Skip to content

סערת שינוי הסבסוד למעונות לילדי חרדים – החרדים תוקפים את שר האוצר

כלל חברי הכנסת החרדים, מש"ס ומהליכוד יצאו היום בשלל גינויים חריפים כנגד שר האוצר שהודיע כי מעתה יצטרך גם הגבר החרדי לעבוד לפחות בחצי משרה על מנת שילדיו יקבלו סבסוד למעונות יום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כצפוי, הכרזתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לפיה תחול מיצוי השתכרות כקריטריון לזכאות לסבסוד מעונות יום שמיועדים לילדים מגיל 0 ועד 3, עוררה זעם רב בקרב חברי הכנסת החרדיים ושל ש"ס. שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (רביעי) על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות לסבסוד והסביר כי מדובר בשינוי משמעותי בתנאי הסף שמטרתו לתמרץ את הורי הפעוטות להשתלב בשוק התעסוקה – והוא צעד ראשון לקראת היעד "חינוך חינם מגיל אפס" למשפחות שבהן שני ההורים עובדים, שעליו הכריז השר עם הכניסה לתפקידו. החרדים קפצו כנשוכי נחש. עד היום היו משפחות החרדים בהן האב לא עבד זכאיות לסבסוד המעונות מצד המדינה. עד כה הקריטריונים לזכאות לסבסוד מעונות בעלי סמל היו מבחני הכנסה ולפיהם האימהות חויבו לעבוד לפחות בחצי משרה ובעליהן, האבות יכלו להמשיך וללמוד בישיבה.
כעת הודיע ליברמן שהסבסוד הנדיב עומד להשתנות וכעת יצטרך בן הזוג גם הוא לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות (חצי משרה). על פי משרד האוצר על מנת לקבל סבסוד במקרים שבן הזוג לא עובד – יהיה עליו ללמוד ולרכוש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה, דוגמת תואר ראשון, לימודי תעודה, סיעוד, הכשרה מקצועית ותעודת הוראה. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימו של הפעוט.  על פי הודעת האוצר בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה, וכי כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו'). זאת ועוד: כל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב.

ליברמן (צילום מדף התנועה)

ליברמן מסר כי "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".

החרדים התחלחלו ונזעקו – יו"ר ש"ס ח"כ דרעי: "ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפ' ברוכות ילדים רק בשל היותן חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרתה על דגלה פגיעה בעולם התורה".
ח"כ אייכלר: "ליברמן רוצה להרעיב ילדים. האשמה רובצת על רה"מ והשותפים לממשלה. הם ייזכרו לדראון כלוחמי צבא ההתנגדות ללומדי התורה ולמשפחות החרדיות".
ח"כ יעקב ליצמן: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות "פן ירבה" של ממשלת הזדון. בנט, שקד וסער שותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

גם העיתונות החרדית נזעק לתקוף את שר האוצר (צילום עמוד השער של העיתון החרדי "משפחה"

ח"כ יעקב אשר: "ליברמן ממהר לפגוע בכבשת הרש של נשים חרדיות עובדות ובכך פוגע בכדאיותן לצאת לשוק התעסוקה. בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה".
ח"כ משה גפני: ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה ע"י ליברמן הרשע מגיעה נגד הציבור החרדי.
ח"כ מאיר פרוש: "ליברמן אינו שונא החרדים הראשון. שנאתו לחרדים בהתנכלותו לילדיהם הקטנים בגלל מחלוקות פוליטיות נובעת מהיותו פוליטיקאי מפוטם שקיבל חינוך במדינה קומוניסטית עם הרבה שנאה לדת".
ח"כ אורי מקלב: "אלו גזרות לפיד בנט החוזרות עלינו כפי שהיה לפני מספר שנים. זאת אכזריות של הממשלה המגיע מתוך רדיפה ושינאה. הנסיון להציג את זה כסבסוד לחרדים בשקר יסודו, אילו נשים שעובדות שעות רבות והשינוי הזה יביא רק נזק למשק. כמו גדולי הרודפים הממשלה גוזלת את לחמם של הילדים החרדים. – המדינה סותרת עצמה, אותם האנשים שהמדינה דורשת מהם להתייצב בלימודים כעת דורשים מהם לשמור על ילדיהם בבית".

כמובן שח"כ בנימין נתניהו מיהר לשסות את ציבור אוהדיו בליברמן בטענה שהוא מעדיף משפחות אסלאמיות : "בשעה שליברמן מחלק עשרות מיליארדי שקלים לתנועה האסלאמית הוא מתנכל למשפחות חרדיות מעוטות יכולת כדי לקושש כמה כותרות בתקשורת. האופוזיציה המאוחדת תפעל להחליף את מה שכינה ח״כ אחמד טיבי ״הממשלה הפלסטינית-הישראלית הראשונה״.
ח"כ קטי שטרית מהליכוד הדהדה כצפוי את נתניהו: "ליברמן שנתן לעבאס 53 מיליארד תחת פרוטקשיין של התנועה האיסלמית, פוגע במשפחות יהודיות רבות בהליך פוגעני שלא משרת את הקופה הציבורית ואת המטרה של עידוד הציבור החרדי ליציאה לעבודה. ההחלטה הזו היא נקמנות אישית כדרכו של האיש שלא באמת אכפת לו מהקופה הציבורית, ע"ע פרשת ישראל ביתנו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן