Skip to content

הרודסטר החדש, ה-BMW S 1000 R בישראל

חטיבת BMW Motorrad של דלק מוטורס הודיעה על תחילת מכירה בישראל של אופנוע הרודסטר הדינמי ה-BMW S 1000 R החדש. רודסטר דינמי המבוסס על ה-S 1000 RR במראה נייקד, בשילוב יכולות רכיבה דינמיות של אופנוע סופר-ספורט. עם הספק מרבי של 164 כ"ס, משקל נמוך של 199 ק"ג, מערכת ABS Pro, בקרת אחיזה דינמית, פנסי LED […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-BMW S 1000 R החדש מצויד במנוע 4 הצילינדרים טורי מבוסס על המנוע שב-S 1000 RR ומפיק 165 כ"ס ב‑11,000 סל"ד. המומנט המרבי מגיע ל-114 ניוטון מטר ב-9,250 סל"ד. טווח מהירות המנוע מתאפיין בעקומת מומנט לינארית במיוחד. כדי להפחית את הרעש, את תצרוכת הדלק ואת מהירות המנוע במיוחד בשיוט בכבישים מהירים – ההילוכים הרביעי, החמישי והשישי זכו ליחסי העברה ארוכים יותר. נוסף למצמד החלק, הכולל מנגנון חיזוק עצמי ומניעת קפיצה, ה-S 1000 R החדש מצויד בפעם הראשונה בקרת בלימת מנוע דינמית (MSR) (אופציה). בקרת בלימת המנוע הדינמית מונעת את החלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים חדה או עזיבת מצערת פתאומית.

ה-BMW S 1000 R החדש (צילום באדיבות היצרן)
ה-BMW S 1000 R החדש (צילום באדיבות היצרן)

ה-BMW S 1000 R החדש  בעיצוב של נייקד דינמי אמיתי שבו החלק האחורי פונה למעלה והחלק הקדמי פונה למטה קיבל דגש גדול יותר מאי-פעם. החלק הקדמי הנמוך והחלק האחורי הגבוה ממחישים את אופיו של ה-S 1000 R:משקל נמוך, אופי ספורטיבי ורמה גבוהה של ביצועי רכיבה דינמיים. ה-S 1000 R החדש מתאפיין בעיצוב זוויתי ובמראה נמוך יותר בהשוואה ל-S 1000 RR. חלק אחורי ייחודי עם פתחים צדדיים גדולים מאפשרים חשיפת השלדה האחורית, ובצורה זו מדגיש את האופי הספורטיבי והדינמי של האופנוע.

ה-BMW S 1000 R החדש המחיר החל מ 114 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
ה-BMW S 1000 R החדש המחיר החל מ 114 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)

השלדה עברה גם הפחתת משקל משמעותית. הצרה משמעותית של רוחב האופנוע באזור הברכיים מאפשרת קבלת תנוחת רכיבה רגועה וחופש תנועה רב יותר. כידון מתכוונן המאפשר לרוכב להתאים אותו כנדרש. הזרוע האחורית עם התמיכה העילית והבולם האחורי מסוג Full Floater Pro ממוקם כעת הרבה יותר רחוק מהציר האחורי ומהמנוע. תכנון זה מונע את הצטברות חום המנוע ומבטיח שמירה על יציבות הטמפרטורה ותגובת שיכוך עקבית. זרוע אחורית זו, אשר מגיעה ישירות ממסלולי המרוצים, מאפשרת שיפור אחיזת הצמיג והפחתת שחיקתו.

ה-S 1000 R החדש מצויד במערכת בלימה מעולה. מלפנים מותקנים שני קליפרים קבועים בעלי 4 בוכנות עם צלחות בלם מפלדה בקוטר של 320 מ"מ ובעובי של 4.5 מ"מ. משקלם של דיסקי הבלימה הקדמיים ירד בכ-0.5 ק"ג התורמים בצורה משמעותית להפחתת המשקל. משאבת הבלם הראשית הקדמית החדשה כוללת מכל אינטגרלי ולא חיצוני כבעבר. הבלם האחורי מצויד בקליפר צף עם בוכנה אחת המותקן על דיסק פלדה בקוטר 220 מ"מ.

מערכת ה-ABS Pro מותקנת כעת כסטנדרט, והיא מציעה יכולות בטיחות גבוהות לא רק בעת בלימה בקו ישר, אלא גם בפניות. בעת בלימה בפנייה מהירה, מערכת ה-ABS Pro מסוגלת למנוע את נעילת הגלגלים, ובכך להפחית את הסיכוי ליפול בהשכבה – גם במקרה של בלימת חירום. במצבי הרכיבה גשם, כביש ודינמי, מאפייני מערכת ה-ABS Pro מוגדרים מראש. מכל מקום, במצב הרכיבה DYNAMIC PRO הרוכב יכול לבחור באחד מתוך חמישה מצבים. ה-S 1000 R כולל גם מצב בלימה בגשם ייחודי.

אבזור סטנדרטי עשיר (צילום באדיבות היצרן)
אבזור סטנדרטי עשיר (צילום באדיבות היצרן)

ה-S 1000 R החדש מצויד כסטנדרט בבקרת אחיזה דינמית (DTC)‏, במערכת ABS Pro עם אופטימיזציה בפניות ובשלושה מצבי רכיבה: גשם, כביש ודינמי. מצב רכיבה DYNAMIC PRO המאפשר התאמה אישית מלאה, זמין כחלק מהתוספת מצבי רכיבה PRO. תוספת זו מאפשרת שימוש בפעולת בלימת המנוע, בקרת בלימת מנוע דינמית (MSR) ובבקרת הווילי. החבילה כוללת גם את בקרת הבלימה הדינמית (DBC) התומכת ברוכב במהלך בלימות חירום.

לוח המחוונים בגודל 6.5 אינץ' תוכנן כך שניתן יהיה לקרוא את הנתונים בצורה אופטימלית גם בתנאי תאורה קשים. הרוכב יכול לבחור בין מצבי התצוגה השונים. מצב התצוגה Pure Ride לדוגמה מציג את כל המידע הדרוש לרכיבה רגילה, בעוד שהמצב Core Screen מציג את זווית ההשכבה, את התאוטה ואת בקרת האחיזה. ממשק Bluetooth לחיבור טלפון נייד מאפשר שימוש במערכת הניווט כסטנדרט. הפעלת מסך ה-TFT מתבצעת באמצעות הבקר הרב-תכליתי שעל הכידון. חבילת M (אופציה) כוללת מצב תצוגה שלישי Core עם תצוגה גרפית של עמודות וטיימר הקפה.

ישווק בשלוש רמות גימור (צילום באדיבות היצרן)
ישווק בשלוש רמות גימור (צילום באדיבות היצרן)

האופנוע ישווק בישראל בשלוש רמות גימור במחירים (כולל מע"מ ולא כולל אגרת רישוי):

Pure ב-114,000 ₪

Sport ב- 124,000 ₪

M-Sport ב- 144,000 ₪

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן