Skip to content

שגריר יפן העניק את עיטור השמש העולה לד"ר אילנה זינגר

בטקס חגיגי ומרגש במעונו הרשמי של שגריר יפן בישראל, קואיצ׳י מיזושימה הוענק אות עיטור הקיסר מסדר השמש העולה - שושנת צוואר לדוקטור אילנה זינגר-בליין, האוצרת הראשית האגדית של מוזיאון טיקוטין בחיפה. בטקס נכחו מי שליוו ותמכו באילנה ובמוזיאון במשך השנים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שגריר יפן מעניק את עיטור קיסר יפן לד"ר אילנה זינגר האוצרת המיתולוגית של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפן . צילום: סיגל גליל

בטקס חגיגי ומרגש במעונו הרשמי של שגריר יפן בישראל, קואיצ׳י מיזושימה הוענק אות עיטור הקיסר מסדר השמש העולה-שושנת צוואר לדוקטור אילנה זינגר בליין, האוצרת הראשית האגדית של מוזיאון טיקוטין בחיפה. בטקס נכחו מי שליוו ותמכו באילנה ובמוזיאון במשך השנים.

"אני מביע את הערכתי ושמח לברך את ד"ר אילנה זינגר בליין על קבלת המדליה של קיסר יפן. אני מעריץ אותה על ההישגים שלה במהלך 25 השנים  שבהם הפעילות הנדירה שלה מאפשרת לישראלים ללמוד על יפן דרך האמנות היפנית. אילנה נתנה תרומה ענקית לקידום קשרי הידידות בין ישראל ליפן. היא אצרה למעלה מ-150 תערוכות במוזיאון טיקוטין המאפשרות לישראלים להרגיש יותר קרובים ליפן. בקרוב אילנה עומדת בקרוב לעבור לארצות הברית ולחיות עם בעלה. אני מאחל לה הרבה מזל טוב. אני מבקש להודות לכולם שהגיעו לטקס לתמוך בה ולהביע את הערכתם למוזיאון שהיא היתה האוצרת הראשית שלו. אני מאחל לה איחולים חמים בדרכה החדשה, ולנו שנמשיך לתמוך ולעבוד עם האנשים בישראל שאוהבים את יפן". אמר לי קואיצ׳י מיזושימה שגריר יפן בישראל בראיון שערכתי איתו במהלך קבלת הפנים והארוחה החגיגית, שנערכה לאחר הטקס הרשמי שבו העניק לה את אות קיסר יפן.
סיגל גליל, כתבת מגפון, מצטלמת למזכרת מהטקס המכובד בבית שגריר יפן, עם ד"ר אילנה זינגר-בליין שעונדת על דש הז'קט שלה את אות ההוקרה של קיסר יפן על פעלה לקידום קשרי הידידות בין ישראל ליפן. צילום: זאב ארליך.
קהילת אוהבי יפן בישראל התכנסה בשבוע שחלף בבית שגריר יפן בהרצליה פיתוח לחבק ולכבד את ד״ר אילנה זינגר-בליין שקיבלה את עיטור השמש העולה שהוענק לה על ידי קיסר יפן.כל כך היה משמח להתקהל ולפגוש חברים משכבר הימים שחולקים אהבה משותפת לתרבות יפן. בין המוזמנים שהגיעו לטקס היוקרתי נראו עידית עמיחי, נספחת התרבות המיתולוגית בשגרירות ישראל ביפן, שבעבר העניקה מטעם משרד התרבות את פרס האוצרת המצטיינת לאילנה זינגר על פעילותה במוזיאון טיקוטין. עמיחי משמשת כיום כמנהלת הבית לאמנות ישראלית.
עידית עמיחי , מנהלת הבית לאמנות ישראלית, שהיתה נספחת התרבות בשגרירות ישראל ביפן עושה כבוד לד"ר אילנה זינגר בליין.
אילנה דרוקר, בתו של פליקס טיקוטין שהוריש את האוסף הנדיר שלו לעיר חיפה. מספרת בטקס שהיא זו שבחרה באילנה זינגר להיות האוצרת הראשית במוזיאון טיקוטין בחיפה. צילום: סיגל גליל
שמחתי מאוד לפגוש את אילנה דרוקר, בתו של פליקס טיקוטין , שתרם את אוסף האמנות היפנית הנדיר שלו למוזיאון לאמנות היפנית בחיפה שנקרא על שמו. דרוקר סיפרה במהלך הטקס והברכות לאילנה,  שהיא זאת שבחרה באילנה זינגר להיות אחראית על האוסף הנדיר של אביה.
עוד בלטו בנוכחותם האדריכלים אריה קוץ ורעייתו רוני. אריה היה המורה המדהים שלי לאדריכלות יפנית, הוא מדריך טיולי אמנות ואדריכלות בארץ השמש העולה, ומזה שנים הוא יו״ר אגודת הידידות ישראל יפן.
משמח היה לפגוש את ד"ר אירית אוורבוך המקסימה חוקרת דתות יפן, ומרצה באוניברסיטת תל אביב בחוג למזרח אסיה. אירית נבחרה לא מזמן להיות נשיאת הכבוד של האגודה הישראלית ללימודי יפן.
בין אנשי הסגל האקדמי וחוקרי יפן בלט פרופסור אהוד הררי, אביה של ד"ר רעות הררי שפגשתי בנארה . מחיפה הגיעו פרופסור מיכל דליות בול , חוקרת ומרצה על תרבות יפן באוניברסיטת חיפה, שנבחרה לאחרונה ליו״ר האגודה הישראלית ללימודי יפן. בין האורחים בטקס שעשו כבוד לאילנה זינגר , בלטו גם ראשי עיריית חיפה בעבר עמרם מצנע ויונה יהב ורעיותיהם.
מקהילת הישראלים אוהבי יפן פגשתי את אילה דנון, הבעלים של חברת הטיולים וההרצאות יפן חוויה אחרת שהגיעה עם בעלה עופר. ואת מירי גולן הבעלים של חברת מרכז האוריגמי בישראל הגיעה עם בעלה אמן האוריגמי ג׳ק.
את תחום האמנות ואמנויות הלחימה ייצגו ידידיי מיהו קטאוקה הקירמיקאית היפנית ובעלה זאב ארליך, המורה המופלא לאייקידו שהגיעו מרחובות,  וגם חברתי ד״ר יונה סידרר שהגיעה מיבנה, שהיא גם משוררת, ציירת, וחוקרת תרבות יפן מנקודת מבט של המדע והכימיה.
אמנית הקירמיקה היפנית, וחברת להקת המחול היפנית, מיהו קטאוקה ארליך עושה כבוד לד"ר אילנה זינגר. צילום: זאב ארליך.
שתי דוקטוריות חוקרות תרבות יפן. ד"ר אילנה זינגר עם מדליית קיסר יפן וד"ר יונה סידרר בקבלת פנים אצל שגריר יפן. הצילום באדיבות ד"ר יונה סידרר
מהחוג הדיפלומטי בלטה רות כהנוב, שהיתה שגרירת ישראל בטוקיו.  היה כיף לפגוש את חבריי ממחלקת התרבות בשגרירות יפן את עודד סורוקה, ואת נאנאקו מורימוטו . ממחלקת התרבות בשגרירות היפנית . וכן היה לי לעונג לראיין את השגריר שדיבר שבחה של אילנה בקידום יחסי הידידות בין ישראל ליפן.
באירוע החשוב הזה שמהדק את קשרי הידידות בין ישראל ויפן, היתה הזדמנות נהדרת להכיר את שיון (ציון) קוואי, נספח העיתונות והתרבות המקסים מהשגרירות, שהנחה את הערב בצורה רשמית לפי כל כללי הטקס. אני תמיד שמחה לראות אותו מופיע בצורה חביבה ושופעת הומור בקיר הפייסבוק של השגרירות.
אנשי שגרירות יפן נרגשים להעניק לד"ר אילנה זינגר בליין את אות עיטור קיסר יפן בבית השגריר . בצילום נאנאקו מורימוטו, שגריר יפן בישראל מיזושימה קואיצ'י, ד"ר אילנה זינגר בליין כלת הערב, נספחת התרבות והתקשורת בשגרירות יפן קוואי שיאון, נטלי כהן, ועודד סורוקה ממחלקת התרבות. הצילום באדיבות שגרירות יפן ומוזיאון טיקוטין
עוד הספקתי לפטפט ארוכות בגינת בית השגריר עם יוסוקה צוצומי המזכיר השני בשגרירות היפנית. ולהכיר את נטלי כהן יועצת התקשורת של השגרירות, שתיעדה וצילמה את הטקס בוידיאו ופרסמה בקיר הפייסבוק של השגרירות.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן