Skip to content

איכות השלטון למנדלבליט: חדד את נהלי קבלת מתנות וניצול "טעות הזולת" בעת שנתניהו יוצא מבלפור

התנועה הזהירה את היועץ המשפטי מפני אפשרויות שפרשיות תיק 1000, הידוע כפרשת המתנות ופרשת עמדי בו נחשד כי בני הזו נתניהו ניסו להעביר סכומי כסף ממשרד ראה"מ לקבלן עמדי, יחזרו על עצמם בווריאציות שונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שני) ליועץ המשפטי לממשלה וליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה בבקשה להנחות את עובדי מעון ראש הממשלה היוצא בבלפור ואת עובדי משרדו לפעול על פי חוק בעת פינוי הצפוי של יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו ממעון ראש הממשלה בבלפור. התנועה הדגישה במיוחד את חידוד הנהלים לקבלת מתנות ו"ניצול טעות הזולת" בכל הקשור לרכוש הממשל.
במכתבה הזכירה התנועה לאיכות השלטון התנהלות עבר שכללה נורמות בלתי תקינות שהיו נהוגות במעון בתקופות כהונותיו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. כך לדוגמה, נחקרה ההתנהלות במעון רה"מ במספר פרשות שונות – בהן פרשת המתנות, פרשת המעונות ופרשת עמדי. פרשת המתנות היא תיק 1000 בו הורה היועץ המשפטי לממשלה לערוך חקירה פלילית שעניינה במערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין אנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן. החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל ועסקה במתנות שקיבל נתניהו ובתמורה שניתנה על פי החשד. פרשת עמדי ידועה גם כפרשת ההובלות, הוא שמה השגור של פרשה שבה עלו חשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ואחרים. תחילת הפרשה בפרסום של העיתונאי מרדכי גילת בידיעות אחרונות, בספטמבר 1999, שבו נטען כי בני הזוג נתניהו ניסו להעביר סכומים ניכרים ממשרד ראש הממשלה לקבלן אבנר עמדי, בגין עבודות פרטיות שביצע עבור משפחת נתניהו בתקופה שקדמה לבחירת נתניהו לראשות הממשלה בשנת 1996 ובמהלך כהונתו. סעיף נוסף שבו נחקרו הזוג נתניהו הוא ניסיון להעביר לרשותם מתנות שהתקבלו בתקופת כהונתו כראש ממשלה. בספטמבר 2000 המליצה משטרת ישראל להעמיד את נתניהו לדין, אולם היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין, החליט שלא להגיש כתב אישום בנימוק של חוסר ראיות מספיקות.

צילום באדיבות קריים מיניסטר

ראש הממשלה היוצא, צפוי לעזוב את המעון הרשמי במעון בלפור בירושלים בעוד מספר שבועות, כך הודיעו לפני מספר ימים ממשרדו לראש הממשלה נפתלי בנט ששגר מכתב אל נתניהו ודרש שיתפנה מבלפור תוך שבועיים. על פי הפרסום בימים האחרונים כבר החלו האריזות במעון. יו"ר האופוזיציה יעבור ככל הנראה להתגורר בביתו הפרטי בקיסריה למספר חודשים, בזמן שיבוצעו עבודות ביטחון בדירתו ברחוב עזה בירושלים, ולאחר שאלו יושלמו יעבור להתגורר בה. בתוך כך, נתניהו עובד עם יו"ר סיעת הליכוד הנבחר, יריב לוין, על תוכנית סדורה להפלת הממשלה. יש שיחות יומיומיות בין נתניהו לבין כל ראשי האופוזיציה. תנועת המחאה "קריים מיניסטר" שמפגינה בבלפור מול מעון ראש הממשלה ותובעת מנתניהו לצאת לאלתר, העמידה משאית הובלה במחאה מול מעון ראש הממשלה עליה נרשם: 'הובלות קריים מיניסטר' ועיור גרפי של ארגז קרטון. "מה יש לו לעשות שם חודש שלם?", פרסמה התנועה תחת הצילום בדף הפייסבוק שלה, "לגרוס את כל וילה שוקן? להעביר טונות של בקבוקי אלכוהול? לארוב לבנט בפינה בתקווה שתוך שלשה שבועות הוא יצליח בל זאת למצוא דרך להישאר שם? סתם מפחד (נתניהו) משרה?, שואלת בעוקצנות תנועת המחאה.
תוך כך פנה ביום שישי שעבר חבר הכנסת יאיר גולן (מרץ) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולראש השב"כ בקריאה שיורו על פתיחת  חקירה בגין גריסת המסמכים טרם עזיבתו את משרד רה״מ, "ייתכן ומדובר בנזק לראיות מפלילות. אסור לעבור על כך לסדר היום", אמר גולן.
על פרסום בעיתון הארץ מסמכים שנשמרו בכספות במשרד ראש הממשלה נגרסו ביום ראשון, לפני כניסתו של נפתלי בנט למשרד, בניגוד לחוק. לדברי כתב הארץ פקידים בלשכת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, אמרו כי נתניהו הוא זה שהורה לגרוס את המסמכים.
מדובר בכספות הממוקמות בכמה חדרים ב"אקווריום" – השטח הסטרילי שבו נמצאים ראש הממשלה ועוזריו הבכירים ביותר. הן מכילות דרך קבע לוחות זמנים של בכירי המשרד, חומרים הנוגעים לעבודתם השוטפת ומסמכים נוספים. לא ברור אילו מסמכים נגרסו ומהי כמות החומר שנגרס.
נתניהו כהרגלו פרסם תגובה בשם 'הליכוד' שטוענת כי כל הסיפור הנו בעצם המצאה של התקשורת שלטענתו "תמיד תקפה אותנו בטענה שתפקידה לבקר את הממשלה, עכשיו מגוייסת ללטף את השלטון ולתקוף את האופוזיציה בטענות שווא מגוחכות". "הדוגמה האחרונה היא הטענה האבסורדית שבוצעה כביכול גריסה של מסמכים רשמיים בלשכת ראש הממשלה, דבר שלא היה ולא נברא. זהו שקר מופרך שהרי כל מסמך רשמי, מדיני או ביטחוני, סיכום ישיבה או שיחה, מתועד ונשמר דיגיטלית במערכת המחשוב הממשלתית".

LETER
קראו את מכתב התנועה לאיכות השלטון למדלבליט

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן