Skip to content

בני נוער שיקמו גינות לטובת הקהילה

תלמידי שכבת ט' מבית הספר אורט גרינברג בקריית טבעון ניכשו עשבים, פינו גזם, מתחו קווי צינור להשקיה ושתלו פרחי נוי ועצים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תלמידי שכבת ט' מבית הספר אורט גרינברג בקריית טבעון ניכשו עשבים, פינו גזם, מתחו קווי צינור להשקיה ושתלו פרחי נוי ועצים בהתאם לצרכי התושבים ולרווחתם

כתב מגפון

גינות קהילתיות, שיפוץ מסלעה, שדרוג פינת ישיבה והשקעה משמעותית בניקיון שטחי ציבור הם תולדה של "יום המעשים הטובים" בקריית טבעון.

תיכוניסטים משקמים גינות
תלמידים מאורט גרינברג ביום המעשים הטובים (צילום: דוברות המועצה)

במסגרת היום המיוחד, שאורגן על ידי מנהל התפעול במועצה בשיתוף תחום הנוער ברשת המתנ"סים בקריית טבעון, עצרו תלמידי שכבת ט' מבית הספר אורט גרינברג את שיגרת הלימודים ויצאו לעשות מעשים למען הקהילה. התלמידים חולקו לצוותים, כאשר לכל צוות הוצמדו עובדי מועצה ממנהל התפעול ונציגי תושבים ומדריך מאחד מארגוני הנוער ביישוב – "הנוער העובד והלומד", "אילן טבעון" והש"שינים מאגף הנוער של רשת המתנ"סים. יחד הם יצאו להקים, לשקם, לשפר ולבנות גינות לטובת הקהילה. הם ניכשו עשבים, פינו גזם, מתחו קווי צינור להשקיה ושתלו פרחי נוי ועצים בהתאם לצרכי התושבים ולרווחתם. בשטח ניצח על הפעילות מנהל האזור של מחלקת גינון ותברואה, שמעון בן הרוש.

תלמידות שותלות
תלמידות עובדות בגינה (צילום: דוברות המועצה)

מאור, תלמיד באורט גרינברג, אמר: "כל יום אני עושה מעשים טובים בעיקר לעצמי, היום עשיתי גם למען הקהילה בה אני חי. זה כיף". ועל זה הוסיף יובל חברו לפרויקט: "מדובר בתרומה חשובה ומשמעותית, לקהילה וגם התוצאה ממש יפה".

יש גם גינת תבלינים

גיל אשבל, סמנכ"ל התפעול במועצה, סיפר שהרעיון היה למצוא שטח ציבורי שלא זכה לטיפול ניכר, לפתח אותו ולהפוך אותו לגינה קהילתית לטובת התושבים. זה כולל גינת תבלינים, עצי תפוז, לימון וכדומה.  "התושבים ייהנו מהפירות והתבלינים", מעריך אשבל, "וזה אולי ידרבן אותם להמשיך ולתחזק את הגינה בעצמם".

שיא העבודות היה ברחוב מרדכי 49/55, שם נוקה שטח בן שבעה דונמים והוקמו שלוש גינות, תא גינון, שופרה פינת הישיבה במקום ושופצה המסלעה. בנוסף התבצעה פעילות ענפה גם בכניסה לרחוב פיש. מתנדב בשם אריאל שפיר, שעוזר בחטיבה בפרויקט גינון, עם תלמידים מהחטיבה, הקימו גינה קהילתית בכניסה לסמטת פיש. במקביל  שדרגו את הצמחייה והגינון בגינה שבסמוך למועדון "המפגש" בתחילת הרחוב. בעתיד  תרוצף הרחבה הסמוכה למועדון, והמקום יהיה עוד פינת נחמדה ופורחת בקריה.

גינה נוספת שזכתה לשדרוג והשבחה היא הגינה ברחוב האיריס 16 וזאת בשיתוף פעולה עם חברת עמידר. עמותת רוח טובה תרמה את האמצעים, כלומר שתילים, עצים, אדמה וכדומה, ובסך הכל נשתלו מעל יותר מאלף שתילים.

ראש המועצה, דוד אריאלי, שסייר בין הגינות החדשות, ציין לשבח את המתנדבים הרבים, ובמיוחד את התלמידים הנמרצים, שבאו לתרום לקהילה.

קריאה נוספת:

גינון קונבנציונלי הוא בלתי מקיים, רעיל ומזיק לסביבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן