Skip to content

בית משפט מחוזי מרכז הרשיע עורך דין בגניבת 16 מיליון ₪ ועבירות מס

הכרעת דין חמורה מסוגה התקבלה בבית המשפט המחוזי במרכז לפיה עורך דין ותיק ומוכר ששימש ככונס נכסים של רשות המיסים, גנב כספים שיועדו לרשות המיסים. הנאשם - עורך הדין דוד לוי דוחה את הכרעת הדין ומשוכנע: אני הקורבן לגניבה ולא האשם. ביקשתי בעבר עיכוב הליכים מהיועץ המשפטי לממשלה. אגיש עתירה לבג"צ לביטול ההכרעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע אתמול  (רביעי) את עו"ד דוד לוי, אשר שימש בין היתר ככונס נכסים מטעם רשות המיסים, בריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה בסך כולל של למעלה מ-16 מיליון שקלים, ובעבירות מס. בנוסף, הורשע לוי בגניבת כספי לקוחות פרטיים לאחר שהוכח, כך בהכרעת הדין, כי במסגרת תפקידו כמנהל עיזבון, קיבל לידיו כספים ממכירת שתי דירות בהיקף של מאות אלפי שקלים, ואת הכספים – אותם אמור היה להחזיק בנאמנות עבור היורשים – שלשל לכיסו.
מדובר בעו"ד שקנה לו שם מקצועי והערכה רבה בקרב עמיתים בעלי מקצוע ברשות המיסים ובהוצאה לפועל. בין השנים 2001 ל-2011 ייצג לוי את רשות המיסים בתיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים לרשות המיסים, וזאת כעורך דין פרטי במיקור חוץ ועל פי מינוי של ההוצאה לפועל.
על פי הכרעת הדין, בתקופה זו הוא קיבל לידיו כספים בהיקף של כ-15 מיליון שקלים וחצי, כתוצאה ממכירה ומימוש של נכסי חייבים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל ולזוכים, אלא נטל אותם לכיסו שלא כדין.

צילום בית המשפט המחוזי מרכז – וויקיפדיה. צילום השופטת דנה מרשק מרום – הרשות השופטת. צילום עו"ד לוי – יח"ץ

שופטת בית המשפט דנה מרשק-מרום ציינה כי "הנאשם נהג מנהג בעלים בכספים שהגיעו לידיו, לא המציא ראיות על ניהול חשבונות מסודרים, התנהל מול הרשות בחוסר תום לב תוך הפרה בוטה של תנאי ההתקשרות בינו לבין הרשות, ועשה דין לעצמו גם לאחר שקיבל הוראות מפורשות מסמנכ"ל גביה ברשות, מרשמי הוצל"פ ומערכאות שיפוטיות".

עוד עולה מהכרעת הדין כי עו"ד לוי הורשע גם בגניבת כספי לקוחות פרטיים לאחר שהוכח לדעת בית המשפט, כי במסגרת תפקידו כמנהל עיזבון, קיבל לידיו כספים ממכירת שתי דירות בהיקף של מאות אלפי שקלים, ואת הכספים – אותם אמור היה להחזיק בנאמנות עבור היורשים – שלשל לכיסו.

לעניין זה קבע בית המשפט כי "אישום זה מבסס התנהגות מרמתית במיוחד של הנאשם, אשר ניצל אמון שנתנה בו לקוחה ותיקה שלו, בכך שגנב כספים של משפחה דלה, אשר אין ביכולת בניה לבקר ולעקוב אחר פעולותיו של הנאשם".

בנוסף לכך כמו כן הורשע לוי גם בשליחת יד בכספי ערבות בסך כ-390,000 ש"ח שהופקדו בידיו; וכן בהעלמת הכנסות בהיקף של למעלה מ-8 מיליון שקלים. התיק עצמו נחקר עד להגשת כתב האישום על ידי יאח"ה שבלהב 433, מפלג ההונאה של מחוז תל אביב ומשטרת אילת, ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים.

תגובתו של עו"ד דוד לוי

בקשתי להכיר  בי כנפגע עבירה- ולפיה אני הקורבן לגניבה ולא האשם, כמו גם בקשתי לעיכוב הליכים מצויות על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה. לפי סעיף 4.3.5 להנחיות היועץ המשפטי לממשלה (עיכוב הליכים) היה התובע מחוייב לדאוג לדחיית כל הדיונים בתיק ולרבות הכרעת הדין, דבר שבזדון  או בהתרשלות לא בוצע על ידו. הטענות הללו הוגשו לבית המשפט בכתב, לפני הכרעת הדין, ובצירוף הטיעון לפיו כתב האישום התיישן לפני כארבע שנים (ביום 26/1017), ועל פי הדין הייתי חייב להיות מזוכה בדין שכן כפרתי בכל האישומים. חרף זאת ניתנה הכרעת דין בתיק  למרות שכאמור ענייני מצוי בטיפול היועץ המשפטי לממשלה. בשבוע הבא תוגש על ידי עתירה לבג"צ והנני בטוח שהכרעת הדין הזו שהינה בניגוד לדין תבוטל.

2 Comments

  1. תמר גרשוני
    2 ביולי 2021 @ 16:15

    אני והציבור מבקשים לראות תזרים מזומנים שמוכיח את הגניבה.
    ישנם משרדי רו״ח עצמאיים שמתמחים במעילות. שבית המשפט יוכיח בעזרתם שהכסף הגיע לחשבונו של עו״ד דויד לוי. שנעשו המרות כספים או איזו שהיא הוכחה שעוד לוי קיבל לידיו כספים מאזרחים ולא העביר את הכסף למי שהיה צריך להעביר. עפ״י אורח חייו ומקורביו הוא חי ברמת חיים נמוכה. כמו כן עוד לוי אדם חכם והדרך שבה עוד לוי לכאורה נטל כסף ולא העבירו הלאה נשמעת מגוחכת. לכאורה פשע שקל לגלותו. הבו הוכחות.
    למערכת משפט ופרקליטות שבה מתפרסמים אסאמאסים על פגישות אינטימיות בין שופטת ובין שר אוצר,
    מערכת שבה איש מושחת כאפי נווה הוא נשיא לשכת עורכי הדין, נשיאת הבג״צ השופטת חיות מכשירה עם 11 שופטים ר״מ נגוע בשחיתות ופשיעה. הגברת חיות מכפישה וגוערת בגסות בעו״ד הולץ לכנר שמגישה עתירה פרטית לערער על אי כשירות ר״מ מושחת,
    ההתנהלות מיל חושף שחיתות מר רפי רותם,
    פרשת רות דויד,
    אלפי פסקי דין שמוציאים פושעים לחופשי או בענישה מגוחכת, יועצים משפטיים לממשלה כאלייקים רובינשטיין ומנדלבליט שנושאים ונותנים ומגבים ר״מ מושחת, ומכשירים ומטייחים את פשעיו.
    איבדנו בכם אמון.
    אנחני מצפים להוכחות בדבר אשמתו של עו״ד דויד לוי. רוצים הוכחה שהכסף הגיע אליו ונשאר ברשותו.

  2. יפה יוסף
    2 ביולי 2021 @ 11:47

    כשקוראים את העדות של עו״ד דוד לוי, מאמינים לו, גם אם לא מכירים אותו.

    מעניין אותי איך אפי נוה.
    – כמשל –
    יוצא זך וטהור ממש ללא רבב…!?

    איך 11 שופטי בית המשפט העליון לצדק מאפשר – פה אחד – למואשם בשלושה כתבי אישום פליליים חמורים לכהן כראש ממשלה בעוד שכתב אישום אחד לא מאפשר לכהן כשר, לא כל שכן לשר השרים.

    העיוותים גדולים מנשוא.

    ואיך בכלל אזרח מן השורה, יכול להגן על עצמו נוכח מערכת כה מסואבת!?

    אלא אם כן יש לו עו״ד, כמו ויינרוט, היודע לתחמן את המערכת ולהפוך רע לטוב מאוד – להפוך על פיהם את כל היוצרות!!!

    האוייב הגדול ביותר שלנו, נמצא כאן בקרבנו והוא שולח זרועות המתארכים מיום ליום…!!!

    רפי רותם, נאבק זה קרוב ל 20 שנה בשחיתות השלטונית והוא סופג לא מעט חבטות, פיסיות ונפשיות. גם לו אני מאמינה, למרות הכל.

    מזל שיש לנו אנשים אמיצים כאלה. אין לי ספק שכל מה שהאמת תצא לאור, ביחס לעו״ד דוד לוי, כי את האמת אי אפשר לגרוס, למרות שיש מי שטועים לחשוב אחרת…

    זה עצוב מאוד, שעד שהאמת יוצאת לאור, חושפיה סופגים כל כך הרבה מהלומות 😢

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן