Skip to content

על פינוי בינוי – אביתר

על הסכם הכניעה המביש של הממשלה מול מתנחלי הגבעות והותרת 'נקודת היאחזות' על קרקע פלסטינית - צלם מגפון נכח בשטח - מאמר דיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול בלילה (חמישי) ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ אישרו באופן סופי את הסכם הפשרה (הכניעה) להסדרת המאחז הבלתי חוקי בעליל אביתר. יום קודם לכן הסכימו מתנחלי המאחז להסדרה – הסכם הכניעה של ממשלת ישראל, לפיה הם יפנו את בתיהם עד היום – שישי בשעה 16:00. ההסכם אומר כי לאחר הפינוי, המדינה 'תבחן' את מעמד הקרקע שעליה נבנה המקום נבנה.
במילים פשוטות, בניגוד לעמדת צה"ל ומשרד הביטחון שהבינו מתחילה איזו חבית חומר נפץ עלולה להתפוצץ בשדידת קרקעות פלסטיניות על ידי מתנחלים קיצוניים כמו אלו הקרואים: 'נוער הגבעות', כאלו המפגינים חוצפה, זלזול בחוק, בצבא ולמעשה בעם במדינת ישראל, גוררים מדינה שלמה לעימותים אלימים נוספים כשהם אחוזים בטירוף ארץ ישראל השלמה ומלכות יהודה. לשיטתם בסופו של יום כולנו נחזור בתשובה ומי שלא – מקומו לא יכירו בממלכת ישראל. בניגוד לכל הגיון צבאי, ביטחוני ומדיני, קם לו קומץ מתנחלים, צפצף על כולנו והחליט שהאדמה היא שלו.
מול הקומץ ההזוי הזה עומדת ממשלה ימנית ורופסת, כזו החרדה לגורלה, עם שר ביטחון שניסה תחילה להפגין שרירים לטובת צה"ל ומערכת הביטחון ולפנות מיד את קומץ הצריפונים שבנו נערי הגבעות ועם ראש ממשלה שעסוק בשמירת מושבו ומיד חיפשו פתרון.   איך לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה. הפתרון שנמצא: המתנחלים יעזבו, צה"ל ישמור ואח"כ נחליט. איזה אושר שדרו המתנחלים, הנה אנו מקימים התנחלות נוספת בארץ ישראל.

צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK

טרם האישור להסכם הכניעה המביש, מזכיר הממשלה שלום שלמה חתם על הפשרה על דעת היועץ המשפטי לממשלה, והציג אותו לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הביטחון בני גנץ. לאחר מכן, קיבל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את העתק המסמך של בנט וגנץ, המאשר את הסכם הפשרה ואמר:  "מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ".
הפלסטינים, תושבי הכפר הסמוך להתנחלות ההזויה שיצאו להפגין יום יום מול המאחז תוך שמירת מרחק מכוחות צהל שנדרשו לשמור על היהודים במקום לסלקם, הבעירו צמיגים וצעדו עם כרזות ושלטים במשך כל היממות שהמאחז הזה עמד על תילו עם מתנחליו שרקדו רק למחשה שתקעו אצבע בעיניי הפלסטינים ותוך כך בעיניי מדינת ישראל.
לא מזמן פרצה מלחמה כשמתנחלים אחרים ששותפים לאותו רעיון של ממלכת ארץ ישראל השלמה, הבעירו את שיח' ג'ראח, כפר שהפך לשכונה בתוך ירושלים. מלחמת 'שומר חומות' פרצה מול עזה. עם ישראל מהדרום ועד המרכז ירד למקלטים ו -16 ישראלים שילמו בחייהם.
טרם הספקנו להתאושש משיח' ג'ראח (שעדיין בוערת באש קטנה) וקבלנו לפרצו. את נוער הגבעות במאחז אביתר. איזה אושר. ארץ ישראל השלמה מלגלגת על מדינת ישראל הריבונית והדמוקרטית.
"ההישגים בהסכם הנוכחי הם שהמבנים והתשתיות הרבות שהוקמו במקום נשארים על תילם, שתישאר במקום נוכחות מתמדת של חיילי צה"ל, ושלפחות על פי התחייבות הממשלה הליך הסקר אמור להתבצע במהירות ומיד לאחריו יוצא צו אלוף שיאשר תכנית זמנית להתיישבות במקום (ישיבה + מגורי משפחות הצוות) עד להשלמת הליך התכנון הסטטוטורי הסופי", הגיב ובאר את הסכם הכניעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ודי לחכימא ברמיזה.

