Skip to content

מכון גמילה מסמים

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גמילה מסמים מהווה את אחד התהליכים המאתגרים ביותר שאדם שמכור לסם יכול לעבור בחייו. יחד עם זאת, ידוע לכל כי התמכרות לסמים היא דבר מסוכן מאוד. מעבר לעובדה שהיא גורמת לאדם להיות בתוך בועה משל עצמו ולהתנתק מהחיים השגרתיים והנורמטיביים שהיו לו טרם הוא התחיל לצרוך סמים, מבני המשפחה שלו ומחבריו, סמים יכולים לפגוע באדם מבחינה בריאותית ולא פעם הם מסכנים את החיים שלו ממש. לכן, תהליך גמילה מסמים הוא תהליך חשוב מאוד שראוי שכל אדם מכור יעבור. כמובן שאין לעבור את התהליך הגמילה בכל מקום. יש לבחור מכון גמילה מסמים מקצועי ובעלת מוניטין, אשר ידוע כי הסיכוי שאדם המכור לסמים ייגמל בו יהיה גבוה מאוד.

צילום: FREEPIK

מדוע חשוב לבחור מכון גמילה מסמים מקצועי עבור גמילה?

תהליך גמילה מסמים עלול להיות מלווה בתסמינים שונים פיזיים או נפשיים. התסמינים הפיזיים עלולים לכלול: כאבי ראש, כאבי בטן ושרירים, עוויתות ורצון להשיג מנת סם נוספת בכל מחיר. התסמינים הנפשיים יכולים להיות: הפרעות שינה, עצבנות, חרדה, דיכאון, עייפות ועוד. תהליך הגמילה מלווה בתסמינים מאוד קשים להתמודדות ועל כן, תהליך הגמילה חייב להתבצע במכון גמילה מקצועי שיש בו צוות מנוסה בתחום. המכון חייב לכלול צוות רב תחומי מקצועי שמכיר היטב את התהליך ויודע כיצד לסייע לכל אדם בתהליך הגמילה שלו בהתאם למצבו הספציפי.

כמובן שמעבר להתמודדות עם תהליך הגמילה עצמו הכולל תסמינים פיזיים וגופניים שונים, לאחר שהאדם נגמל מהסם, עליו לעבור שיקום רציני שמטרתו היא לסייע לו לשוב לחייו בצורה תקינה מבלי ליפול שוב לסם. אין ספק שתהליך גמילה לא נגמר לאחר הגמילה הפיזית מהסם ויש צורך שהאדם ילווה באופן מקצועי על ידי הדרכה, קבוצות תמיכה או טיפול פרטי גם לאחר שהוא חוזר לחייו בתום תהליך הגמילה במכון הגמילה.

תהליך גמילה במכון גמילה

תהליכי גמילה המוצעים על ידי מכוני גמילה שונים, דומים מבחינת השלבים העיקריים שלהם. בשלב הראשון יש להביא את האדם למצב שבו הגוף שלו מתנקה מהסם, כאשר התהליך עשוי להיות מלווה בתסמינים שהוזכרו לעיל. לאחר מכן, תהיה אפשרות להתחיל לעבוד אם האדם על ההתמודדות עם ההתמכרות שלו ועם הטריגר לאותה ההתמכרות באופן התואם למצבו האישי. האדם חייב לרכוש את כל מנגנוני ההתמודדות שיסייעו לו לא ליפול שוב לסמים בחיים שלו. כמו כן, האדם ילמד כיצד לשקם את מערכות היחסים בחייו שהתקלקלו כתוצאה משימוש בסמים. מדובר על מערכות יחסים עם בני משפחה, חברים, בני או בנות זוג ועוד.

כיצד בוחרים מכון גמילה מסמים?

התמכרות לסמים מהווה את אחת מהתמכרויות הקשות ביותר והקטלניות ביותר בעולם כולו. גם ההתמכרות הפיזית וגם ההתמכרות הנפשית לסם, יוצרת לא מעט נזקים פיזיים ונפשיים לא קלים להתמודדות. לכן, חשוב לבחור במכון גמילה שמטפל בצורה יעילה מאוד בכל מכור במסגרת תהליך הגמילה לסמים בו. התהליך חייב להתבצע הן במישור הגופני של הגמילה מהסם והן במישור הנפשי.

שוב שאנשי המקצוע במכון יבינו ממה נובעת בעיית התמכרות של האדם לסמים. טיפול ושיקום של מכור לסמים מתרכז בעיקר בבעיות העמוקות, הנפשיות או האישיותיות שהובילו את האדם להתמכר לסם. בהתאם לכך, יש להעניק לו כלים להתמודדות, לסייע לו לחזק את כל מה שכרוך בעולם הנפש שלו ולהביא אותו לידיעה שהוא יכול להתמודד עם כל סיטואציה בחייו, לרבות סיטואציות קשות מבלי לברוח לסם.

בכדי שתהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר יש לבחור מכון גמילה מסמים מומלץ, אשר תנאי האשפוז בו טובים, שידוע כי הצוות המקצועי שלו הוא הטוב ביותר בתחום תהליכי גמילה וכן, אשר ידוע כי הוא מעניק את התמיכה הרחבה ביותר בתהליך הגמילה הפיזי והנפשי של האדם מהסם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן