סמלת, יבואנית פרארי בישראל החלה השבוע לשווק את הדגם החדש בהיצע רכבי הספורט של פרארי – ה- 296 GTB ההיברידית. הדגם החדש מציג לראשונה מנוע V6 חדש לחלוטין ומתקדם בשילוב עם מנוע חשמלי להספק משולב אדיר של 830 כ"ס (120 כ"ס יותר מה- F8 טריבוטו). שמה של המכונית החדשה מורכב מנפח המנוע החדש – 2.9 ליטר, ומספר הצילינדרים – 6. עם התכנון של הדגם החדש, פרארי החליטה לעצב ולתכנן מחדש את מכוניות הספורט שלה ולייצר קונספט חדש לחלוטין שמייצג את החידושים הטכנולוגיים של החברה.
מנוע ה-V6 חדש לחלוטין ותוכנן להציג ביצועים ברף חדש ממנועי ה- V6. המנוע החדש בנפח 2.9 ליטר, בעלת תצורה של 120 מעלות מה שמאפשר לשני מגדשי הטורבו להיות בתוך ה-V (בתצורה שנקראת Hot V), דבר המאפשר למנוע להיות קומפקטי יותר וקל יותר (30 ק"ג פחות ממנועי ה- V8 של החברה). בשילוב שימוש בחומרים מתקדמים, הזרקת דלק ישירה ב-350 באר ומגוון פיתוחים למגדשי הטורבו, המנוע מייצר 663 כ"ס ב- 8,000 סל"ד, הספק ספציפי של 221 כ"ס/ליטר, ההספק הספציפי הגבוה ביותר לרכב סדרתי.
אל מנוע ה- V6 החדש מצטרף מנוע חשמלי, הממוקם בין תיבת ההילוכים למנוע בנזין וביחד ההספק המרבי המשולב הוא 830 כ"ס. ל-296 GTB החדשה יש סוללה בנפח של 7.45 קוט"ש המקנה לרכב טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ.
התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת רק 2.9 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ"ש אורכת רק 7.3 שניות (0.5 שניות יותר מהר מה-F8 והביצועים הטובים בסגמנט) והמהירות המרבית היא מעל 330 קמ"ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-296 GTB בתוך דקה ו- 21 שניות, שניה וחצי מהר יותר מה- F8.
פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע החדש על ידי שימוש בחומרים קלים למערכת הפליטה החדשה ותכנון יציאת האגזוז המרכזית ליצירת צליל V6 עוצמתי ומיוחד שיציע ריגוש מקסימלי ועוצמה גבוהה יותר מה- F8 וצליל שמזכיר יותר את ה- V12 האימתני של החברה.
מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, יצרו יצירת אמנות חדשה בבואם לייצר את ה- 296 GTB. מטרתם הייתה לייצר מכונית קופה עם מנוע מרכזי בעיצוב חדש, כשההשראה המשפחתית נלקחת מדגמי עבר, ביחד עם התכנון האווירודינמי המתקדם של הרכב, נוצר מראה חדש, ייחודי, מודרני ומרענן למכוניות הספורט החדשות של המותג.
העיצוב החדש מציע בנוסף גם שיפור אווירודינמי לעומת ה-F8 והוא מציג שיפור בכל הפרמטרים עם כוח הצמדה כללי של 360 ק"ג ב- 250 קמ"ש, מתוכם 100 ק"ג מגיעים מהספוילר האחורי האקטיבי, טכנולוגיה שנלקחה מהלה פרארי ועוצבה, כמו בלה-פרארי, להשתלב בפגוש כאשר אינה בפעולה. אלמנטים רבים נלקחו מהידע שנצבר מתכנונה של ה- SF90 ההיברידית וה- 296 GTB כוללת פתחי אוורור לבלמים וכן דיפיוזר אחורי שנלקחו מה- SF90.
ללקוחות שירצו לשדרג את ה- 296 GTB לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.
דני איטליאנו, משנה למנכ״ל סמלת: ״אנו שמחים מאוד לבשר על פתיחת ההזמנות לדגם ה- V6 החדש של פרארי, שמצטרף למשפחת מכוניות הספורט האגדית בעולם. ה- 296 GTB המהווה כניסה לסגמנט חדש עם השקת ה- V6 ההיברידי ובכך מצטרף ל- SF90 ההיברידית בהיצע מתרחב של מכוניות ספורט עוצמתיות. הדגם החדש מציג חידושים רבים. כבר עם השקת הדגם בעולם, נרשמה התעניינות גבוהה בדגם החדש בקרב לקוחותינו בישראל. ה- 296 GTB החדשה מציבה רף ביצועים חדש בקטגוריית רכבי הספורט בישראל".