צילום: SK

וכך, איש במדינת ישראל לא קם ומחה שציבור ימני וימני קיצוני שאיננו מגיע לחצי מיליון בני אדם, קובע את ערוץ חייהם של יותר מ – 9 מיליון אזרחי מדינת ישראל כשהוא תקוע בגדה המערבית בה למעלה מ – 86 אחוז מתושביה הנם פלסטינים.
איש מהציבור לא קם למחות כיצד מתנחלים שנמצאים בגדה המערבית רק בזכות חוזקו ויכולותיו של צבא ישראלי (שלא הוקם עבור כיבוש ארץ ישראל השלמה, אלא כשמו כן הוא 'צבא הגנה לישראל' – לא צבא הכיבוש). מקבעים את נורמות, מוסר וערכי חיינו במדינת ישראל.
אף אחד לא קם. גם לא שר הבריאות, ח"כ ניצן הורביץ ששומר על כסאו ועל מנת שלא נחטא לאמת צריך לומר כי ח"כ מוסי רז (מרצ) תקף בחריפות את המתווה שסוכם עם תושבי אביתר וכינה את המתנחלים "טרוריסטים". רז יצא נגד הסעיף במתווה הקובע כי במקום יוקם בהמשך בסיס צבאי, והטיל ספק כי מדובר בהסכם הסופי. "בנט הבטיח ממשלה 10 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת. זה פשוט טירוף הדעת. אתה נותן לעבריינים טרוריסטים להחליט איפה יוצב בסיס צבאי", אמר רז בריאין ל-103FM.
וכך, הסכם הכניעה של מדינת ישראל מול מתנחלי הגבעות, קרן עור וגידים. והמתנחלים תשאלו? לא הם לא עזבו את המקום לפני שהבעירו שוב את השטח.
מול עיניי הפלסטינים מביתא הם הרימו הבוקר את סמל המגן דוד לאמור: אל תדאגו, אנו תכף חוזרים. וכרגיל, הצבא הישראלי הגן וחצץ מול הפלסטינים שהפגינו כשלוחמיו מטילים רימוני ופצצות גז מדמיע ל'פיזור הפגנות'.  ככל הידוע מספר מפגינים פונו בידי הסהר האדום לאחר שנפגעו משאיפת גז.
ולסיום, נסו אתם להתנחל על קרקע במדינה. דבר אחד ברור, לא תראו חיילים מגנים עליכם. כן תראו מן הסתם את פקחי המנהל ושוטרים שיגיעו לפנות אתכם ואף לאסרכם. זה מובן ונהיר כי התיישבות פירטית על רכס בגליל, בכרמל ובהרי ירושלים לדוגמה, אין דינה כדין התנחלות בשטחים הכבושים. התנחלות כזו במדינת ישראל זו גניבת קרקעות מדינה. בשטחם הכבושים? זו הגשמת חזון ציוני. חוזה מדינת ישראל ואבי הרעיון הציוני הרצל, בנימין זאב הרצל ככל הנראה מתהפך בקברו.

1 Comment

  1. עברי, עם העוורים
    2 ביולי 2021 @ 20:49

    האם אדוני שופר "פלסטיני"? ואם כן, האם אתה מדברר החמס? הפתח? התנזים? האחים המוסלמים? או חלילה עוד אוטו-אנטישמי בארון? בארץ ישראל קם העם היהודי לבנות בה את עתידו ואת ביתו ממנו גורש באכזריות אל ארצות נכר, חשוף לפוגרומים ושואות. ואלו המתקראים משום-מה "פלסטינים", ראוי היה שיקבלו את השבים אל מכורתם העתיקה באהבה ובשמחה כפי שקרובי משפחה מקבלים אח השב מגלות רחוקה וארוכה. מה לא מובן למר אליק מאור באמת הפשוטה הזו?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן