ו-"בחזרה לעתיד". ספילברג איתחל את החברה שלו מחדש, בשנת 2015 לאחר שהמיזם הקודם שלו – אולפני דרימוורקס – איבד מזומנים. לאחר גיוס הון עצמי וחוב ראשוני של 800 מיליון דולר, יצרה החברה סרטים כמו "הספר הירוק" ו"-1917" – שזכו באוסקר.

אמנם "אמבלין" תפיק סרטים עבור נטפליקס, אבל זה לא אומר שהסרטים לא יוכלו לקבל גם הפצה קולנועית. נטפליקס מוכיחה יותר ויותר שהיא מוכנה להעלות את סרטיה על המסך הגדול כדרך לחזר אחר כישרונות.
כמו כן, כדי שסרטים יתחרו בפרס אוסקר, עליהם להיות מוקרנים על מסכי קולנוע בלוס אנג'לס למשך שבוע. התנאי הזה פסח על פרסי האוסקר לשנת 2021, כיוון שמגיפת הקורונה סגרה את בתי קולנוע ברחבי העולם.

זה לא שיתוף הפעולה הראשון של "אמבלין" ולא של ספילברג עם ערוצי סטרימינג. אמבלין יצרה תכניות עבור נטפליקס, אפל, פיקוק, NBCUniversal ועוד. הסרט של אמבלין "משפט השבעה משיקגו" פותח במקור עבור אולפני פרמאונט של חברת ויאקום CBS, שבסופו של דבר מכר את הנכס לנטפליקס, שם הוא הפך ללהיט גדול וקיבל מועמדות מרובה לאוסקר.

למרות ש-"אמבלין" עבדו עם גופי סטרימינג, ההסכם עם ספילברג נושא משקל סמלי בהוליווד, כיוון שספילברג שקל אם יש לאפשר לסרטים משירותי סטרימינג להתחרות בפרסי האוסקר. בראיון ל-ITV בשנת 2018, אמר כי "סרטים שהוקרנו לראשונה בשירותי סטרימינג ונצפו בבית – הפכו לסרטי טלוויזיה – ולכן אין להחשיבם בתחרויות קולנועיות". כאמור, דברים משתנים…
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן